GalantWeb

Vymena stabilizatorů

Offline Davidd

Zdravim, potreboval bych poradit jestli mate zkusenosti s vymenou stabilizatoru, jestli ano prosim napiste postup a na co si mam dat pozor. Díky.


Offline maxx2

ak myslis stabilizatory na napravach,tak je dost možne že budes potrebovat flexu alebo autogen,tie matky vacsinou byvaju dokonale zahrdzavené.  ](-:
Mitsubishi Galant 2,4 GDI


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
čus,

potřebuju se zeptat na radu ohledně zadního stabilizátrou....v těch gumách mi to tak nějak chodí trošku jako šulda v gumákoch :D

nové gumy se tu dají koupit vpohodě ale nevím jaký je vlastně proces na výměnu....

a vepředu mě čekají ty krátké tyčky ale tady předpokládám že to půjde nějak odšroubovat starý a našroubovat nový.... :)

díky za info :)
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Pepe

Odšroubuj plechovou příchytku a vyndej gumu . Nasaď nové gumové lože a pomocí páky to musíš dostat do původního místa a zašroubovat upínku .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline maxx2

kazdopadne odporucam pouzivat sprej na uvolnovanie spojov,a tajat skrutky velmi pomaly a opatrne dat pozor na prehriatie srobov,lebo ta caka odvrtavanie a kopa casu zabita. :mellow:
Mitsubishi Galant 2,4 GDI


Offline Don_Mierda

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 84
Taky jsem musel zadni stabiky povolovat flexou


Offline Trewor

Už nějakou dobu koukám po tvrdším zadním stabíku a Pepeho oznámení, že jsem jezdil se zadním kolem ve vzduchu mě nějak rozhoupalo k akci.
Origo má průměr 20mm a co jsem našel tvrdší (například Whiteline, addco..) tak to sem nikdo nedováží a je to všechno přes 200$
Našel jsem firmu v Plzni co je na zakázku vyrábí ale potřebuju dořešit dvě věci.
1) půjčit si od někoho stabík jako vzor - z kombíka, popřípadě ze sedanu pokud jsou stejný
2) z něčeho sehnat gumový futra na průměr 22mm
Slibuji si od toho omezení naklánění, nedotáčinosti a navalování se na vnější přední kolo...po Kadově mam totiž boky gum sjetý 4cm od obvodu
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Pepe

 "omezení naklánění, nedotáčinosti a navalování se na vnější přední kolo...po Kadově mam totiž boky gum sjetý 4cm od obvodu"
Lituji , že jsem nevzal palubní kameru a nenatočil vaše jízdy , ale to naklopení je v normě. Zapoměl jsi dodat , že u toho byla použita ruční brzda. ](-: Pro takový okruh se mohla použít jiná sada pneu . A pak..... stejně je chceš měnit . :-D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Trewor

Ty futra bych řekl že by měly stačit z čehokoli co má 22mm a když nebudou sedět na původní díry, tak jim hnedle vedle udělám nový díry na šrouby a fertig.
Ale potřebuju ten stabík jako vzor...Myslel jsem že by měl SirDag když dělal puzzle ale nemá :(

PS. natočený by to měl mít Severín a ručka mi přišla že auto prostě jen přibrzdila
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Drak

no jen bych nepočítal s tím, že mi zadní silnější tyč trochu vyřeší hrnutí na přední kolo. Je to dost těžký na předek a ještě když tomu dupneš na brzdu
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Trewor

Je mi jasný že to nebude nijak zásadní rozdíl, ale četl jsem cosi o 2000 za stab. Předpokládám že to platí u úplně jednoduchýho s dvouma ohybama a co ohyb bude nějaká taxa, ale proti těm co jsem našel to bude furt výrazně levnější
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Pepe

Bych se vykašlal na silnější stabík, co tím dosáhneš ?  Budeš předělávat i tlumiče ? Tam je to o souhře více mechanických a stabilizačních prvků , než jen zadní stabik . Když to pustí předek dolů, zadek se zvedne . Nekoumej , optej se v OKAZAKI nebo v RALLIARTu .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Nebo mám ještě jednu takovou odpověď..sice blbou, ale mám.. Nejezdi na silnici tak jako jsme jezdili v Kadově na dráze :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Trewor

Mi to místo rad chcete normálně rozmluvit, lumpové :laugh:
Ono se to nezdá ale přechod z 20mm na 22mm by měl podle grafu co mam být nárůst tuhosti o 46%!
Ty co jsem našel měly i 27mm což je už krutopřísnejch 232% :o
Novej si chci nechat udělat s dvouma dirkama (na původním místě a blíž k ose stabíku) čímž bych měl dvě nastavení tvrdosti stabíku. V jednom videu říkali že rozdíl 1 palce na rameni je zhruba 1mm tloušťky stabu. Což by mi dalo těch 46% a cca 75%
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Pepe

Schválně jsem jsem se vrátil k tvému prvnímu přízpěvku--- zadní stabik-- . Zamysli se a představ si , jak jde dolů přední tlumič i stabík ---- a chceš tvrdit , že zadní zesílený ti přitlačí křížové kolo bez kroucení karoserie ? :undecided: :undecided: Kámo, trochu fyziky a mechaniky vlož do představ. -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Trewor

Jasně že se bude kastle kroutit a tím omezovat vliv silnějšího stabu ale mě nejde o přimačkávání kola.
Jde o to že se nenakloní celý auto směrem k vnějšímu přednímu kolu což na něm vytvoří v podstatě pozitivní odklon jako u kočáru a pak se to hrne po boku gumy. Proto se pro omezení nedotáčivosti dávaj měkčí přední/tvrdší zadní a naopak pro omezení přetáčivosti tvrdší přední a měkčí zadní stabíky.
To už mam dávno nastudovaný a pár let si s tim hraju v Live for speed simulátoru :mellow:
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Pepe

  http://www.autoprofiteam.cz/article.php?artid=584
Vím že to máš nastudováno , ale ....
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001