GalantWeb

Opět volnoběh

Offline Berzelius

čau kluci, tak dnes opět nastartuju vše ok motor drží svých cca 750ot/min ujedu dva kilometry parkuju a jak pustím nohu s pedálu otáčky na volnoběh mezi chcípnutím asi tak 450ot/min až 700ot/min.Zdechnu a opět nastartuju a vše jak má.Už sem měnil obě teplotní čidla, tu přední lambdu (před kat) klapka tak rok důkladně očištěná a pal filtr rovněž novej...už sem to tu psal někdy začítkem zimy mě to dokonce chcíplo pokaždým sundání nohy z plynu a startoval sem tak desetkrát a nic..pak sem ho nechal půl hodinky stát a v poho pak zbytek zimy už dobrý až dnes tak už fakt nevím :evil: ](-:


Offline Pepe

Motor po nastartování má mít 1200-1500 ot a postupně jak se ohřívá , klesají točky až na hranici 750-800.Nastavení volnoběhu je tomto foru v sekci Články výborně popsané , ale musí se tento postup  DODRŽET , včetně uzemnění  konektoru na předprsni a propojení pinů 1+4 u obd konektoru . Je logické, že motor který má po startu 750 ot, chcípne po zahřátí -uzavře se totiž klapka a snímač polohy hlásí ECU nulu . Si myslim .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Berzelius

Ne ne motor byl zahřátej ..když sem psal vše ok tak otáčky po prvním startu byli zvíšený i když teď jak je teplo tak né tak často jak v zimě..nevím při kolika stupních je motor branej jako zahřátej.Ale sem tu četl že ten fígl stím nastavením volnoběhu u mýho nejde??Jen odpojit baterku na delší dobu..ale  že to bylo do teď v poho?To mě nejde do hlavy na nic sem od té doby kdy to zdechalo nesahal.


Offline Pepe

To je žralok ?    :undecided:  Nevim proč jsem si myslel ze je to kulaťák . U žraloka je to složitější .A to jsem zatím nedělal . :angry:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Berzelius


Offline Berzelius

No tak zatím nevyřešeno, jak sem měl čas tak sem si hrál s nastavením,jak sem tu vyčetl tak podle ohm-metru nastavil SAS(tuším) přesně jak se obvod rozepl (pin 1a 2) tak půl otáčky zpět a utáhnou matku a přeměřit. pak reset po zapojení mínus pólu a klíčkem ve 2. poloze si motorek v klapce "zavrčel" a nastartoval a vše ok na studený motor otáčky zvýšený cca 2000 a klesaly alergické reakce na otočení volantu puštění vyhřívání a klimy atd. pak deset minut klapání a zahřátí motoru (sahary se otáčely) a šroubkem navrchu klapky sem nastavil cca 800ot/min pak zase reset a vypadalo to ok.Najel sem  nějakech 80km a vše se zdálo být v poho.Druhý den kontrola na studeným motoru otáčky zvýený cca 1500 a klesaly až do volnoběhu a zařátí.Dva dny auto stálo dneska příjdu venku 12° nastartuju a ejhle hned 800 otáček!!!??? Zdechnu znova start a zase na novo kolísání jak prase 200 - 600 ot/min...se stoho ](-: ](-: akorát se my zdálo že u motoru něco jakoby syčelo a šlo to ze zadní vrchný strany motoru ...jak je to hliníkový tělo sání a vstřiky..ale možná to byl mechanickej zvuk..už nevým co stým čidla nový lambda taky klapka čistá ](-: ](-:


Offline Drak

tak jestli to někde syčí a přisává vzduch, tak si s klapkou můžeš hrát do nekonečna bez výsledku. Může to být i prasklá hadička od podtlaku.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Berzelius

Kurňa jak to zjistit..sem všude sahal rukou a nic sem necítěl..ale říkám nemusí to být syčení je to tak zní.By to chtělo tu mlhu jak bývá na disku :angel: ale nejde mi dohlavy že to dělá sporadicky kdyby něco ucházelo nebo přisávalo tak to dělá pokaždý stejně a né kažej start jinak


Offline Drak

tam může být nepatrná netěsnost v těsnění a jak se teplotou mění roztažnost materiálu, tak to blbne "podle počasí"
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

Izolátory vstřiků - kroužky pod vstřikama , místo mlhy z diska použij start-spray.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Trewor

Tady máš návod jak najít kde ti to přisává vzduch
<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">How To Find A Vacuum Leak - EricTheCarGuy</a>

Nekoukal jsem zase na celý video ale dělá se to na studenym motoru hned jak spadnou zvýšený otáčky(aby ti s nima nic nehejbalo) a VŽDY s hasičákem po ruce. A dá se to dělat s vlastně jakýmkoli sprayem co ti nesežere to na co to stříkáš.

PS. tenhle chlapík má pěknej kanál plnej zajímavejch návodů, takže ho mam v záložkách :mellow:
« Poslední změna: 05.06.2013 - 22:41:19 od Trewor »
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Berzelius

 :mellow: tak to mě nenapadlo..dík za rady..jak budu mít čas mrknu na to..dneska na studenej motor dobry a i na zahřátej tak uvidíme..Ale při mé šikovnosti si na to zavolám radši SDH :laugh:


Offline Berzelius

Tak bych se na to chtěl mrknout, ale neměl sem čas koupit ten startovací sprej myslíte že je blbost zkoušet to tím sprejem na klapky??


Offline Pepe

Nevím jestli spray na klapky je vysoce hořlavý - stejný jako start spray .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001



Offline Berzelius

Tak, po nějáké době sem se  v tom zase rejpal..tak přisáváním to není odskoušeno dle videa a nic.Jen se mi dnes stalo že jak sem otočil na první polohu..bez kontrolek..se mi zaply sahary ..motor studenej??co to může znamenat?Jinak volnoběh pak po nastartování studenýho motoru bez zvýšení otáček hned min.ot. volnoběhu.Mě napadlo jestli nemám jednotku v háji bo pořád to dělá sporadicky někdy reaguje na otočení volantem, někdy ne. ](-:  nebo je tam ještě jak sem četl někde ještě jedno čidlo na teplotu, který může ovlivňovat jednotku??Dvě sem měnil
« Poslední změna: 28.06.2013 - 21:29:00 od Berzelius »


Offline Pepe

Dvě čidla u termostatu - jedno je pro teploměr a druhé pro ECU . Ale zkontroluj jednotku ventilátoru.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Berzelius

Ok,dík mrknu na to,mysléte že by ten volnoběh a to všecno mohla dělat ta jednotka ventilátoru??Já myslel že údaj o teplotě je směrodatnej jen od toho čidla u termostatu pro ECU?


Offline Berzelius

Zdar kuci, tak sem zkoušel ještě  vyblikat (pin 4 a 1) a výsledek byl následující 4xkrátká--- asi začátek sekvence pak 1x dlouhá a 4xkrátka, žeby chyba č.14??? Throttle position Sensor (TPS),že bych postoupil dál??, měl sem jen otočenej klíček ..né volnoběh bo ztoho návodu su nějaký zmatený pochopil sem to dobře???


Offline Drak

pochopil jsi to dobře. 14 je chyba snímače klapky. Bud ti odešel a nebo je jen špatně nastavený.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)