GalantWeb

LPG v galantu nejen z ekonomického pohledu

Offline Sir Dag

K E85..
Aspoň bude mít čisté válce :D
Jinak neměla by tam být ta jednotka na E85. Ta přeci oblbuje nějak lambdu atd.

K LPG..
No právě, že LPG je suchá směs..Natural sedla ventilů defakto maže. S plynem tenhle efekt zanikne. Takže si říkám, že přimazávání smysl asi má. Ovšem fleshlube je nehořlavý a nikdo mi zatím nedokázal odpovědět kam se teda ztrácí.

Jinak jelikož mišáka dávam fakt dokupy..ale total..Tak ho chci mít tak dlouho jak to jen půjde :)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Prostuduj si tzv.přímaz . Jedná se o antidetonační činidlo - proti klepání ventilů. Dříve se do benzinu dávalo olovo , do naturalu NTB a pro moderní konstrukci motorů (nové motory MMC) se pro spalování LPG pridává činidlo s obchodním názvem Flash Lube . Ač je 6A13 motor hliníkový, system vsazování sedel pod ventily a jejich síla, jsou oproti novým motorům jiné a proto ani montážní firmy pro tento motor flahlube nenabízí . Jestli ano, je to spíš o jejich výdělku a ne pro dobro tvého motoru .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepanak

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 161
Zdravim chlapi,tak nějak uvažuju o přestavbě na LPG -mám 2.0 r.97 něco sem se tu už dočetl,ale chtěl bych se zeptat někoho,kdo v tejhle motorizaci plyn má,jaký s tim má zkušenosti,spotřebu atp.Jde mi o to,když se teď s autem nedostanu pod 10l benzinu(jezdim do 40km denně-dvě cesty v kuse 10-15km auto mezi nima vychladne plus nějaký popojížďky)tak kolik bych moh s LPG ušetřit.Nikdy sem auto na plyn neměl,tak si taknějak nedokážu představit,co to obnáší za investice,údržbu atd...Děkuji za připadné rady a připomínky
Mitsubishi Galant 2.0TD GLS r.v.99
Mitsubishi Galant 2.3TD GLX r.v.81


Offline Pepe

Vše je o první investici - do 25 000,-kč, spotřeba LPG je na úrovni benzinu + nejaký litřík benzinu na ohřátí motoru na 37°C. Což je asi 2l benzinu na 45l LPG . Cena LPG je - podle kraje - v průměru 15,60 .  Investice jsou 1x za rok revize - výměna filtrů LPG a kontrola těsnosti zařízení- cca 600,- peněz a 1xza 2 roky emise s technickou . 
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepanak

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 161
S počáteční investicí počítám-beru to,jako kdybych musel koupit nový auto,který žere míň...S cenou LPG nic nenadělám a STK s emisema musim absolvovat tak jako tak.Šlo mi spíš o to jak píšeš,ze se musí každej rok na revize a kolik stojej plus jak dlouho vydrží ten filtr a jak je to s tim ohřevem a se spotřebou a co ještě se na tom plynu jak často musí měnit...Chci se o tom dovědět co nejvíc,než do doho pujdu.Zatim díky Pepe
Mitsubishi Galant 2.0TD GLS r.v.99
Mitsubishi Galant 2.3TD GLX r.v.81


Offline Pepe

Vše , co se mění během provozu LPG jsem napsal . Ohřev motoru - cca 2 km , při -15°C je to delší ale i to jde . Filtry jsou 2 - kapalné a plynné fázy , mění se 1x za rok při revizi a pokud se nepletu , po 80 tisících km se dělá revize vstřikovačů a to je trochu dražší . Cena dle výrobce vstřiků . Jinak ty do toho nezasahuješ vůbec. :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepanak

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 161
Podle toho, jak mi to popisuješ to vypadá celkem pohodově  ^_^ teď už jen sehnat nějaký ty chechtáky a můžu to vyzkoušet na vlastní kůži-snad to klapne a nedopadne to jako jeden z těch nesplněnejch snů...
Mitsubishi Galant 2.0TD GLS r.v.99
Mitsubishi Galant 2.3TD GLX r.v.81


