já když sem koupil galanta tak v první řade sem se zeptal prodávajícího na jaký olej jezdil bylo mě řečeno na Castrol Magnátec 10w40 byl tam i štítek olej byl na výměnu po výměně za jinou značku 10w40 začali cvakat hydra protože ten olej rozpustil bordel po tom Castrolu nechal sem ho tam 1000km a vypustil dobrá sračka nalil nový pak sem začal pátrat a otevřel sem si mazací plány olejů Valvoline,Castrol,Mobil,Total,Elf,Shell,a skoro všude doporučujou 5w30-5w40 asi si to z prstu nevycucali tu 5w30 bych zavrhnul možná dobrá na zimu a krátké trasy časté starty po x najetých kilometrů sem zjistil že je motor cajk (nebere olej)tak sem tam dal 5w40po najetých 2000km sem znova vyměnil olej za 5w40 mužu říct že se motor krásně vyčistil a skvěle si přede a hlavě sem zachránil hydra a kdo si něco přečte o olejích tak ví že za tepla sou oleje 10w40 a 5w40 skoro stejné jen za studena 5w40 rychlejc promaže motor a je kvalitnější na mazání motoru ono hustší olej není vždy výhra a nedělejte ze starších galantu nějaké vyběhané mrchy vždy záleží kolik opravdu mají najeto a jak kdo se předtím o něj staral a Japonci byly vždy ve vývoji v před asi před měsícem sem mluvil z jedním mechanikem řešily problém cvakání hydra u Hyundai novější typ rok přesně nevím už chtěli dávat nové hydra byl tam olej 5w40 a asi tam měl být 5w30 po výměně oleje za 5w30 a projetí motor stichl - tim chci říct že čistý motor - menší problém a tyhle motory galantů by měli normálním způsobem najet dost někde sem se dočetl že mají nalítáno 500-600tis a jezdí.