GalantWeb

výměna budíků

Offline Pepe

Nebo přehodíš celou kabeláž pod palubkou . V momentě , kdy demontuješ palubku, výměna kabelu je půlhodinové zdržení .
  Když tak , mám jeden svazek pro optitrony doma .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

To je to co jsme spolu řešili. Zda pokud ze sedana vezmu celou palubku i s kabelama zda mi vše bude fungovat jak má...přeci nemá TCL
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

No..takže kabeláž ze sedana je v prasáckém stavu. Někdo tam přidělával kdo ví kolik kabelů. Prostě děs a bordel. Takže kabeléž pro něj ani náhadou.
Jinak draku..stmívač je v novějším modelu čéče jiný..viz foto
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Příprava- konektor pro TCL je v každé kabeláži palubky , si myslím . :undecided:    Takže , jestli budeš chtít ten svazek z mé bývalé palubky -ne modrák- dej vědět .
« Poslední změna: 17.07.2015 - 10:25:07 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Drak

tu máš schema na standartní a HC osvětlení přístrojovky.
To ovládací kolečko se jmenuje ve schématu "Rheostat"
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Sir Dag

Kabeláž použiji tu co mám..Dám novou palubku (pouze černý plast) a kabeláž přendám ze své. Hodím tam i optitrony místo těch svích starých..
Co se týče poťáku (stmívače) tak ten použiji také nový (má dva konektory a starý má jen jeden)
To znamená, že když druhý konektor s těma dvouma kabílkama (žílami) vyndam z kabeláže odkud beru optitrony a napájím k sobě přesně tak jak je to tam. Tak by to mělo fachčit.

Jinak Draku jsem trochu ve schématu dezorientovaný. Asi nejsem tak zdatný eketronik jako jsi ty. Jde o to, že pár věcí neznám (jak na autě tak ve schímatu..a to činí, že si nejsem úplně jistý)

Každopádně to co jsem popsal by mělo fungovat...? Pokud jsem vše dobře pochopil
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Drak

no ve zkratce

stará původní kabeláž ma konektor s 3 pinama. Ten zustane stejny. Dodáš dvoupinový z kabeláže, ze které bereš optitrony. Pak se muzí změnit zapojení podsvitu palubky. Puvodně šel z pinu 47 konektoru za budíkama na společný konektor a od tud na pin 2 stmívače.. Ted se musí přepojit na pin 12 (dodělany dvoupinový konektor). Pin 11 dodělaného konektoru je připojen na kontakt spínačky (+ po otočení klíčku)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Sir Dag

Tak jelikož jsem pokročil. Schéma jsem pobral, už se vyznám co kam patří atd. Ovšem v realitě když na svazky koukám tak jsem úplně v pr... :D  ](-:

Takže se pýtám Draku zda je možné, že bych se někdy stavil a ty by jsi mi fyzicky ukázal co a jak? Jestli jsem dobře pochopil tak se jedná o cca 4-5 drátků. Já bych si to doma pak už napájel, jen potřebuji ukázat co a kam :( Obě palubky bych nandal do auta a zajel kam bude třeba. Samozřejmě bych ti za know-how nechal nějakou tu korunku .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

A nechceš kabeláž original k optitronum ?  Že bych ti ji přivezl i se znakem ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Dobře tak trochu jiný dotaz. Draku, jsi s Pepem asi z nás tady nezkušenější (nechci se nikoho dotknout pokud jsem ho nejmenoval). Ovšem Pepe si není jistý. Takže dotaz na tebe Draku... Mám starou kabeláž pod palubkou u klasických budíků. Když ji vyměním za kabeláž která je z auta s optitrony tak by mělo vše fungovat. Ovšem mě zajímá teď ona trakce (TCL) moje auto ji má a druhé auto odkud bude pocházet kabaláž ne. Zkrátka bude fungovat trakce na nové kabeláži...?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Příkazy pro TCL obsahuje ETACS ECU, ta modrá bedýnka za pojistkama , pokud se nepletu . A kabeláž , co mám z vozu , má všechny konektory . Takže , pokud jsou pod palubkou všechny jednotky a relé , bude možné je touto kabeláží propojit a vše by mělo fungovat .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Po krátké diskuzi s Pepem padají dotazi ohledně TRAKCE....Tudíž Draku dotaz není aktuální a Pepemu se omlouvám, nedokázal jsem si to představit...  ](-:

No odpověď pro všechny..TCL není obsahem kabeláže palubky. Takže Vlastně problém neexistuje .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Drak

TCL je součástí ABS. Na přístrojovce to ma jen kontrolku některé i dvě(oranžová, když systém zasahuje nebo je vypnut tlačítkem a červenou TCL, když je chyba a TCL nefunkční) a ty jsou vedeny konektorem za popelníkem. Takže pokud je v vykabelovaná i novém svazku z auta, který ji původně nemělo, musel bys natáhnout kabel z budíku ke konektoru za palubkou. Jinak kabeláž za palubkou moc neřeší problém ze svícením, protože to je součástí svazku za volantem a svazku k pojistkám a vyvedeno ke kolečku a ovladání jasu.

Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Sir Dag

To jsi mě moc nepotěšil..ovšem v něčem bych chtěl rozporovat/polemizovat. Kabeláž co je na palubce má v sobě konektory pro potenciometr (stmívač). Tudíž se domnívám, že by to mělo fungovat. Aspoň po dnešní diskuzi s Pepem.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Si myslim - osadil bych přístrojovku žárovkama a napojil konektory . V případě , že svazek z mého vozu - ač nemá TCL- by kabel měl obsahovat - pokud ne, tak by se ty 2 dráty natáhli . Protože kabeláž pro ovládací tlačítko TCL je ve svazku panelu , ne přístrojovky .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Napadá mě jen jediné....a to prostě až mi přijede autí z dílny tak to prostě zkusit a otestovat....
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

Tak jo pánové..rozsekneme to jednou provždy :D

Draku...tvé tvrzení,  že jsou budíky zaměnitelné jen bude problém s podsvitem je pravdivé.
Pepe...tvrzení, že výměna palubního svazku za svazek připravený pro optitrony (z auta které je mělo) bude stačit k funkčnímu podsvitu, je pravdivé.

Ovšem mám tu něco málo s konektory které přibývají či chybí :D
Jeden mi chybí (je zde jedna žíla), druhý přibývá (6 žil) a v dalším je jedna žíla navíc. O tom přibývajícím konektoru se Pepe domnívá, že slouží pro GDI motory.
Přikládám foto...Zároveň bych chtěl podotknout, že jsem provedl test čistě jen budíků (jediné co bylo zapojeno) a zdá se, že budíky fungují. S autem jsem sice nikam nejel, ale otáčkoměr se zdá fungovat jak má .-) a vše ostatní též
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Ahojte, funguje prehodenie optitron zvazku z automatu na automat? Napríklad ukazovateľ prevodových stupňov, na starych su D a nasleduje 3 2 L a na optitron je D a 4 3 2 L .... ??


Offline Sir Dag

budíky ti sice běhat budou (rychlost a otáčkoměr plus ukazatel kilometrů), Ovšem právě funkce ukazování 3,2,L nebude funkční...
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
A funkcie P R N D budú funkčné? Či komplet celý ukazovateľ bude mŕtvy?