Offline Pepe

Držím palce a pak , koupíš li jiné auto -4válec, LPG přehodíš a necháš přeprogramovat ECU LPG a jde to dál .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jeníček

Přidám osobní zkušenost - až budeš mít LPG, nejezdi na něj úplně pořád, dej někdy třeba 100 km na benzín ať se ti nestane to co mě - po 2 měsících co jsem na LPG najel cca 4000Km se mi přicpaly vstřikovače benzínu. Poznat se to dá tak, že ti motor při nastartování na benzín klepe jako traktor a míň ochotně jede na benzín. Zabránit se tomu dá tím, že se budou časteji používat-tj jezdit častěji na benzín jak jsem psal. Horší varianta je jezdit pořád na LPG a doufat že se nepřicpou brzo. Když přicpou, musejí se demontovat, vyčistit ultrazvukem většinou za 500/kus tj za 2000 Kč v mém případě + opět namontovat. Když si je vyměníš sám jako já, je to otázka na hodinku dvě a zvládneš to i na ulici před domem  ^_^
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Pepe

Jendo, nevím jak dlouho tvůj Galant jezdí na LPG , ale přicpání vstříků (benál) bych nepřipisoval malému používání jízdy na benzin . Ono je lepší natankovat benzin min. do poloviny nádrže a dotankovávat , než jezdit na minimum a riskovat zreznutí vnitřku nádrže . Rez ti zanese filtr a ty nejmenší částečky ti zanesou vstřiky . Takže výměna palfiltru je nutná ještě před nasazením Vyčistěných vstřiků .
Evoscan diagnostika neukáže přicpání vstřiků , měří jen el.veličiny , tedy kontakt na cívku a délku sepnutí cívky .Proto ani neodhalila špatně dosedlý kontakt- ten může zlobit pohybem motoru nebo vozu - a přicpané vstřiky.
« Poslední změna: 27.07.2015 - 10:22:52 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Přidám pár informací..s LPG budeš mít nepatrně větší spotřebu. Mluví se cca něco málo pod 10%. To znamená, že pokud jezdíš za 10L benzínu tak pak budeš jezdit za 11L plynu. Pořád to v přepočtu vyjde levněji.
Další info...Nechápu jak můžeš jezdit s 2.0 za 10litrů.....Něco je špatně. Mám 2.5 a jezdím za 8.3l Měl jsem vyší spotřebu, ale zrepasoval jsem si tři třmeny. Teď už mam i ten čtvrtý takže by mi měla ještě o něco klesnout spotřeba.
S mým starým 2.0 jsem jezdil cca za 7.5 až 8, ale na třmeny jsem kdysi nekoukal.
Takže doporučuji zkontrolovat zda nejsou zarezlé pístky (to dělá nejvíce) a pak zanešený vzduchový filtr :)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepanak

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 161
Spořebu už neřešim-máme v baráku tři 2.0 a pod 10l s těma kilometrama co najedeme nejezdí ani jeden-asi neumíme jezdit  ](-:
Mitsubishi Galant 2.0TD GLS r.v.99
Mitsubishi Galant 2.3TD GLX r.v.81


guest2672

  • Host
Přidám pár informací..s LPG budeš mít nepatrně větší spotřebu. Mluví se cca něco málo pod 10%. To znamená, že pokud jezdíš za 10L benzínu tak pak budeš jezdit za 11L plynu. Pořád to v přepočtu vyjde levněji.
Další info...Nechápu jak můžeš jezdit s 2.0 za 10litrů.....Něco je špatně. Mám 2.5 a jezdím za 8.3l Měl jsem vyší spotřebu, ale zrepasoval jsem si tři třmeny. Teď už mam i ten čtvrtý takže by mi měla ještě o něco klesnout spotřeba.
S mým starým 2.0 jsem jezdil cca za 7.5 až 8, ale na třmeny jsem kdysi nekoukal.
Takže doporučuji zkontrolovat zda nejsou zarezlé pístky (to dělá nejvíce) a pak zanešený vzduchový filtr :)
stou spotřebou se mě to moc nezdá - nebudu se dohadovat ale vždy záleží kde se jezdí a jak


guest2672

  • Host
Spořebu už neřešim-máme v baráku tři 2.0 a pod 10l s těma kilometrama co najedeme nejezdí ani jeden-asi neumíme jezdit  ](-:
mám taky 20i dá se říct že bydlím na horách do hor spotřeba 9-10l , pokud jedu v normálních podmínkách a slušně tak spotřeba kolem 8l +-,jenže mám LPG a cena u nás 13.50kč tak paráda jezdím v přepočtu průměrně kolem 5l na LPG nedá se to srovnávat s benzínem žádný rozdíl ve výkonu motoru nepozoruji naopak se mě někdy zdá že to na LPG víc táhne protože ten benzín je snad čím dál horší.


Offline Sir Dag

Říkávalo se a říká, že s plynem ztratí motor výkon 5%..ovšem co to je u galanta 5%...i na těch zbývajících 95% udoláme hory, skály..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


guest2672

  • Host
Říkávalo se a říká, že s plynem ztratí motor výkon 5%..ovšem co to je u galanta 5%...i na těch zbývajících 95% udoláme hory, skály..
jasně hlavně je ten plyn dnes na jiný úrovni a můžeš si vybrat když se vrátím zpět o pár roků na Škodu 100,120,Favorit,všude smrad přepínání ručně škubání a těch hlav co se předělávalo u Favorita byly sedla tam to vydrželo jasně beru to že máme jinou konstrukci motoru ale je to paráda když to vše funguje a tankuješ za 13.50kč


Offline Trewor

Trochu to tu oživím.
Mam namontovaný systém Magic G4, 52l toroid místo rezervy, plnění u hrdla a hlavně větší reduktor, takže se na benzín nepřepne ani pod plným plynem až do omezovače :anz:
I když mam momentálně netěsnej výfuk před katíkem a oběma lambdama tak na chodu to není vůbec znát. Respektive je motor tišší a vstřiky Magic FX bez otevření kapoty ani nejsou slyšet.Spotřeba zatím při denním provozu přes Prahu, k hranicím a zpět vychází na 11l oproti 9,6 benzínu(na 215/45R17). Při současný ceně LPG 12,90 tedy 1,4kč na km proti 2,8kč na benzín.
Dojezd na LPG něco přes 400km pro mě znamená každej druhej den k pumpě, ale aspoň si při trochu delším čepování stihnu umejt skla.
Ještě budu potřebovat seřídit ukazatel nádrže, jelikož se při plný rozsvítí jen 3 diody místo 4.
Jediný co mi trochu vadí je že plnění vyšlo fakt blízko hrdlu a pro povolení víčka je snazší vymontovat víčko pro benzín. Ale čert to vem.

Teď ještě podložím plato v kufru a zkusím jestli tam půjde hever. Vám se k nádrži vešel? Pokud ne, kam jste ho dali?
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Sir Dag

hever mam normálně v držáku kde má být..nádrž LPG mi tam nepřekáží..jo promin..úplně jsem zapoměl na to foto plnění...
Jinak spotřeba 11l/100km u 2.5 automat je jak má být..super..
hlavně pravidelná výměna filtrů. .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

 Si myslím, že ta přestávka na tankování nám ani nevadí . :-D :-D :angel: 
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Aurvang

Ahoj.
Doufám, že neopakuju otázku co by tu byla nedávno.
Mám první auto na LPG
Mitsubishi galant, 1997, 2.0 (100kw), čtyřválec
1) Je normální aby byla spotřeba vozů 12-13 litrů LPG/100, spotřeba benzínu by měla být do 10 litrů normálně
Nebo je to dáno zimou, topením atd?
2) výrobce plynu IRENE/magic 3, s elektrickým přímazem - je to aspoň trošku spolehlivý systém?
3) LPG tam měl předchozí majitel. Možná to má cenu dát plynaři na seřízení?
4) našel jsem zde že to může být třmeny, lambdou a svíčkami? Je ještě něco na bych se měl kouknout?
Moc děkuji z rady!