GalantWeb

Jaký olej ?

guest2672

  • Host
něco je tady ale určitě to někdo viděl


Offline grafik

Toto je ten správný olej  ^_^


guest2672

  • Host
Toto je ten správný olej  ^_^
to muže být ale to bude taky něčí přebal a víme co v tom je ?


Offline zelena_zeme

chtělo by to trochu upřesnit at se poučíme - ale pokud je něco s motorem tak to žádnej olej nevyřeší ale je pravdou vlastnil sem Octavii 19tdi a po výměně oleje za Mobil 5w40 motor začal být hrozně hlučnej ale dost tak po najetí asi 100km šel ven nahrazen osvěčeným olejem Total a byl klid tak sem pátral a bylo mě řečeno že to mohl být nějakej přebal něčeho kdo ví ale na Mobil jezdí dost aut a bez problémů a není se čemu divit i v některých případech se někdo snaží napodobovat Castrol
tak tady to mas :) btw koupil jsem Valvoline MaxLife 10W40 tak snad trochu pomuze ztisit motor
https://youtu.be/A-nOnl10f2k


Offline Werewolf66

vycistit hydra, tohle je fakt masakr. On ten olej mohl uvolnit nejaky karbony a ty se dostali do hydropistku a ted nezaviraj a cvakaj.
« Poslední změna: 31.07.2015 - 21:05:25 od Werewolf66 »
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


guest2672

  • Host
já když sem koupil galanta tak v první řade sem se zeptal prodávajícího na jaký olej jezdil bylo mě řečeno na Castrol Magnátec 10w40 byl tam i štítek olej byl na výměnu po výměně za jinou značku 10w40 začali cvakat hydra protože ten olej rozpustil bordel po tom Castrolu nechal sem ho tam 1000km a vypustil dobrá sračka nalil nový pak sem začal pátrat a otevřel sem si mazací plány olejů Valvoline,Castrol,Mobil,Total,Elf,Shell,a skoro všude doporučujou 5w30-5w40 asi si to z prstu nevycucali tu 5w30 bych zavrhnul možná dobrá na zimu a krátké trasy časté starty po x najetých kilometrů sem zjistil že je motor cajk (nebere olej)tak sem tam dal 5w40po najetých 2000km sem znova vyměnil olej za 5w40 mužu říct že se motor krásně vyčistil a skvěle si přede a hlavě sem zachránil hydra a kdo si něco přečte o olejích tak ví že za tepla sou oleje 10w40 a 5w40 skoro stejné jen za studena 5w40 rychlejc promaže motor a je kvalitnější na mazání motoru ono hustší olej není vždy výhra a nedělejte ze starších galantu nějaké vyběhané mrchy vždy záleží kolik opravdu mají najeto a jak kdo se předtím o něj staral  a Japonci byly vždy ve vývoji v před asi před měsícem sem mluvil z jedním mechanikem řešily problém cvakání hydra u Hyundai novější typ rok přesně nevím už chtěli dávat nové hydra byl tam olej 5w40 a asi tam měl být 5w30 po výměně oleje za 5w30 a projetí motor stichl - tim chci říct že čistý motor - menší problém a tyhle motory galantů by měli normálním způsobem najet dost někde sem se dočetl že mají nalítáno 500-600tis a jezdí.


guest2672

  • Host
vysistit hydra, tohle je fakt masakr. On ten olej mohl uvolnit nejaky karbony a ty se dostali do hydropistku a ted nezavira a cvakaj.
to je přesně to  co sem psal že 10w40 není vždy totožné s jinou značkou 10w40 jsou více syntetické a meně dávno se nehraje ta to že 15w40 je minerál 10w40 polosyntetický 5w40 syntetický 


Offline vrakovlk

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 54
Pic, na vsech galantech me vzdy hydra cvakali, at jsem tam lil cokoliv  :angry:. ted mam V6 z raichu, byl tam Diamod Protection (10W40) od Mitsu, celej zivot, dal jsem ho zas, auto ma pres 200tis a ani neni slyset..jen pri placeni se me kroutili prsty na noze  :anz:. Jinak castrol je dle meho snad nejvic predrazena sracka na trhu...Kdysi jsem ji nalil do Lancera a vypustil po 1000km  ](-:


Offline zelena_zeme

je měsíc po výměně oleje a musím uznat, že má něco do sebe  ^_^ V motoru přestalo cvakat, snad to vydrží co nejdýl. Dal jsem tam Valvoline MaxLife 10W40.


Offline Trewor

Mě po výměně za Mobil 5W40 přestaly cvakat hydroštely až po cca 50km. Motor je opět krásně tichej a líp se vytáčí. Jsem zvědavej kolik km to vydrží. Nerad bych výměny zkracoval pod 10 000km jelikož to se hezky počítá a akorát se vynuluje druhej odometr ^_^
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


guest2672

  • Host
Mě po výměně za Mobil 5W40 přestaly cvakat hydroštely až po cca 50km. Motor je opět krásně tichej a líp se vytáčí. Jsem zvědavej kolik km to vydrží. Nerad bych výměny zkracoval pod 10 000km jelikož to se hezky počítá a akorát se vynuluje druhej odometr ^_^
jestli jezdils před výměnou na 10w40 tak pravděpodobně budeš muset zkrátit výměnu jináč je důležité měnit olej v čas a pokud se jezdí krátké trasy tak výměnu zkrátit galant je háklivej na olej(ty hydroštely) na značce až tak nezáleží hlavně nepřejíždět, jináč ten Mobil je gut ale i dobré značky jsou-Elf,Total,Repsol,Shell,Valvoline,Mobil,Petronas,Sunoco, atd..


