Tak som si konečne našiel čas a olej v prevodovke úspešne vymenil
Pár slov pre ľudí ktorý sa k tomu tiež chystajú (po prvý krát):
- Išiel som podľa návodu od Draka a všetko išlo bez problémov a rýchlo.
- Použil som Millermatic ATF SP III WS (Ďakujem za tip pepe
)
- Ak to robíte prvý krát, tak namiesto 30 minút si vyhradte aj 2 hodiny
-Okrem 8mm hadice sa zíde aj 6mm. Kupoval som "Hadicu PVC - priesvitnú" a z každej stačil nakoniec 1 meter, cena za hadice cca 0,50eur. 8mm napichnete na vývod z chladiča a 6mm hadicu vpichnete do prívodu do prevodovky. Do hrdla kade sa dolieva olej sa zmestí cca 12mm hadica. Ja som to vyriešil tak, že som zobral záhradnú zelenú hadicu (cca 20cm), ktorá sa tam nezmestí, do nej dal 10mm hadicu, ktorá trčala do hrdla prevodovky a na druhý koniec som dal klasický lievik na vodu, ktorý presne vliezol do záhradnej hadice. (nič lepšie som nezohnal).
-Vo Workshop manuál je vyznačená ktorá hadica / trubka je ktorá, ale keby si niekto náhodou nebol istý, tak pohľadom z pod auta, je rovná trubka s krátkou gumenou hadicou v strede - to je prívod horúceho oleja do chladiča. Ochladený olej je hadica bližšie k ľavému svetlu.
-Olej pôjde von z oboch hadíc, z jednej s minimálnym tlakom (to je prívod do prevodovky).
-Odporúčam všetko čo ide von z prevodovky, liať do kýbla (vedra) s odmerkou - toľko čo vytečie, toľko treba aj vrátiť naspať.
Výmeny sa netreba nijak obávať, ja som postupoval tak, že mi asistent naštartoval motor cca na 30 - 45 sekúnd a keďže som nedokázal držať hadice a aj dolievať olej, tak som si to 3x zopakoval
, teda naštartovať - vypustiť - zhasnúť - doliať, naštartovať - vypustiť - zhasnúť - doliať, naštartovať - vypustiť - zhasnúť - doliať.
-Pri kontrole stavu oleja sa nenechajte oklamať ako ja, že tá príjemné hnedá na bielej servítke je ešte celkom ok. Olej má veľmi vysokú viskozitu a to si treba uvedomovať. Do kýbla(vedra) natiekol tmavohnedý olej. Na porovnanie, nový olej je krásne priezračný, že je cez neho vidieť keď je v nádobe. Cez ten starý vôbec nebolo vidieť.
-Podarilo sa mi zmestiť do 10l, konkrétne som použil 9,6l pričom už po cca 8 litroch vytekal krásne čistý, priezračný červený olej. Samozrejme záleží od stavu prevodovky. Tá moja je (podľa vypúšťacieho škrobu) vo veľmi dobrom stave - len jemno zomletý prach.
-Filter som bohužiaľ nevymenil, mám novší typ prevodovky, kde je filter vo vnútri a keďže tá prevodovka nemá bežnú vaňu ktorá sa dá zošrobovať, tak vyberať motor s prevodovkou nepripadalo v úvahu (za zrušenie pôvodného šrobovacieho filtra by som niekoho nakopal do zadku. Už keď presunuli filter, tak aspoň mohli zachovať jednoduchú výmenu).
-Stav oleja kontrolujte naozaj až po cca 100km, aj tak si to musí všetko "sadnúť". Ja som dolieval na úroveň "cold", po 15km jazdy bola úroveň 1cm nad "hot".
Ak mi ešte niečo napadne tak doplním. Obtiažnosť o troška málo vyššia ako výmena oleja motora.
Komfort radenia sa pocitovo zvýšil asi o 30percent, celkovo ide žralok "jemne a s láskou", pokiaľ nato človek nedupne