GalantWeb

Uprava motoru 6A13 ( 2.5 v6-24 120kw)

Offline Andy

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 17
Ahoj lidi.  -_- měl bych na vás dotaz popřípadě i prosbu. Předem chci zdůraznit že jsem tohle téma nenašel ale pokud tu někde je tak se omlouvám že ho znovu zakládám. a dále bych chtěl ještě říct že odpovědi tipu vykašli se na to je to zbytečnost atd... na tohle též nejsem zvědavy . -_-
Tak a teď k problému. Chci zvýšit výkon mého galanta. Chtěl bych se zeptat jestli s tím má někdo zkušenosti a jestli už to na tomto motoru někdo dělal a případně s jakým úspěchem. Vím že nejjednodušší by bylo koupit jiné auto ale to nechci! dále vím že druhá možnost by byla sehnat motor 6A13TT ovšem hledání tohoto motoru je jako hledání jehly v kupce sena. :) a tak hledám způsob nebo spíše prosím o radu všechny kteří se nad tímto textem pozastaví aby jste napsaly jakékoliv nápady které vás napadnou. pomůže to jak mě tak i všem ostatním kdo se sem propracuje. :) děkuji všem moc :)


Offline Drak

nejlepší je vzhledem k poměru cenaXvýkon sehnat 6A13TT s kabeláží a jednotkou a jen ho vyměnit. Sice časem možná odejde převodovka a spojka pokud se bude maximálně využívat výkon motoru. Motor se dá při troše štěstí sehnat i za slušné peníze, případně se prodávají cele čtvrtky aut a máš k tomu i další dily.

http://www.ebay.co.uk/itm/MITSUBISHI-VR4-LEGNUM-6A13-2-5-ENGINE-/370947400437?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item565e3022f5

 
Vydat se cestou upravit stávající je vzhledem k dostupnosti dílů dlouhá a drahá cesta. Vše by sis musel nechat na zakázku dělat (písty, kroužky, případně sehnat hlavy s MIVEC co byl v FTO, na przdě odlati mapy v jednotce  atd)
« Poslední změna: 15.08.2014 - 15:38:54 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)



Offline Trewor

Já nad nějakejma koníkama navrch dumám už dlouho..viz http://www.galantweb.com/index.php/topic,3390.0.html
Věz ale, že upravování atmosférickýho motoru znamená hodně peněz a práce a né moc výkonu navrch pokud to má mít rozumnou křivku výkonu (a né jen nahoněný ve vysokejch otáčkách jak závoďák) rozumnou spotřebu a procházet na emisích.

Starý školy zvyšovaly výkon:
zvyšováním komprese - to se dělá snížením bloku popřípadě hlavy ale může už být málo místa mezi písty a vysunutejma ventilama a je zapotřebí zkorigovat sníženou vzdálenost vaček od klikovyk a to buď štelovacíma kolama na vačkách (nevim jestli se daj sehnat jelikož 6A13 SOHC se moc netuní) nebo zvětšenym kolem na vodní pumpě. Dále je tu riziko detonací a tím nutnost jezdit na natural98, popřípadě s jinou jednotkou nebo modulátorem jezdit na LPG nebo E85.

změna časování ventilů a změna výšky a průběhu zdvihu ventilů

zvětšení průřezu sacích i výfukových kanálů a talířů ventilů

Ani jedno si neuděláš a myslim ani nenavrhneš sám a jen to spočítat bude stát dost peněz s výrobou vaček, ventilů a pružinek to bude klidně víc než je cena našich aut.

a samozřejmě snížením odporu sání a výfuku
Sání nejjednodušeji KN filtr do origo filtrboxu popřípadě snížený sání s kvalitním filtrem.
Výfuk nechat například jen katík a koncovej tlumič aby to prošlo STK a neřvalo.

Všechno to dost souvisí a pokud upravíš jen něco tak budeš mít třeba vyšší výkon mezi 4-6tis ale spodek bude úplně mrtvej a spotřeba půjde nahoru.
Je to o to těžší, že na obyčejnou 6A13 se nedaj sehnat tuningový díly tak jako na 4G63 a navrch je to V6 takže i to snižování bloku příjde na 2x tolik.

Jsou tu 3 cesty jak mít víc koní.
1) Celej motorz FTO GPX s MIVECem a 200k a 200Nm
2) kříženec hlav z 6A12 MIVEC a bloku z 6A13
3) nejsilnější a přitom dost možná nejlevnější a nejjednodušší na zástavbu - 6A13TT z VR-4

Tak snad jsem tě moc nezdrtil takhle v pátek..když tak pardon...zbyla na mě pohotovost a tak jsem musel odložit chlastací víkend a mam tak náladu pod psa. :mad:
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Berzelius

Zdar kuci, jen taková připomínka k té debatě, asi opravdu nejlevnější a nejrozumější  varianta je ten motor z VR4 ale nebylo by pak rozumější nějak ten motor trocha nadruhou stranu uškrtit? Bo 208KW či kolik má v základu bez 4x4 jen napředek je trocha vražda ne?


