Tady musím s blaznem souhlasit, nějakou dobu jsem jezdil 1.9 TDi 96 kW v Golfu a jede to znatelně líp než ta 4G93 (aby taky ne, když je to o kus silnější). A na nic jsem nečekal, prostě jsem šlápnul na plyn a ono to jelo. Jistě, turbolag existuje, nicméně u sériovýho motoru je sraženej na minimum a když už teda chce někdo čipovat, tak má jít za profesionálem, který mu očipuje motor dle přání a na úrovni. Pak se dá zachovat minimální turbolag a zároveň trochu zahýbat výkonem. Další level je jiný turbo, vstřiky a podobný úpravy (a z těch 96kW se tak dá vytřískat až 300 koní). Takový ty epický úpravy 66 kW někam do nekonečna koní a newtonmetrů s hromadou sazí, to je jasný, že tam budou problémy (ať už obrovskej turbolag nebo ta hromada sazí), protože ten motor na takový věci není postavenej a zbytek, kterej není upravovanej, tak trpí.
Vyhodit 50 litrů za úpravu 4G93, to je fakt na palici, ten motor je prostě slabej a nemáš jak s tím pořádně pohnout, protože prostě ta síla se tam nemá kde vzít. Jestli chceš něco na blbnutí, tak si ty prachy schovej, prodej za nějakou zbytkovou cenu to, co máš, a kup V6 2.0. Sice to budeš taky honit v otáčkách, ale nechá se to roztočit a pojede to. Nebo nějakýho oturbenýho hothatche (Colt CZT, ale i třeba starý Volvo 480 turbo), kde nemusíš moc ladit (nebo to není úplně složitý, viz to Volvo), a na s tím se vyblbni. A nemusíš ani moc upravovat, protože na blbiny to má koní dost. Docela povedeně jede i Civic 1.6 vtec a taky nestojí raketu.