tak pročítám fóra kde řešej většinou u 3000GT přestavbu 6G7x motorů na MIVEC hlavy kde hlavní problém maj s tim, že v 3000gt je motor vlevo a sigma z který ty hlavy berou ho má jak my vpravo. A uvažuju jestli by šlo šoupnout MIVEC hlavu z 6A12 z FTO na 6A13? Jestli je 13 jen převrtaná a blok je jinak stejnej tak by se to dalo naroubovat. A jestli 6A12 zvládne 200 koní tak 13 musí dát aspoň to samý a podstatně víc krouťáku.
Co jsem koukal tak problém by byl v tom, že MIVEC má kompresní poměr 10:1 a aby bylo místo pro veltily tak jsou v pístech na ně pořádný kapsy.
Takže by se musela podložit, což by ale nebyl problém..2x těsnění a nechat si vypálit z nerezu plech a pokud by to kelslo na 9:1 tak by to bylo jak stock 6A13
Pak by asi byl taky problém v tom, že je díky MIVECu vyšší. U těch 6G75 jsem čet, že díky víc zaoblenýmu sání je vyšší o nějakejch 12cm
Tak snad u 6A1 to nebude tak hrozný...no v nejhoršim by se to dalo řešit nějakou boulí na kapotě ala EVO. Nebo by se celej motor s převodovkou posadil o kousek níž ale tomu bych se radši vyhnul páč občas jedu mimo silnici.
6A13 se dá sehnat za pár šupů takže bych si moh jeden sehnat na hraní a pokud by to nešlo tak bych tu hlavu zase prodal.
Ale u nás FTO nejsou takže by mi jí musel sehnat známej v anglii.
Otázkou ale je jestli 6a13 blok je vážně jen převrtanej 6a12 a všechny kanály, štefty a další marast je stejnej? Měl to někdo rozdělaný?Co jsem čet tak MIVEC by měl mít i stejný rozvody jako klasická DOHC 2.0 6A12 z kulaťáku takže díly by se daly sehnat i u nás.
Samozřejmě je to zatim jen v teoretický rovině páč jen sehnat tu hlavu bude dost drahý.
PS. komentáře tipu " další co chce dělat z auta raketu" či " hodně peněz a práce za málo muziky" jsou zbytečný. Jsem mladej a hloupej a stejně mě to neodradí
Prostě bych chtěl něco s čím bych si moh hrát přes zimu v garáži
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4