GalantWeb

Výměna převodového oleje 2.0, 100kW, manuál

Offline Trewor

To máš pravdu Pepe, já to kvůli tomu utáhl o dost víc než dle manuálu a těsní to. Zato mi ale slintá víčko na olej...se někdy stavim na Spořilově pro nový.
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Pepe

Zajímej se o těsnění víčka, kompletní víčko jsem kdysi kupoval - Galant´89 - a stálo 980,- kč.
Těsnění - náhradní díl - MD103148 nebo MD311638 .
« Poslední změna: 01.10.2015 - 11:04:22 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001



Offline Trewor

To sice těžce smrdí tuzingem ale líbí se mi to
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Venda_K

Den ode dne mi jde čím dál tím hůř řadit, a protože podle předchozího majitele mýho mazlíka se už jednou olej v převodovce měnil (a použitý nebyl uschován), čeká mě to teď bohužel taky. Jenže co vybrat?  :(

Vzhledem k tomu, že už zde na fóru mnozí olej v převodovce vyměňovali, bylo by fajn kdyby napsali zkušenosti se značkou nového oleje který použili, jeho přesný název a převodovku (manuální/automatická a z jaké motorizace)

Ve vláknech jsem našel jen pár kolegů kteří olej vyměnili ale většinou ho hodnotili hned po výměně, takže pokud to dotyční čtou, prioritně je poprosím o aktuální info jak to nyní funguje či nefunguje. A ty kteří olej měnili také a nezmínil jsem je, poprosím o doplnění a hodnocení  -_- předem děkuji.  ^_^


Venda_K:
Kroon oil Gearlube RPC 75W/80W

Don_Mierda
Kroon oil Gearlube RPC 75W/80W

Berzelius:
Valvoline Max Life MTF GL-4 75W-90

sweetytv:
Millers oil nano 75-90

fantomas: (2,4GDi)
Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90

Ahoj klucí, myslím na Vás s tím mým olejem a nemohu si stěžovat a to i přes to že nedávno udeřily mrazy cca kolem těch -5°C a řadím si jak král a auto je přes noc venku, takže zatím palec nahoru, ale těším se na větší mrazy kolem těch cca -25°C, a pak budu mít jistotu že jsem vybral správně. Starý olej mám stále uschován, ale ten už podle mě není originál protože už měl problém při -5°C. Takže já jsem si s řazením polepšil. Ještě jsem tak před 4 měsíci psal Don_Mierovi a ptal se ho jak se mu řadí a povídal že zatím dobrý, ale že auto hodlá prodat a koupit Jeep tak nevím jestli auto ještě má. Rozhodně by jsem mu zkusil napsat zprávu a zeptat se ho. Za zprávu nic nedáš a pokud auto ještě má tak ti může mé kladné ohlasy na tento olej potvrdit nebo vyvrátit. Já prozatím jen chválím a až budou větší mrazy tak nebojte dám určitě vědět ;)
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Jeníček

Vendo, škoda že ty se tu víc neangažuješ. Protože toho evidentně s autama umíš udělat docela dost, i jak čtu tvoje jiný příspěvky ;) ale k věci;

Já jsem po výměně převodovýho oleje aktuálně najel 3100 Km a výměna byla před 62 dny. Jednalo se o olej Sunoco GEAR GL-4 75W90. Prvních pár dnů - zlepšení oproti starému oleji skoro maximální.  Za tepla, za studena, hladce jak po másle. Pár týdnů po tom šla kvalita řazení postupně trošku dolů a po měsíci se to podle mě ustálilo. Teď už se to nemění a ani s prvními mrazy je tu už pořád stejný. Zlepšení je tedy tak o půlku - rozhodně to pomohlo, ale překvapilo mě jak to šlo chvíli super a pak hůř. Jestli tedy budu zase měnit někdy olej v převodovce, prubnu zase něco dalšího, třeba ten Kroon.

Každopádně, za tu cenu co byl ten sunoco (cca 160/litr) se tomu oleji nedá nic vytknout - je ten nejlevnější co sem tam mohl dát a svou práci na poměr ceny/výkon odvedl skvěle. Ještě celou jeho účinnost může trošku snižovat to, že mám pocit, že spojka neni úplně ok - buď mám špatnou lamelu nebo mi protejká válec. Brzy zjistím a dám vědět.  -_-
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Venda_K

Vendo, škoda že ty se tu víc neangažuješ. Protože toho evidentně s autama umíš udělat docela dost, i jak čtu tvoje jiný příspěvky ;) ale k věci.

Já jsem po výměně převodovýho oleje aktuálně najel 3100 Km a výměna byla před 62 dny. Jednalo se o olej Sunoco GEAR GL-4 75W90. Prvních pár dnů - zlepšení oproti starému oleji skoro maximální.  Za tepla, za studena, hladce jak po másle. Pár týdnů po tom šla kvalita řazení postupně trošku dolů a po měsíci se to podle mě ustálilo. Teď už se to nemění a ani s prvními mrazy je tu už pořád stejný. Zlepšení je tedy tak o půlku - rozhodně to pomohlo, ale překvapilo mě jak to šlo chvíli super a pak hůř. Jestli tedy budu zase měnit někdy olej v převodovce, prubnu zase něco dalšího, třeba ten Kroon.

Každopádně, za tu cenu co byl ten sunoco (cca 160/litr) se tomu oleji nedá nic vytknout - je ten nejlevnější co sem tam mohl dát a svou práci na poměr ceny/výkon odvedl skvěle. Ještě celou jeho účinnost může trošku snižovat to, že mám pocit, že spojka neni úplně ok - buď mám špatnou lamelu nebo mi protejká válec. Brzy zjistím a dám vědět.  -_-

No hele, teď by jsem se bál, že se ti začne pomalinku zalepovat synchronizace. Pokud jsem to pochopil dobře, tak se jedná o polosyntetický olej. No a v topiku: ,, Pro ostatní: OPRAVA PŘEVODOVKY " jsem odkazoval na konkurenční web, kde EvoMan píše o problému s polo syntetickými a plně syntetickými oleji. Najdi si Odpověď #9 v ní jsem to popsal a možná jsi to i četl. Jo a dotaz. Ten pístek o kterém si myslíš že ti teče/propouští. Tak to máš na mysli ten u motoru jak tlačí na páku na které je vypínací ložisko spojky? Nebo ten na spojkovým pedálu? Nedávno jsem byl u pedálu a povytočil jsem si dřík. Spojka brala moc blízko podlahy, tak teď mi bere tak ve 2/3 a když už jsem tam byl tak jsem vyděl trošku vlhkou gumu, do které byl zastrčen dřík ze spojkového pedálu (přiložím foto). Jednalo se spíš o zaschlou kapalinu / mazivo. Na koberci žádné fleky nemám. Napadlo mě že v minulosti spojka vrzala tak ji mohl někdo namazat a jak se šlape na spojku tak se opře o tu gumu a přeneslo se na ní část maziva a to postupem času zaschlo. Když jsem tam byl tak to nevypadalo že by tam odtud něco teklo a pro jistotu jsem ještě zatlačil na spojkový pedál rukou při vypnutém motoru a žádná kapka na mě nevykoukla, takže jsem usoudil že jen panikařím, a nebo mám zmáčknout spojku při nastartovaném motoru a tím lépe odhalím propustnost pístku? A jak vypadá vnitřek toho pístku u toho motoru? Který tlačí na páku na které je vypínací ložisko spojky? Tam je taky nějaká gumička která může propouštět?
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Majk MG

první je manuální a druhá je automatická převodovka


Offline Pepe

Minerál nebo syntetika oil v klasifikaci API GL4 nemá rozdíl . Zapomeň na zalepování synchronů . Problém řazení může opravdu způsobovat nefunkční spojka , která vystavuje 2 cm nad podlahou , než aby mechanizmus zareagoval max. v polovině délky kroku pedálu .Když vypíná u podlahy , nepomůže ani jedlý olej . :-D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jeníček

No hele, teď by jsem se bál, že se ti začne pomalinku zalepovat synchronizace. Pokud jsem to pochopil dobře, tak se jedná o polosyntetický olej. No a v topiku: ,, Pro ostatní: OPRAVA PŘEVODOVKY " jsem odkazoval na konkurenční web, kde EvoMan píše o problému s polo syntetickými a plně syntetickými oleji. Najdi si Odpověď #9 v ní jsem to popsal a možná jsi to i četl. Jo a dotaz. Ten pístek o kterém si myslíš že ti teče/propouští. Tak to máš na mysli ten u motoru jak tlačí na páku na které je vypínací ložisko spojky? Nebo ten na spojkovým pedálu? Nedávno jsem byl u pedálu a povytočil jsem si dřík. Spojka brala moc blízko podlahy, tak teď mi bere tak ve 2/3 a když už jsem tam byl tak jsem vyděl trošku vlhkou gumu, do které byl zastrčen dřík ze spojkového pedálu (přiložím foto). Jednalo se spíš o zaschlou kapalinu / mazivo. Na koberci žádné fleky nemám. Napadlo mě že v minulosti spojka vrzala tak ji mohl někdo namazat a jak se šlape na spojku tak se opře o tu gumu a přeneslo se na ní část maziva a to postupem času zaschlo. Když jsem tam byl tak to nevypadalo že by tam odtud něco teklo a pro jistotu jsem ještě zatlačil na spojkový pedál rukou při vypnutém motoru a žádná kapka na mě nevykoukla, takže jsem usoudil že jen panikařím, a nebo mám zmáčknout spojku při nastartovaném motoru a tím lépe odhalím propustnost pístku? A jak vypadá vnitřek toho pístku u toho motoru? Který tlačí na páku na které je vypínací ložisko spojky? Tam je taky nějaká gumička která může propouštět?

špatně jsem se vyjádřil, ano, měl jsem na mysli ten na spojkovym pedálu. Poslední měsíce mi zabírá spojka čím dál tím více u podlahy, tak s tím teď musím něco udělat. na zbytek dotazů ti bohužel neodpovím protože odpověď neznám :(
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
To sice těžce smrdí tuzingem ale líbí se mi to
Tak po 9ti! týdnech víčko od Číňana dorazilo,snad bude těsnit?




Offline Venda_K

http://bsa.4fan.cz/technika/api.htm

Jedná se celkem o zajímavé počtení nejen o převodových olejích, ale i o motorových olejích. Značení, klasifikace atd. O převodových olejích pojednávají poslední tři tabulky.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031