GalantWeb

výměna budíků

Offline zero_level

Zdravim
Mám Galant 97 2.0 b 100kw a měnil jsem budíky za pozitronové z 2.5 V6.
Kontrolky naspodu jsou funkční ale podsvicení ani budíky nic. Poradte mi prosim jestli tam neni rozdíl v zapojení aneb jestli je to vůbec kompatibilní
:undecided:
Takže jsem zjistil že funguje všechno kromě podsvícení a otáčkoměru.
« Poslední změna: 19.10.2013 - 13:42:06 od zero_level »
Galant kombi 97 2.0i 4g63


Offline Drak

na podsvícení je jiné zapojení mezi ovladačem jasu a budíky, a otáčkoměr ti nepujde, protože je ve V6 je jiný systém zapalování s rozdělovačem ale ty máš přímé zapalování s cívkama přímo na svíčkách.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Aldik

otáčkoměr ti nepujde, ptž jak píše Drak. Musel by jsi mít budíky z 2.4GDI tuším..


Offline zero_level

Díky za odpovědi , našel jsem že už se to tady řešilo.Dá se nejak napřímo napojit osvetlení?
Co výměna samotného otáčkoměru za původní myslím tedy jen vnitřek.Prípadně kdyby měl někdo schéma.
Galant kombi 97 2.0i 4g63


Offline Aldik

Mě to napadlo taky, ale nakonec jsem to neřešil, pokud uspěješ, dej vědět a vrhnul bych do toho svýho mechanika :)


Offline Drak

když tak tady je zapojení zhruba od stránky 334. Jinak vnitřky jsou mezi HC a standartním provedením rozdílné. Liší se to zapojením procesoru. Možná kdyby ho někdo uměl přečíst a zjistit rozdíl v naprogramování

http://www.galantweb.com/downloads/ftp/PHDE9608-B_GALANT_99_ELECTRICAL_WIRING.pdf
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline zero_level

Diky Draku kamos nato koukne ja do toho moc nejsem. Vymenili jsme dnes vnitrek otackomeru a presne ho napojili dratama dle tech starych ale kdyz nastartuju vyskoci to nas 1000 ot a vic nic. Kdyz pridam nepatrne se pohne ale je to k nicemu  :mad:
Galant kombi 97 2.0i 4g63


Offline Aldik

jestli ti to bude makat, tak si to nechám udělat taky od tebe :)


Offline Drak

O víkendu bude testování jak rozchodit otáčkoměr z HC dudíků V6 a čtyřválců. Podle všeho je tam navíc dioda a jsou jiné hodnoty kondezátoru a odporu. Mělo by to jít i opačně, to kdyby někdo do V6 chtěl dáta budíky z GDI nebo 2.0
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline BlackJack

Kdyby to někomu chtělo pomoci ... zasílám foto.
Mimochodem, takhle geniálně jednoduché řešení jsem zatím v žádném autě nenalezl. Oddeklovat, povolit šrouby a vytáhnout.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63




Offline Sir Dag

Ahoj, zkoumal jsem forum, bohuzel jsem nenasel vsechno potrebne info..Tak se radeji zeptam znova, nechci nic pokazit na svem milackovi :)

Takže mám staré budíky a chtěl bych tam dát optitrony. Jelikož mám  2.5 a budiky jsou též z 2,5ky tak s otáčkoměrem problém nebude. Rozdělovač bych měl mít takže pohoda :D

Co jsem ovšem nepochopil je to podsvícení. Je tady řečeno, že se musí upravit. Ovšem všude je přestavba z 2.0..a já mam 2,5. Jak to tedy je. Proč se ptám? Bylo řečeno, že v tu chvíly jsou výměny kus za kus ovšem s drobností....A já teď bych rád věděl co je to za drobnost

Je mi jasné, že Drak bude znát odpověď ovšem není tu každý den a nemůže všechno testovat za nás. Takže neví náhodou, neměnil nikdo jiný?

PS: já mám TCLko a galoš odkud je beru TCLko nemá = problém?
« Poslední změna: 09.07.2015 - 02:18:06 od Sir Dag »
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
cituju Draka:budeš muset upravit zapojení vnitřního osvětlení a pak předělat zapojení konektorů v palubce. V příloze máš zapojení konektorů.
http://www.galantweb.com/index.php/topic,3133.msg37724.html#msg37724


Offline Drak

TCL problém není. Jen ti bude asi chybět žárovka pod kontrolkou TCL a toho znaku smyku :)
Jinak vem ještě s přístrojema i takovej kabel mezi kolečkem ovládání podsvětlení a konektorem. Ten je kvuli tomu, aby ti svitily budíky a šla ovládat intenzita podsvětlení i když nemáš rozsvícené světla. Jinak budou budíky pořád černé a nepodsvětlené.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Sir Dag

právě, že v seznamu konektorů co jsou na budíku jsem se moc dobře nevyznal. Jako elektronik bych to asi dal, ale je tam toho moc a bojim se, že bych něco zvoral.

Každopádně říkáš, že bude stačit když vezmu stmívač i s kabelem který vede někam. A tam někde ho odpojil a u sebe zapojil :D

Pokud ano tak je to pecka
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Drak

stmívač je stejný, ale ten mezi kabel asi 20 cm dlouhy je potřeba, jinak by se musel upravit kabel pod palubkou. Jen si už nejsem jistý, jestli je u všech verzí  kabeláže i ten protikus, který pustí napojení osvětlení po otočení klíčku. Ten se právě zapojuje do toho mezi kusu.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Sir Dag

podívam se na svoji kabeláž, palubku mam totiž venku z auta :D

Teď mě tak ještě napadlo...já mam manuála a budiky jsou z automatu..je to problém..já jestli se na to nemam vykašlat  :undecided:
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Drak

Problém to není, jen ti bude svítit uprostřed asi nějaký zařazený nesmysl z automatu.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Sir Dag

Tak jsem se podíval na kabeláž od stmívače a třížilový svazek vede rovnou mezi ostatní a vede na konektor k budíkům. Žádný mezikus tam tedy není. Předpokládám, že prostě v roce 97-98 fakt ještě nevěděli, že budou v 99 dávat jiné budíky které se rozsvítí při otočení klíčkem.

Takže nezbývá než počkat až přijede sedan a podívat se nejspíše na kabeláž tam jak vypadá. Porovnat a případně dobastlit na moji.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue