GalantWeb

Olej, filtr

Offline Wolfkrieg

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 9
Ahoj :)!

Začíná mi docházet olej v autě a jelikož tam je ještě od tý doby co jsem ho koupil, tak nevim jakej mám použít :(. Takže bych se chtěl zeptat, jakej olej mám použít na Mitsubishi Galant 2.4 GDI 110kw, rok výroby 2000 :). A pak bych se chtěl ještě zeptat, jestli se s novým olejem, musí koupit i novej olejovej filtr. Díky za rady ;)!


Offline Jindřišák

Určitě vyměn i olej. filtr. Olej kup nějakej 10W-40 nebo 5W-40. Ale spíš bych se přikláněl k tý 10W. Značku ti řekne každej jinou. Jen se vyhni nějaké tesco, lidl a pod. Např. Vavoline, Shell, Mobil by mohl bejt fajn. Pochopil jsem to tak, že chceš olej měnit, pokud chceš jen dolít, tak něco z toho jedno co. Ale já na "novým" autě měním olej hned, abych nepřejížděl intervaly.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Wolfkrieg

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 9

Offline Jindřišák

Ještě jsem zapomněl, měl by splnovat normu API, ale to bude splnovat většina.. Můžeš objednat třeba tady, maj pěkný ceny, taky odtud beru. Akorát nevím, jestli ti budou stačit 4L, nevím kolik je napln, ale bude to asi 4-5. Filtr vem klidně jakejkoli co ti nabídne na tvůj motor. Osobně jsem nezprozoroval nikdy rozdíl mezi filtronem a mannem.. Ale pro lepší pocit.. :D
http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=detail&id=63
http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=detail&id=512
http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=detail&id=153
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Shell nekupuj, už mi rozklepal dva galanty. Jak 2.0 tak 2.5. Pokud chceš opravdu kvalitu, tak ber Millers oil. Jezdim v autě i motorce a naprostá spokojenost. Jinak třeba mobil a liqui moly taky dobrý  :mellow:


Offline Daggereall

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 71
Ja používám na GDI klasiku Valvoline Durablend 10W40 a spokojenost.Hydrostely neklepou a motor je hezky tichej. ^_^


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Jo Valvoline sem lil před HX7 a bylo taky ticho  :mellow:


Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 225
Zdar menim ted olej + filtry jen takova hloupa otazka co myslite ze je lepsi http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=detail&id=124 nebo http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=detail&id=47 a jestli u filtru jde nejak o znacku sem vybral bosh diky


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Bosch filtr sem měl taky a no problemo. Helix ultra 5w40 mi krásně rozklepal novýho myšáka, kterej byl do tý doby ježděnej na origo olej a bylo ticho i v mrazivém startu. Po výměně za shell do 500km klepal motor i za tepla a ani výměna zpět na origo už nepomohla. Za mě shell už nesmí do domu. Na vlastní oči jsem nedávno viděl jak v eclipsu 4g63  ztrácel mazací tlak v určitých teplotách. Po nalití castrol edge tlak v normálu. JInak castrol bych tam taky nelil. Pokud chceš levný dobrý olej tak Valvoline Durablend 10w40, který má v 4g63 ozkoušený a OK. A pokud chceš hodně kvalití olej tak Millers Oil 10w40 NT. Přítelkyně brácha pro ně dělá, takže vim jak jsou ty oleje kvalitní. Navíc se výráběj pouze v anglii, takže nemusíš řešit nějaký pačování  :mellow:


Offline Jindřišák

Stačí si zjistit parametry jistyho oleje. Na těch stránkách to u některejch olejů je, u některejch je potřeba googlit.. Ale pochybuju, že by renomovanej vyrobce dal na trh olej, se kterym bys zadřel motor.

