GalantWeb

budíky ukazují, že motor vaří (přitom je studený)

Offline Sir Dag

Zdravím,

nevím co jsme pokazili. Ovšem vše bylo v pořádku. Pak jsme potřebovali vymenit spojku a tak se vyměnila. Od té doby stačí ráno přijít k autu (studený motor) jen otočit klíčkem..ani nemusím nastartovat.. a ručička ukazuje, že mi vaří motor.

To, že ručička ukáže "motor vaří" je až při druhém stupni otočení klíčem. Dále hadice s chladičem je dobře spojená. když je motor vyplý a zmáčku hadici, tak z chladiče lítá voda ven jak po másle. Ale když nastartuji tak je hadice tvrdá jak já nevim co. A za chvíli je i nehorázně horká. Takže to bude asi něco trochu horšího se bojím.
(od Pepeho mám info, že po nastartování sepne pumpa a tak hadice ztvrdne a má cca 80 stupnů, takže asi ok)

2.5 benzín

Neprohodil jsem někde nějakej konektor. Nebo něco na budíkách? Dával jsem tam ledky.

Teď se ke všemu k tomu přidalo "hulení" bílehó oblaku z výfuku. Bylo mi řečeno, že kdyby motor žral olej byl by modrý a kdyby žral vodu tak bílí. Kouř je bílí a voda z chladiče nemizí. Autem ještě nejezdím. Nemám technickou. Jen jsem dvakrát popojel do dílny cca 2km. No a teď jsem prostě se projížděl po městě furt dokola kolem domu :D , abych zjistil co teda. Zda to není třeba jen vlhkost ve výfuku, Přeci jenom auto dlouho stálo. No a kopodivu po 40km nic. Občas si teda začmoudne, ale občas taky ne. :D divný. Každopádně není to tak velký dým jako před tím. Bylo mi řečeno, že katalizátor vyrábí vodu.....žeby to? no přikládám foto.

Každopádně mě trápí ty budíky. Já jen jestli to nemá souvislost :D

Jinak tohle se řeší již na mitsubishiclubu: http://www.mitsubishiclub.cz/forum-tema/budiky-ukazuji-ze-motor-vari-pritom-je-studeny-143762
« Poslední změna: 13.03.2015 - 19:35:01 od Sir Dag »
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
To bych viděl jako uvařený a papá to vodu ne ... :-) :'( ](-: ](-: ](-: ](-:
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline grafik

To nic není kdybys viděl kolik dýmu je za mnou  :D a hlavně po ránu když je chladno a trochu tomu šlápnu tak vytvářím pěknou kouřovou clonu  ^_^ , a to stou teplotou bych viděl na problém s budíky jestli si je rozdělával 


Offline Pepe

Až se to napíchne na diag, uvidí se kde je problém. Zatím to vypadá na problém čidla pro teploměr a ne pro ECU , to by asi jezdilo jinak . Ostatní - to hulení je voda z výfuku . Na vsazené Led diody ať odpoví elektrotecnici , já ne .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Auto jede v pohodě. Má tah atd.

Co se týče těch budíků, ty se odcvaknou z konektorů a máš na žárovky přístup. takže do samotných budíků nezasahuješ. Mohu zkusit tam dát původní žárovky a uvidíme.

Jo, snad je to voda z výfuku..Mě, ale zaráží, že před tím než jsme dělali spojku to bylo v pohodě...nadruhou stranu to bylo teplo 15 stupňů a teď teplota nepřesáhne 4 stupně...že by i ta teplota okolí měla vliv?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Jinak by ti už voda mizela a motor jste nerozebírali . Vyzkoušej to z těma žárovkama a uvidíme .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

na motor se nesahalo..vody v chladiči je pořád dost...ale motor měl dohromady tak čtyři hodinu chodu
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

tak jsem zas zkoušel nějaké pokusy o zjištění kde to asi může být. Led diodama to není, zkusil jsem i původní žárovky. Tak si říkám, že by budíkama? Vyštrachal jsem pepeho budíky. A hejhle...ono nic. Dokonce to pak dělalo další blbost a to, že pootočením klíče na první stupeň mi ukázal otáčkoměr 1500 otáček..ovšem motor nebeží :D Totu další chybu dělá s druhýma budíkama.

Takže závada při druhém stupni pootočení (nemusí se vyloženě nastartovat) ručička ukazuje vaření motoru přetrvává. A aby toho nebylo málo. Přidal se k tomu problém s ručičkou palivoměru. Ukazuje hladinu paliva tak jak má. Ovšem po otočením klíčku z druhého stupně na první nebo i při vyndání klíčku ze zapalování ručička zůstává ve své poloze dál. Prostě imrvére ukazuje stav v nádrži bez ohledu na to zda mam klíč v zapalování či ne. Ovšem aspoň mi ukazuje popravdě :D

Co se týče toho dýmu. Jak je teplo tak to není už tak hrozné. Ale dělám test. Dolil jsem vodu po hladinku max a čekám co se bude dít. Zda bude ubývat atd. Zatím na tento pokus najeto 400 km a nic..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Drak

jak to tak pozoruju, tak máš bud někde špatně ukostřeno, nebo v autě řádil domácí kutil s drátama a nakonec ti mohly odejít blokovací diody ve svazcích a teď ti poušti napětí i kam by jít nemělo.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

Palivoměr ukazuje stále stav nádrže . Měnili jste kabeláž v palubní desce ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Kabeláž se neměnila.


Jinak jsem zvyklý z 2.0, že ručička padla po vyjmutí/pootočení klíčku (1 stupeň).

Opravdu by to nemohlo být to divné ukostření na převodovku? Zítra ho pro jistotu testnu .-) Pokud se tam na to dostanu.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Werewolf66

mno, ale ani u 2.0 rucicka palivomeru nepada po vypnuti klicku. :)
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline Sir Dag

tak pravdou je, že já ho měl po firmě (1 majitel) a pak se dostalo přes další tři k tuningáři a pak ke mě. Takže mělo úprav a změněnou elektroniku takovým způsobem, že jsem žasnul :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Sire Dagu , potřeboval bych konektor čerpadla a plováku benzinu u nádrže (vrasku ) --- nemáš je ?  Přijel bych si . :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Takže diagostikuji dále. :D Pardon ty zpoždění. Bohužel mám toho vela a je velice těžké to nějak zvádat.
Nu k věci. Větráky na chladiči se spouštějí jak mají. respektive spínají a vypínají podle toho jak horká voda teče na chladič. Takže předpokládám, že okruh chlazení, respektive čidla k větrákům jsou ok.

Dále jsem dnes ráno zkusil rozpojit čidlo teploty u termostatu. V prostoru motoru se mi málem vytvořilo tornádo :D Větráky jeli na 100% co to šlo.

Takže jelikož čidlo a budíky jsou ok. Kostra motoru je též ok. Kde bude teda chyba?
Sakra ještě jsem se nepodíval na tu kostru převodovky  ](-:
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

Ha...Pepe přišel na srazu k motoru..hrábnul rukou po kabílkách..no říkám vám dvě minuty a říká..tady to nemáš zapojený. :D

Takže jak to celé bylo. Ta divná kostra co se mi nelíbila na převodovce vůbec není kostra. Je tam prostě jen blbej výstupek nic víc..A ten kabílek co jsme na něj chytili byl kabílek k čidlu teploty motoru. Takže pokud vám zbyde někdy po výměně spojky/převodovky jednožilový, černý kábel. Tak je to k čidlu teploty :D

Takže pokud bude mít někdo stejnou závadu..kabel ukostřil jako já :D

Přřikládám foto kam má káblík správně vést. :)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue