GalantWeb

Cesta Pádla a jeho žraloka.

Offline Padlo

Ahoj,

s Galanta jsem poprvé poznal u mého dědy - krásný vínový dvoulitr s perfektními liťáky. Děda se před týdnem rozhodl auto prodat, jelikož by prý ale nikdo neocenil to, jak se o něj staral, tak se ho rozhodl prodat do rodiny. Ovšem já nebyl první v pořadí a tak se Galant poveze k mé mamce, která auto hodně potřebuje a jejímu manželovi se Galant velmi líbí. A děda (samozřejmě) upřednostní dar jeho dceři, než vnukovi, o kterém si myslí, že se chce jen vytahovat. V tu chvíli jsem si řekl, že do toho půjdu sám a kouknu se na internet.

Přes týden bydlím v Praze a jezdím mhd, na víkendy jezdím většinou domů (Královehradecký kraj), kde mám auto Renault Clio 1990, které jsem si půjčil (na dva roky) od taťky. Už rok podnikám a chci, zároveň si můžu dovolit hezčí auto, které mě bude bavit. V této situaci mě napadlo jít do mého snu - do Galanta, protože toho zas tolik nenajezdím. S Cliem 10tis/ročně, ale nechci s ním jet do Prahy, s novým autem bych jezdil i tam. A za pár let, až budu lítat 300km ročně a víc, tak budu koukat na spotřebu (možná) a půjdu do něčeho jiného. Ale podle toho jak jsem do Galanta zapálený, tak asi ne. :D To je můj plán. A teď proč píšu.

Mám několik otázek, které řeším a myslím si, že mi nejlíp pomůžete právě vy tady. Napíšu je podle priorit:

1) Mám teď k dispozici na účtu 35 000kč a vzhledem k tomu, že mi děda říkal, že je tolik aut a trh je takový a takový, tak se to jeho auto neprodá za víc jak za 25tis a to je krásné auto! Tak jsem si řekl, že kouknu sám po nějakém ještě třeba lepším do 35tis. Ale zjistil jsem, že není jen tak najít v této cenové kategorii tak hezký kus jako po mém dědovi, ale je jich pár hezkých... Spíš se asi ne moc často objevují, není jich tu tolik.
 Přijde mi to jako fajn koupit Galanta za +- 30 000kč + opravy atd a budu mít perfektní auto pro mě na pár let třeba za 45-50 000 a budu absolutně spokojený. Je to reálné? Nebo mám počkat do listopadu, až mi vyprší stavební spoření (80 000kč) a koupit nějaký dražší kus? Já bych radši první variantu, ale když mi řeknete, že prostě za 30 000 Galanta, který se mi nerozsype nekoupím, tak to pochopím.

2) Děda má 2,0 a jede to parádně, úplně slintám. Ale před 2 dny jsem se byl v Praze podívat na Galanta v 2,5, projel jsem se a ... nemám slov, to byla pecka prostě. :) Škoda, že byl tak oprejskaný a než jsem si zjistil kolik by stály opravy, tak ho někdo koupil (během 5 hodin po mě). Teď kvůli tomu skoro nemůžu spát a nic jiného dělat, jak na Galanta myslím. :) Na netu jsem se dočetl, že zas tak velký rozdíl ve spotřebě není a když už tak už. Je to dobrá myšlenka?

3) V Čr se ukáže občas v Německu jich je mnoho, mám do toho jít? Už mám kontakty na dva pány, kteří by mi auto dotáhli a účtovali si kolem 6kč na km (je v tom vše). Nejdůležitější je ale teď vyřešit 1. otázku.

Další otázky mě třeba napadnou posléze. :) Předem děkuji za odpovědi, Honza.
« Poslední změna: 08.06.2016 - 20:10:06 od Drak »



Offline Pepe

Ahoj Padlo , protože jsi se projel ve 2,5 litru , tak nemá cenu debatit o jiné motorizaci . Ze spotřebou je to o tvé noze - čas vše vyřeší .Narazíš na pěkné kousky a i na horší . Problém všech Galantů jsou ramena s kulovýma čepama . Na přední nápravě jsou 4 a každé z nich je v ceně 3tisíc kč . Další vadou -časovou - jsou rezivějící zadní lemy a v motorovém prostoru hrnce předních tlumičů . Z mého pohledu je to - jestli narazíš na Galanta s LPG , neváhej a kup .
Je jen na tobě kolik se rozhodneš do jeho koupě investovat .  Na foru teď někdo nabízí Galanta v naftě - popis je přiložen v nabídce . :mellow:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/mitsubishi/galant/12463228?goFrom=list    Tady bych neváhal.
« Poslední změna: 01.05.2013 - 19:47:18 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Berzelius

JJ souhlas s Pepem, osobně mám dvoulitra a i když sem ve 2.5 neseděl asi bych neváhal ale já taky najedu hodně málo..a spíš bych se přikláněl k tomu dovozu bo tam maj hlavně podvozkově víc kusů v lepším stavu než u nás..sám ho mám z němec a nelituju i když lemy budu dělat a už bych chtěl změnu ale jak říkáš celkem sem do něj nasypal ale kdo by my to zhodnotil ](-: Ale STK sem prošel bez větších problémů :angel:


Offline Padlo

S tím pánem co nabízí stříbrného Galanta v lpg jsem v kontaktu taky, ale děda se mi zmiňoval o tom, že LPG se pak sype, když má hodně najeto. A je to znát při jízdě benzin/lpg nebo bych to ani nepoznal?


