GalantWeb

klepanie motora

Offline Pitu

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Mam Galant 4x4 r.v. 1992 2.0 GTi. Po tom co som ho v bazare kupil mi zacal klepat motor. Zahada je ze to niekedy prestane. Roby to aj pri volnobehu, aj pri zatazi, aj pri studenom aj pri zahriatom motore. Niekedy to prestane ked dam neutral, alebo naopak ked zaradim rychlost a niekedy to samo od seba prestane a potom sa to opat objavi. Menil som olej ale nepomohlo to. Neviete v com by mohol byt problem?


Offline VMK

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 37
V kazdom pripade by som dal po kupeni noveho(asi hodne ojazdeneho) auta vymenit rozvodovy remen(teda obidva) lebo ak sa  o to auto predosly majitel nestaral tak sa z toho motoru nebudes tesit dlho. Moze sa roztrhnut a potom v najlepsom pripade budes menit ventily. Tento zvuk sa u mna trochu zredukoval po vymene, ale Musel som rozoberat cely motor, lebo sa mi roztrhol maly rozvodak a skocil pod ten velky a boli zrazu krive ventily. Ten zvuk je asi klepanie ventilov, Tento zvuk sa u mna trochu zredukoval po vymene a rozobrani toho motoru, ale menil msom len ventily, takze to stale nieje ono, asi by bolo treba vymenit aj lozka ventilov. Ked ale hovoris, ze to je aj za tepla tak sa mozem mylit.  
Galant GTI-16V FWD sedan  r.v. pravdepodobne ´89


Offline VMK

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 37
Mimochodom taha to dobre, lebo mozno mas maly tlak oleja, a samonastavovanie ventilov mozno nebezi spravne, v kazdom pripade by to mohlo byt cokolvek ine ale ja mam ten isty zvuk(alebo podobny) a zlesilo sa to po vymene ventilov. Rozoberat vsak motor neni sranda a asi by som skor vyskusal akekolvek ine moznosti. Skusal si si vypocut, ci to ide spod veka ventilov alebo niekde inde?
Galant GTI-16V FWD sedan  r.v. pravdepodobne ´89


Offline Pitu

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Ahoj, dik za info, taha to prave ze dobre, ziaden problem nepocitujem, len to klepanie. Rozvodovy remen som pozeral (ale asi ten velky) co je na boku motora a ten vyzera slusne. Ten zvuk napriklad pri volnobehu nie je vobec pocut, potom zacne stale hlasnejsie a hlasnejsie klepat a potom nahle prestane a to sa opakuje. Ked som sa to snazil lokalizovat tak to islo spod veka ventilov.


Offline VMK

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 37
No neviem, ja to zatil ignorujem, cakam kedy sa mi to rozpadne ale mam nahradny motor takze nemam az taky strach. Nemyslim si ale ze by to bolo nejak nebezpecne, ked tak sa samozrejme oplati ten motor rozobrat a pomenit co sa da, lebo asi aj po case zistis, ze okrem klepania zere olej a bude ho asi zrat dost vela :wacko: , ja ho urcite tak do pol roka dam dokopy a uvidime, co som zistim. Ked som ho mal ale v zime na cucky neboli peniazky na vymenu vsetkych lozok.
Galant GTI-16V FWD sedan  r.v. pravdepodobne ´89


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Může být slabý tlak oleje,ale asi to budou hydroštely.Vyvažení vačkové hřídele.Je to klapavý zvuk nebo je to cítit na volantu?
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Host pitu

  • Host
prave ze ide len o zvuk, niekedy mam pocit ze mam diesel :) a potom to prestane. Ked som to auto kupoval tak som bol uplne nadseny zo zvuku motora. Tak krasne "bzucal" ako vcelicka, uplne bol tichucky a potom sa zacalo objavovat toto. Nie je to citit nikde len pocut a ako som uz napisal obcas to nahle prestane a potom sa to postupne objavi.


