Takže na tento olej už jsem nalítal přes 200km (cesta z Pelhřimova do Českých Budějovic a zpět + nějaké drobné). Auto pěkně po rozvodech a novém ložisku jak na vstupní hřídeli v převodovce, tak i na vypínací páce spojky. Jako kdybych slyšel pěkně šustit vítr do motoru. Jede nádherně, ale k věci. S tímto olejem jsem prozatím velmi spokojen. Řazení jde oproti tomu, který jsem z převodovky vylil, lehčeji. Zima mi teprve ukáže, zda jsem vybral dobře. Zatím si ho chválím a dávám mu dva palce nahoru. Starý olej stále uschován a po zimě buď půjde zpátky, a nebo se dá pryč.
Čau klucí, tak jsem zpátky. Zrovna v pátek, při cestě do práce, přesně za značkou Pelhřimov, mi přestala rozepínat spojka. Vidím to na opotřebení spojkového talíře. Proč si to myslím. Když auto nastartuji tak vše v pořádku, ale když zmáčknu spojku slyším jemné pískání plechu o plech a když se nad tím zamyslím, tak mi spojka vypínala až u podlahy a to už jsem ji jednou přitahoval. Budu ji v týdnu vyndavat a budu Vás zde o všem informovat a přikládat foto dokumentaci. Co se týče mého poznatku s olejem, tak když jsem nedávno jel do Českých Budějovic pro 17" kola (ke konci roku 2018), tak se řazení trošičku zhoršilo. Asi vlivem vyšší teploty olej přestal plnit svou funkci na 100%, přeci jen jsou v Česku poslední dobou nesnesitelná vedra. Olej jsem pořídil 29. 4. 2015, kdy jsem měnil i hlavní ložisko v převodovce. Od té doby jsem jen zkontroloval hladinu oleje v převodovce, kde změnil barvu z té oranžové na šedivou, jinak jsem na převodovku nešahal a ozvala se až tento týden v Pátek. Stávající olej hodlám vyměnit za tento viz. odkaz:
http://www.ellmara.cz/products/122-gearlube-gl-5-80w-90-1l-baleni.aspxPak dám zase vědět, jak mi to bude řadit. Jinak v zimě nebyl problém s řazením za studených rozjezdů. Co se týče té šedivé barvy, tak si myslím že olej asi zdegradoval a je potřeba ho vyměnit, ale když se podívám na ostatní, kteří ho měnily, nebo jen přefiltrovaly originální olej přes silonky a vrátili ho zpět, tak měl tu samou barvu. Takže se asi nejedná o tak závažný problém, který by se projevil v horizontu 3 až 5 let. S autem najezdím cca 10 000km ročně (do práce a zpět, občas dálka).
« Poslední změna: 14.04.2019 - 15:52:15 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS) Motor 4G63 SOHC MPI VIN: JMBSNEA2AXZ001031