Co se týče toho eclipse, záleží, co tam nalil za olej. Jesi přešel z 10W-40 na 10W-60, tak se vůbec nedivím, že přestalo svítit mazání, ale jen oddálil problém s čerpadlem nebo ložiskama na klice.. Ale jesi měnil za stejnej, tak tomu nevěřím. Když vyberu olej s lepšími parametry, jen oddálím problém, kterej tam je. Když vybereš něco od slušné značky, tak max začnou klepat ty hydra, záleží na těch parametrech při provozních teplotách. Když jsem nedávno měnil olej, tak mi celkem pěkně vycházel vavoline (diesel) v poměru cena/vykon, ale nakonec jsme šáhl po totalu a taky jsem spokojenej. U castrolu mi vadilo, že byl moc hustej.. a houstl ještě více s provozem. Při přechodu na total je motor svižnější a z oleje není taková kejda, ale to pozoruju na dieslech. Nicméně můj známy lil do služebních aut asi 6 let starline, dokonce co nesplnuje normy pro ty motory, zatím zadřel myslím 2.. celkem asi 5 aut na tom najelo přes 3 miliony.. před 2ma roky přešel na mou radu aspon na normovanej star.. možná o 4 kila na sudu draží.. a je klid. Tím nechci říct, aby to tam někdo lil, ale když ten olej splnil normu, tak mi nezničí motor po 500km..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Do toho eclipse přešel z castrolu 5w40 na ten helix ultra 5w40. Ono to nebylo až tak hrozný, aby ti svítila kontrolka mazání. Ale ručička mazání byla během dálničního provozu kolikrát sakra nízko. Po přechodu zpět na castrol to zmizelo. Jen říkám, že i mě osobně v autě helix rozklepal hydra. A to nebylo jako, že už trošku klapaly a pak začali hodně. Na ten origo 5w40 ten motor v -15 ani neklapnul. Pak sem kvůli ušetření nalil Helix Ultra 5w40 a týden v pohodě, pak po jednom startu zaklapaly. Pak klapaly po startu dýl a dýl a teď už mi klapou pořád. I když sem nalil zpět origo. Neříkám, že je shell špatnej, ale prostě si s těma hydrama nerozumí. Když sem měl ještě galanta 4g63, tak sem lil valvoline 10w40 a byl klid. Pak sem na doporučení nalil hx7 a motor začal klapat. Sice neklapal furt, ale jen než se ohřál lej. A ano sem tak blbej, že když mi nefungoval ten HX7, tak sem koupil ten Ultra znova  :( Moje rada zní levnej odzkoušenej Valvoline 10w40 a bude spokojenej. Pokud chce echt kvalitu tak http://www.millersoils.cz/376--ee-semi-synthetic-10w40.html , ale zase si to zaplatí.  ^_^


Offline Radko78

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 26
  • 2,5 V6 1999
Sweety ty mě ale děsíš. Já jsem nedávno měnil a dával jsem tam HX7 10w40. A od té doby o hydrech ani nevim. Před tím jsem je sem tam trochu slyšel. Zatím jsem najel jen asi 800km, tak doufám, že mě nečeká nějaké překvápko.


Offline Fabregas

jo millers je TOP. a co takhle jejich prevodové oleje uz nekdo zkousel???? treba by to slo


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Pepe

三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001



Offline Pepe

Možná v automatické . :D
« Poslední změna: 26.03.2014 - 10:06:42 od Drak »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 225
hmm tak z tech dvou radsi teda ten castrol nebo nejaky tip kolem 700 jeste jiny ?,jen by me zajimalo ze nekdo dava polo a nekdo plnou syntetiku co vim mechanik myslim ze byl z mitsubishi servisu rikal ze je tam plna


Offline Pepe

Jaké auto s jakým motorem a kolik má najeto - vlastníš ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Radko, mě to dělalo hned od výměny. Převodový millers mám v plánu vyzkoušet, ale momentálně nejsou chechtáky. Všechno spolkla motorka. Ale co to nalil kamarád do převodovky eclipse 4g63, tak říkal, že žádný problém  -_- Jinak půjdu i do motorového oleje od Millera nejspíš ten polo syntetickej 10w40 s nanotechnologií. Mohl bych ho mít cca za 800,-.  Momentálně jezdim Millera v motorce a nemůžu si ho vynachválit. Jak sem psal výše, spíš než ten castrol nalej Valvoline durablend 10w40. Hlavně si se neřídit tím, že 5w je plná a 10w je polo!!!