Offline Pitu

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
inac dik za radu, zajdem s tym asi do servisu nech sa pozru na ten vackovi hriadel? Rad by som sa este spytal co su to tie hydrostely?


Offline VMK

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 37
Hydrostely su , ako som povedal na samonastavovanie vuole ventilov, tlacia z druhej strany kladivka a tym zabezpecuju permanentnu nulovu volu ventilov.
Galant GTI-16V FWD sedan  r.v. pravdepodobne ´89


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
Usetrit na rozvodovym remenu je asi nejlbejsi setreni na servisu motoru.

On klidne muze "vypadat" a klidne se i pretrhnout takze pokud si nevis kdy predchozi majitel ten rozvodak delal tak bych dlouho nevahal a fakt ho vymenil. A pokud mozno i s kladkama protoze uz budou pravdepodobne vydrbany (ten zvuk).

A kdyz nevymenis usetris tak 4 - 5 tisic coz se mi za to riziko v podstate kompletniho zniceni motoru nezda moc dobry.

On se ani nemusi pretrhnout staci kdyz se trosku vytaha a napinaci kladky nejsou co zamlada a o zoubek preskoci (coz sice jeste neni fatalni chyba ale je to tak na hrane)

Jinak ten klepavy zvuk muze byt i jenom uvolneny sroub na nejakem drzaku (treba chladice) treba ... tezko rict takhle po netu :)
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
já to říkám každýmu....vyměnit řemeny, olej, zkouknout brzdy...a vlastně vyměnit všechny náplně...ušetří to spoustu patálií.....
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline Pitu

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Dal som vymenit rozvodove remene, kladky, vymenil som katalizator za repasovany a uz to tak neklepe a celkovo ma motor lepsi zvuk :) Inac dik za rady.


combes

  • Host
Citovat
Dal som vymenit rozvodove remene, kladky, vymenil som katalizator za repasovany a uz to tak neklepe a celkovo ma motor lepsi zvuk :) Inac dik za rady.
Taky trochu přispěju do mlýna...když jsem koupil Vectru, tak jsem vyměnil náplně, oleje dobré kvality - syntetiku a ejhle...?  to co popisuješ jsem přesně měl. Dříve (před výměn.oleje) jsem nastartoval, ventily si trochu za cvrdlikaly a bylo ticho. Po výměně - za lepší - jsem nastartoval a a ventily se nemohly usadit a to v cyklech...klapaly-přestaly zase klapaly přestaly a to několikrát. Prostě olej pro mazací Účely vyhovoval, ale pro tlak stavítek ne. Usuzuji, že olej byl lepší, ale asi řidší i když podle tabulek byl na auto výborný. Auto mělo najeto 180t km. Dle mého názoru, vyměnit olej za hustší a bude větší tlak pro stavítka. A ještě něco... za studena a chladna to bylo o hodně lepší a o moc kratší, za to v létě při 33st to byl naf


Host pitu

  • Host
Dik moc za radu, je mozne ze mas pravdu, lebo teraz v zime som si vsimol ze to je omnoho lepsie. Je mozne ze je to dane typom oleja. Uvidim ako sa to budre spravat ked zacne jar :) a teplota zacne stupat.


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
a co tam vlastně lejete za olej? Do mýho dávám 10W40 polosyntetiku a klepání ventilů prakticky neznám


combes

  • Host
Citovat
a co tam vlastně lejete za olej? Do mýho dávám 10W40 polosyntetiku a klepání ventilů prakticky neznám
Tenkrát jsem tam dal drahou syntetiku "Magnetec 0W...." přesně už nevím, ale byl na prd...


Host pepe

  • Host
Nejenom teploty a tlaky na hydroštelung. Koupíš jiný olej(pennzoil 10W40
 vyměníš za petrocanada 10W40 ) a máš diesla před domem.
Galant 93 2.0 16V 101kW  


Offline moskal

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 55
Nevite kolik stoji nove hydrostely??? Diky.
Galant Combi 2.0 100kW r.v.97, Zizkov
Moskvic 412 1.5 55kW r.v.75