Offline Trewor

Uškrtit podle mě netřeba ale s manuálem by to chtělo lepší spojku a s automatem dodělat chlazení oleje.
S tim, že pokud tomu budeš dávat to převodovka dlouhodobě nevydrží se jaksi musí počítat. S tim kolik se rozebírá galantů na díly a jejich cenou to ale neni až takovej problém.
Já bych to chtěl kvůli přesunům s 4/5lidma a plnym kufrem kdy má auto 2t a dynamika je ta tam
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Andy

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 17
No mě pravě taky začíná vrtat hlavou ten motor z VR-4 a i ta cena je jakztakz přijatelná. Jen bych se ještě chtěl zeptat jak to je s přehozením motoru :-) dělal to už někdo a na co si dát pozor :-) a děkuji už i za poskytnuté rady :) vidím že tohle je konečně forum kde tomu alespon členove rozumí :-)


Offline Drak

protože blok je stejný, tak sedí silenbloky, jen se musi vyměnit napravnice a řizení když je v puvodnim plecchová s řízením uvnitř za hliníkovou z avance modelu po faceliftu
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
kluci jen se trochu přidám, co záměna z 4g63 za twin turbo z vr4? vr4 se tu dá pořídit kolem 2000-3000€ ....vím je to pro mě lepší to koupit vzhledem ktomu že jsem v pravostranný zemi ale je to tu obrovsky drahé na provoz motoru víc jak 2,0......jo a mám automata tiptronica avance po faceliftu rok 2001
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Andy

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 17
A co elektrika neni tam s ni nějaký ten problém? Třeba budíky. Vr-4 ma trochu jine se mi zdá. I kdyz tohle je spíše otázka na draka :-) ale uz mam ty představy jak tam ten motor napasuju a bude to unikát :)


Offline Drak

musí se koupit motor s komplet svazkem a jednotkou. To se pak jen napoji na stavající konekory. U budíků ti nebude chodit otáčkoměr, ale to je asi to nemenší. To se da nahradit jiným budíkem. Jinak tam můžou zustat původní. AYC a podobné věci to mít nebude a nepotřebuješ na to mít místo v přístrojovce
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Drak

kluci jen se trochu přidám, co záměna z 4g63 za twin turbo z vr4? vr4 se tu dá pořídit kolem 2000-3000€ ....vím je to pro mě lepší to koupit vzhledem ktomu že jsem v pravostranný zemi ale je to tu obrovsky drahé na provoz motoru víc jak 2,0......jo a mám automata tiptronica avance po faceliftu rok 2001

předělávat to z 2,0 už je je dost riskantní vzhledem k převodovce, hydralickému meničíi , a pak budeš potřebovat i posílit brzdy aby nebyl někde problém.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Andy

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 17
Ja mam model 2001 takže předpokladam že napravnice je uz hlinikova jak zmiňoval drak. No otačkoměr je sice škoda ale budiž. Takže teď uz mi jen zbývá jen sebrat veškerou odvahu a jit do toho. :) je pravda že přední kola respektive gumy nebudou asi moc rády že s němi točí tolik koni a krouťáku ale budiž. :-D za ten pocit že tam ten motor bude a bude fungovat to stoji. :) jdu do toho pak se podělím i s fotkamy jestli se povede či ne.  :) držte palce :)


Offline Trewor

A odkud jsi/kde to budeš dělat?
Tohle by mě dost zajímalo a i ostatní se určitě rádi mrknou.
Jestli do toho opravdu jdeš tak sem dávej informace a případný dotazy. V tomhle konkrétně jsem jen teoretik ale Drak i další určitě rádi poraděj.

PS. jo Draku a co, že tam je za rozdíl s těma nápravnicema a řízením?
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Andy

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 17
Jsem z bedihostě kousek od Prostějova mám i dilnu kde se to dá spáchat. Určitě se podělím o úspěchy ale i o nezdary kterým se asi nevyhnu. :) budu rad ale i za vaše připomínky k tomuto projektu. Tak jen to sem hrňte. :-D



Offline Andy

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 17
Jo ten jsem na fotkách uz viděl.  Ale ty masivní nárazníky se mi nelíbi a tak to chci nechat v serii aby to nebudilo moc pozornosti :-D


Offline Trewor

Robe ale to je VR-4

jo a opravím se jelikož například písty pro 6A13 SOHC existujou:

Kovaný s kompresí 12.5  :o ale za 900$ ](-:
http://www.rpw.com.au/shop/index.php?page=shop.product_details&product_id=2160&flypage=flypage-ask.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

http://www.importperformanceparts.net/imports/wisecopistons_mitsubishi.html
za 699$ + 139$ za píst. kroužky
s kompresí 9.5 jako na Diamantu kde to má 173k a 230Nm mi to nepříjde jako dobrá investice ale nabízej to v standartním průměru, v klasicky o 0.5mm větším po výbrusu a o 1mm větší po 2. výbrusu či na zvýšení objemu.

Ty kovaný s kompresí 12.5  by mohly s dašíma úpravama (bůh ví jestli by to pobrala jednotka) zvednout výkon celkem výrazně (tipuju 200+k a 240+Nm) ale už by bylo nutný jezdit na N98 nebo E85.
Problém je, že kovaný písty se víc roztahujou a tak jsou za studena menší, míň těsní a do ohřátí to jede na prd. Což znamená nejen nižší výkon a vyšší spotřebu ale i degradaci oleje a jeho častější výměny.

Takže vyplácneš přes 30t jen za písty. K tomu kupa práce a další náklady...no motor z VR-4 je jasná volba
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Andy

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 17
Tak dnes jsem dal značky do depozitu jelikož mam ještě náhradní auto a mužeme jit pomaloučku na věc :D


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Trewor:  Robe ale to je VR-4
Jj,já vím,ale jednodušší a levnější mi přijde Drakova přestavba,holt 4 kola poháněná tímhle výkonem. :-D