Offline FrantaPMJ

Já dávam Galantíkovi jen doporučenej Valvoline Durablend a naproszta spokojenost :mellow: Je fakt,že je motor vpořádku a mam i málo najeto a bejvalej majitel se dobře staral. Sem tam se před delší trasou mrknu,kolik je na měrce,ale nedolejvam a jezdim od výměny do výměny a tak nějak pokračuju v servisce :big grin: Samozřejmě s sebou vozim litr na dolití kdyby náhodou. Teď mě čeká technická a asi poslední dva společný roky :'(


Offline Sir Dag

Proč poslední? Co je mišákovi..?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Nic mu není , jen mu chybí kus karoserie a klima . Si myslim , že pro 2 dospělé , roční mimčo a pitbula je sedan malý a nechladí.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline BlackJack

Kdo by se o to zajímal, tak z důvodu snižování emisí a dopadu na životní prostředí, se začínají uplatňovat nové normy API.
Dlouho se oleje držely na normě kategorie API SL, později  SM a nyní už SN. Dle některých testů však oleje nejsou již tak kvalitní jakož byly v kategorii API SL. Jedná se laicky o "poaditivované" oleje s nižším obsahem nebezpečných látek. Bohužel tyto nebezpečné látky prý tvořily velkou část úspěchu v mazání.

Nevím co na tom může být všechno pravda. Tribologie není určitě koníčkem každého z nás, ale lze se dočíst více vědeckých témat o kvalitě aktuálně nabízených mazadel na trhu.

Já bych se tomu popravdě ani nedivil. Dnešním trendem není prodávat auta určená pro vysoký kilometrový nájezd a dlouhou životnost. Trh se snaží prodávat auta nová a nová (dnes je prý cyklus životnosti auta definován pěti lety - pak honem pro novější typ).  :lipsread:
« Poslední změna: 01.09.2015 - 21:49:08 od BlackJack »
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Trewor

Slyšel jsem názor, že u nich je problém rychlejší degradace. Nový splňujou zatížitelnost atd tak jako ty míň ekologický, ale je to nahnaný nějakejma eko složkama, který si ty vlastnosti neudrží tak dlouho.
Když je pak někdo nechá v motoru třeba 20 000 km v autě se stop startem v městskym provozu tak to pak chudinka startuje bez dostatečnýho mazání.
Galant má naštěstí indikátor snížené kvalaty oleje - začnou cvakat hydroštely :mellow:
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline FrantaPMJ

Nic mu není , jen mu chybí kus karoserie a klima . Si myslim , že pro 2 dospělé , roční mimčo a pitbula je sedan malý a nechladí.

Pepa to napsal úplně přesně... :'( Ale určitě vim, že to bude žralok v kombiku!!! Jen furt přemejšlim, jestli dvoulitr a nebo dvaapůlku. Zplynovávat to nechci a nebudu a u dvaapůle řešim jestli manuál nebo automat, takže budu po technický mít slušnej čas na to sehnat nějakej slušnej kousek-což asi bude celkem problém... Jinak jezdim většinou jen delší trasy, takže bych neřešil ani tu dvaapůli, na popojížďky po městě máme P206.


guest2672

  • Host
Kdo by se o to zajímal, tak z důvodu snižování emisí a dopadu na životní prostředí, se začínají uplatňovat nové normy API.
Dlouho se oleje držely na normě kategorie API SL, později  SM a nyní už SN. Dle některých testů však oleje nejsou již tak kvalitní jakož byly v kategorii API SL. Jedná se laicky o "poaditivované" oleje s nižším obsahem nebezpečných látek. Bohužel tyto nebezpečné látky prý tvořily velkou část úspěchu v mazání.

Nevím co na tom může být všechno pravda. Tribologie není určitě koníčkem každého z nás, ale lze se dočíst více vědeckých témat o kvalitě aktuálně nabízených mazadel na trhu.

Já bych se tomu popravdě ani nedivil. Dnešním trendem není prodávat auta určená pro vysoký kilometrový nájezd a dlouhou životnost. Trh se snaží prodávat auta nová a nová (dnes je prý cyklus životnosti auta definován pěti lety - pak honem pro novější typ).  :lipsread:
oleje SL,SM,je na výběr spousta neřekl bych že jsou horší nebo lepší každý má jiné užitečné hodnoty ale na  těch 10tis km se nikdo bát nemusí  nejhorší je zbytečné přejíždění debata o olejích je opravdu na dlouho- dřívější oleje třeba zas neměli tak dobré čistící účinky dnešní oleje zas nevydrží tak dlouho (kvalitně) mazat  nejhorší jsou oleje Long Life, odsiřené, ale to není náš problém zatím je dost olejů v SL,A3,B3,taky dobrá hodnota je TBN čím vyšší číslo tím pro starší auta lepší a co se týče nových aut tak ještě budeme rádi vzpomínat na ty starší kvalitně zpracované (dořešené )a co něco vydrželi a vím o čem mluvím.


Offline Sir Dag

Starší auta něco vydrží..to s tebou plně souhlasím. Důvod je prostý, dnes je to masová výroba aut a kvalita jde logicky, ať chceš nebo ne, prostě trochu níž. Starší auta nejsou ani tak náchylné na olej jako novější. Tam hned začne řvát palubní počítač a je to  ](-:
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


guest2672

  • Host
Starší auta něco vydrží..to s tebou plně souhlasím. Důvod je prostý, dnes je to masová výroba aut a kvalita jde logicky, ať chceš nebo ne, prostě trochu níž. Starší auta nejsou ani tak náchylné na olej jako novější. Tam hned začne řvát palubní počítač a je to  ](-:
jo ale ten palubní počítač mají většina aut nastavena na 30tis a s olejem 5w30Long Life kterej není schopnej tak dlouho vydržet (mazat motor)stačí jezdit krátké trasy pak podle toho ty motory vypadají