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
To ti za chvíli odpoví Pepe/až vyvenčí trhače/, má to už dlouho a mlaská si. ^_^
« Poslední změna: 01.05.2013 - 20:18:40 od Rob »


Offline Padlo

Já to chci ale slyšet i od tebe, nenapsal jsi to moc nadšeně při tvém prvním příspěvku. Jestli mi to odkývete, tak tomu pánovi volám v jedu si pro něj do Brna. :)

Je těch 49tis dobrá cena? Když tam píše "mírná koroze a menší tech.závady (anténa, po zimě klepou čepy, nějaké plastíky atd..)". Myslel jsem si, že za 49 000kč bych našel fakt hezkej kus celej v kůži, ale je pravda, že lpg něco stojí. Ovšem tomu tolik nerozumím.
« Poslední změna: 01.05.2013 - 20:17:06 od Padlo »


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Ale jo, šel bych do něj/2,5lpg http://www.sauto.cz/osobni/detail/mitsubishi/galant/12463228?goFrom=list
/,já byl taky v nouzi bez žraloka a byl k mání 1 slušnej za 90t, tak jsem si půjčil a mám ho.Holt tě budou čekat za čas ramena, ale jestli budeš jezdit málo stačí ti ta sada 6ti ramen z Allegro.pl za 6000.Projeď si ho, jestli máš čas cestovat kvůli autu a uvidíš.
Jinak ty 16" zimáky maj asi 1 chybu na kráse, protože nejspíš nebudou zapsaný v TP,/pouze 15 nebo 17"/,ale uvidíš,no.
« Poslední změna: 01.05.2013 - 20:28:39 od Rob »


Offline Pepe

O ramenech jsem psal - jsou to výkovky s vlisovanýma čepama- mění se komplet rameno. Proto ty ceny . LPG -mám s ním najeto 100 000km a celkově min.280 000km - motor zatím drží , bo tlaky ve válcích jako nový vůz . No problem , přitom výkon na LPG se sequenčním vstřikováním    :-D   musíš vyzkoušet sám . Ze 120 kW je ztráta cca.5% .  Galant v kůži jo ,občas se chytne pěkný kus  .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Kdyby ten brňák měl v cajku čepy a další blbiny, tak už by za něj chtěl třeba 60t.


Offline Padlo

Tak jsem s ním volal, říkal, že by se měly vyměnit čepy a taky že po 100 000 by se měly měnit rozvody a tohle vše že teď dělat nechce a narovinu mi to říká. To je další investice. Ale zas ušetřím na LPG no. :) To se nám nějak rozjela diskuse. :D Říkal, že to měl nejdřív za 69, ale nikdo se neozval. :)


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Rozvody jsou sice dražší investice, ale přece je nemusíš měnit už příští týden.Prostě za čas, všechno postupně,je to kasička, ale krásná. :mellow:


Offline Pepe

Samotná koupě a montáž LPG stojí  min.36 000 kč .  Rozvody - dělají se po 90 000 km a je li důkaz o jejich poslední výměně a nemusíš je měnit hned, není problému . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Neboj se toho a prostě to riskni, není to zas tolik peněz ,jak za nový auto a aspoň si splníš sen.Všechno se dá opravit, lpg případně odpojit i prodat. Každej novej člen je vítán, čím nás bude víc, tím budeme silnější. :big grin:


Offline Pepe

 A děda se má o co starat . :mellow:   Nebo přijedeš do Letňan.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Padlo:Tak vidíš, už máš i hlavního mechanika, tahle nabídka se neodmítá!! :-D


michal95

  • Host
Tak já bych do toho taky šel... LPG mi sice nevoní ( nic ve zlém PEPE  -_-  - jen mi voní benál  ^_^ )ale je to dosti úsporné . Zvážil bych jestli chceš mít galanta na dlouho - třeba 10 let nebo jen až si vyděláš víc peněz a koupíš si něco novějšího. Já třeba čekám na peníze a chci si koupit co nejmladšího galoše v Německu. Ty díly - rozvody 6 tisíc, pak ty ramena, záleží jak na tom budou ložiska, tlumiče, brzdy... chce to pořádně projet a okoukat  :big grin:


Offline Pepe

Novější , novější --- poslední žralok sjel z linky srpen 2004 -  ](-:  WHY ?????
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Voní-nevoní, teď byl u nás ňáký Dodge 4,0 ecofuel a nevím, jestli mi ten etanol z výfuku voněl nebo spíš smrděl. :undecided: :laugh:


michal95

  • Host
Takovej krásnej model a přestal se vyrábět .... ještě že máme ty němce kteří - netočí tacho, dělají pravidelné údržby, starají se o auto tak jak by se mělo, investují a nedělají zbytečné patlaniny na áftech  -_- No soused si předělal Hondu accord 2,2 v-tec 110 kw na ethanol - pravda trochu to smrdí/voní  :laugh: