GalantWeb

Pro tunery poměr výkonu k váze

Offline grafik

Galant 1988-1993 1.8=79 koní na tunu
Galant 1988-1993 2.0=93 koní na tunu
Galant 1988-1993 2.0 GTi 4WD/4WS=108 koní na tunu
Galant 1988-1993 2.0 Gti předohrab=123 koní na tunu
Galant 1993-1996 1.8=110 koní na tunu
Galant 1993-1996 2.0=114 koní na tunu
Galant 1993-1996 2.0V6=113 koní na tunu
Galant 1993-1996 2.5V6=114 koní na tunu
Galant 1996-2003 2.0 =110 koní na tunu
Galant 1996-2003 2.4Gdi=115 koní na tunu
Galant 1996-2003 2.5V6=128 koní na tunu
Galant 1996-2003 2.0 TD=70 koní na tunu
 ^_^


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301

Offline BlackJack

Ono efektivně záleží také na kroutícím momentu, který se často neuvádí. Celá tato problematika a počítání je složité ! Poměr výkon a váha je vskutku pouze orientační hodnota. Sice se tímto dá snadno vyjádřit "schopnost zrychlení", ale pro výpočet skutečných hodnot a sestavení tabulky, bychom museli brát v úvahu tyto parametry:
Výkon (kW)
Kroutící moment (Nm)
Primární převodový poměr (koeficient)
Váha vozidla (kg)
Odpory valivých součásti kol a převodovky (koeficient)

Dřív jsem se tím i zabýval, dnes bych si ani na jeden vzoreček nevzpomněl. Dost velkou roli v tomto hraje onen kroutící moment. Ale pozor - benzínový motor má sice nižší kroutící moment, ale má o dost jiný převodový poměr než diesel a v některých případech jsou benzíňáky "silnější" než diesel. Aby se však vyrovnala schopnost akcelerace mezi dieselem a benzínem - musí benzín využít větší rozsah otáček (protože má onen jiný primární převodový poměr). Trendem je vyrábět motory s velkým kroutícím momentem při relativně nízkých otáčkách. Turbo-diesel má relativně lepší "tabulkovou hodnotu výkonu" než atmosférický benzíňák. Takový Turbo-benzín je však zase někde jinde - jeho "tabulková hodnota výkonu" je zase lepší než TD.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
nešlo o vyjádření zrychlení..ale o srovnání.. nic víc. Zrychlení musíš změřit.. Orientačně stačí Gtech


Offline grafik

Ano ty údaje jsou pouze orientační navíc se liší váha vozu při různých výbavách takže to není 100% přesné  :big grin:


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
nějak mi uniklo k čemu je to dobrý vědět....? :-) ](-: ](-: ](-: ](-:
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Misak

V podstate k nicemu. Realne zkusenosti rikaji, ze 2.0 94' ma stejne zrychleni na 400m, jako 2.5 V6 97'+, ze 2.0 V6 94' byla mnohem lepsi pila nez 2.0 94', ale v realu te stejne zajima jen jestli to jede nebo nejede. Dulezitejsi je celek, motor, vykon, kroutak, prevodovka, tech. stav, kvalita obuti, bla bla
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)