GalantWeb

Startování

Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Začal se mi objevovat po delší době problém se startováním.Občas musím "zaverblovat klíčkem" ve spínačce.Cívka spíná,ale neroztočí se startér.Pak třeba týden to fachčí a pak zase ne.Už jsem si myslel,že jsem závadu odstranil,ale neodstranil.Mechanická závada to určitě není.Když spojím cívky přímo s baterkou,tak vše funguje bezvadně.To bych mohl startovat až do vymlácení baterky.Myslíte,že by to mohla bát spínačka nebo relé,které odpojuje spotřebiče při startu?
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
no podobnej problém už jsem někde četl....ale nepopsal jsi to moc dobře...cívka nespíná, jen indukuje, spíná relé....relé neodpojuje, ale spíná....jenom má startér velkej odběr, tak třeba pohasnou kontrolky, přestane hrát rádio, nebo nejdou stěrače....určitě bych zkonroloval spínací skříňku, kabely okolo a taky relé, jestli sepne, tak jak má....
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Cívka spína,ale neroztočí se startér,všechno pohsne,rádio přestane hrát,když zapnu světla,taky zhasnou.Ta spínačka se dá rozdělat?Relé je schované za kaslíkem u spolujezdce?Pokud ano,tak tam relé scvaká.Všimnul jsem si,že kabely,které vedou od spínačky k spojovacímu konektoru jsou napojované konektorama.Ale vždy,když jsem tento konektor rozpojil a prostříkal kontaktolem,tak to na chvilku dalo pokoj.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
hmmm...změř si baterku ;)  
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
nejdřív si ale zkontroluj jestli nemáš volný kontakty na baterce


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Baterku jsem nabíjel minulý týden.Když odpojím kabel od cívky,k cívce připojím kabel a druhým koncem klepu přímo ma + baterky,chodí to jak hodinky.Baterka je ok.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Pokud dokážeš identifikovat na spínací skříňce vodič k cívce startéru můžeš ho odpojit a při zapnutém zapalování se jím dotknout přívodu + do spínačky. Jestliže to takhle startovat bude, tak ti odchází spínací skříňka, jestli ne, je problém někde po cestě v konektorech. Konekory jsi zkoušel trochu zmačknout, aby měly lepší dotek? Jak píšeš, že přímá propoj + na cívku funguje dobře, asi bych to začal hledat takhle. řešení té spínací skříňky: zachovalé, milované a opečovávané auto - nová nebo jiná spínací skříňka, staroušek před rozpadnutím- dodatečná montáž tlačítka někam na přístrojovku :rolleyes: . Kolega to takhle měl na letitém žigulu ( ani omylem nesrovnávám Galanta se žigulem).Mnoho zdaru.
« Poslední změna: 21.07.2005 - 15:40:59 od Pavel »
Galant 1,8 GLS, 88ď


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
no tak bych tipoval tu skříňku, nebo případně ještě relátko....ale je to divný, když ti zhasínají světla....někam teče moc proudu....můžou to být taky kontakty.....to je vždycky na houby, tyhle závady...ve finále je to jeden blbej kabel....no nic .... hledej šmudlo :lol:  
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Já mám teda proti vám starouška, ale když startuji, tak světla automaticky přepnou na parkovačky a potkávací skočí až po naskočení motoru. Vám to nedělá? :confused:  
Galant 1,8 GLS, 88ď


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
teda...se přiznám, že neznám auto, který by přepínalo na tlumený při startu....
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Tak škodovky a žigulíci řeba při chcípnutí motoru, třeba na křižovatce, startuješ normálně s potkávacími světly. Tedy pokud je řidič začátečník (-ce) nebo zmatkař.
Damiens napsal:Cívka spína,ale neroztočí se startér,všechno pohsne,rádio přestane hrát,když zapnu světla,taky zhasnou.
Tak na tohle jsem reagoval.
Galant 1,8 GLS, 88ď


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Jinak to samorozsvěcení světel po nastartování dělají Saab a Volvo už hodně dlouho. Přepínač zůstává trvale zapnutý. No mají to ti
Galant 1,8 GLS, 88ď


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
mě třeba Sierra při startování odpínala relátkem světla, u Galanta jsem to nezkoušel


Offline BAD

Citovat
Jinak to samorozsvěcení světel po nastartování dělají Saab a Volvo už hodně dlouho. Přepínač zůstává trvale zapnutý. No mají to ti
BMW 745i, V8, 332 PS


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
To zhasínání světel při startu jsem myslel tak,že je naschvál rozsvítím před startováním abych vyzkoušel,jestli relátko odepne spotřebiče a nasměruje všechen proud do startéru.|Závada není v silové části,ale v ovládačce.Skříňku zkusím vyzkoušet a tlačítko taky.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline jirka

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 442
Můžem na srazu opět vyzkoušet komu to dělé a komu ne.... :hehe:  
(Galant 99'-2,0 prodán)
Honda Accord 2,0 i-VTEC,114 kw


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Pokusím se trochu pomoci a popsat co bych vyzkoušel já. 1 změřil bych voltmetrem napětí na cívce magnetu, který spíná vlastní motor startéru. Za předpokladu že je evidentně slyšet silné cvakání jak magnet vytahuje pastorek startéru k setrváku je tento krok vcelku zbytečný. 2 změřil bych napětí na výstupe silového spínače elektromagnetu.Právě tam bývá nejčastější problém všech startérů, protože při startování teče přes tento spínač vysoký proud (až 60A) vypalují se kontakty tohoto spínače (vzniká přechodový odpor) a ten má za následek zničení celého mag. spínače. 3 pokud i toto je v pořádku je možné že docházející uhlíky, na motoru startéru vyskratovaly kotvu a tím dochází k tomu že motor startéru nemá potřebný výkon a občas není schopen se roztočit(občas pomůže i tzv. proškrábnutí kotvy, jinak výměna uhlíků).  :confused: Snad tento postup pomůže k diagnostice závady.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
ale japonci konstuují tuším startéry poněkud jinak. Nepoužívají pastorek


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Ono jde přece jen asi víc o ten silovej spínač na startéru a uhliky na motoru. Viděl jsem sice už spálenej stator i rotor ale toto se nestává moc často....
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Souhlas s Bobem. Ale on tvrdí, že zkoušel přímý propoj + na cívku, resp. na + cívky. A tvrdí, že to startovalo dobře. Takže sepnutí cívky, silový kontakt a uhlíky by snad mohly být vpořádku. Pak už mě opravdu napadá jen Úbytek napětí přechodovým odporem někde v konektoru nebo na spínací skříňce.Uvidíme jak uspěl.
Galant 1,8 GLS, 88ď