Já nad nějakejma koníkama navrch dumám už dlouho..viz
http://www.galantweb.com/index.php/topic,3390.0.htmlVěz ale, že upravování atmosférickýho motoru znamená hodně peněz a práce a né moc výkonu navrch pokud to má mít rozumnou křivku výkonu (a né jen nahoněný ve vysokejch otáčkách jak závoďák) rozumnou spotřebu a procházet na emisích.
Starý školy zvyšovaly výkon:
zvyšováním komprese - to se dělá snížením bloku popřípadě hlavy ale může už být málo místa mezi písty a vysunutejma ventilama a je zapotřebí zkorigovat sníženou vzdálenost vaček od klikovyk a to buď štelovacíma kolama na vačkách (nevim jestli se daj sehnat jelikož 6A13 SOHC se moc netuní) nebo zvětšenym kolem na vodní pumpě. Dále je tu riziko detonací a tím nutnost jezdit na natural98, popřípadě s jinou jednotkou nebo modulátorem jezdit na LPG nebo E85.
změna časování ventilů a změna výšky a průběhu zdvihu ventilů
zvětšení průřezu sacích i výfukových kanálů a talířů ventilů
Ani jedno si neuděláš a myslim ani nenavrhneš sám a jen to spočítat bude stát dost peněz s výrobou vaček, ventilů a pružinek to bude klidně víc než je cena našich aut.
a samozřejmě snížením odporu sání a výfuku
Sání nejjednodušeji KN filtr do origo filtrboxu popřípadě snížený sání s kvalitním filtrem.
Výfuk nechat například jen katík a koncovej tlumič aby to prošlo STK a neřvalo.
Všechno to dost souvisí a pokud upravíš jen něco tak budeš mít třeba vyšší výkon mezi 4-6tis ale spodek bude úplně mrtvej a spotřeba půjde nahoru.
Je to o to těžší, že na obyčejnou 6A13 se nedaj sehnat tuningový díly tak jako na 4G63 a navrch je to V6 takže i to snižování bloku příjde na 2x tolik.
Jsou tu 3 cesty jak mít víc koní.
1) Celej motorz FTO GPX s MIVECem a 200k a 200Nm
2) kříženec hlav z 6A12 MIVEC a bloku z 6A13
3) nejsilnější a přitom dost možná nejlevnější a nejjednodušší na zástavbu - 6A13TT z VR-4
Tak snad jsem tě moc nezdrtil takhle v pátek..když tak pardon...zbyla na mě pohotovost a tak jsem musel odložit chlastací víkend a mam tak náladu pod psa.