Promiň ale tohle je zcestná debata.
Kdo chce opici musí mít na banány.
Já jezdim furt město, mimo něj jak čuník a dálnice co umožňuje provoz a co mě nechaj jet pasažéři a podle toho mi to žere 11-11.5l. Nelíbí se mi to, ale pomalu se mi prostě jezdit nechce.
Pokud budeš chtít jezdit za míň stačí jezdit plynuleji, točit víc pouze když chceš zrychlovat, nepodtáčet když po motoru chceš nějakou práci atd.
Vědecky vzato bude spotřeba daná zvyšujícíma odporama pohonýho ústrojí, valivým odporem gum a odporem vzduchu - to jde nahoru exponenciálně. Naproti tomu jsou nějaký křivky spotřeby motoru při otáčkách a zatížení, průběh výkonu a točivýho momentu, převodový stupně, velikost gum a určitě jsem ještě na něco zapoměl.
Takže ve výsledku můžeš při nějaký rychlosti mít nižší spotřebu na nižší př. stupeň kdy bude motor ve vhodnějších otáčkách, než při vyšším kvaltu a nižších otáčkách. Při třeba 180kmh můžeš mít motor v optimálních otáčkách pro danou zátěž a spotřebu budeš mít +/- stejnou jak při 130kmh.
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4