GalantWeb

Výměna převodového oleje 2.0, 100kW, manuál

Offline Jeníček

Den ode dne mi jde čím dál tím hůř řadit, a protože podle předchozího majitele mýho mazlíka se už jednou olej v převodovce měnil (a použitý nebyl uschován), čeká mě to teď bohužel taky. Jenže co vybrat?  :(

Vzhledem k tomu, že už zde na fóru mnozí olej v převodovce vyměňovali, bylo by fajn kdyby napsali zkušenosti se značkou nového oleje který použili, jeho přesný název a převodovku (manuální/automatická a z jaké motorizace)

Ve vláknech jsem našel jen pár kolegů kteří olej vyměnili ale většinou ho hodnotili hned po výměně, takže pokud to dotyční čtou, prioritně je poprosím o aktuální info jak to nyní funguje či nefunguje. A ty kteří olej měnili také a nezmínil jsem je, poprosím o doplnění a hodnocení  -_- předem děkuji.  ^_^


Venda_K:
Kroon oil Gearlube RPC 75W/80W

Don_Mierda
Kroon oil Gearlube RPC 75W/80W

Berzelius:
Valvoline Max Life MTF GL-4 75W-90

sweetytv:
Millers oil nano 75-90

fantomas: (2,4GDi)
Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90


Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť



Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Tady je můj případ (těsnění v pístku,tj.O kroužek) a návrat k "ojetému oleji"
http://www.galantweb.com/index.php/topic,1274.msg11299.html#msg11299
« Poslední změna: 18.09.2015 - 18:37:49 od Rob »


Offline Berzelius

Já ti moc neporeferuju bo druhej myšák stále čeká až se páníček finančně vzedme ](-:


Offline Pepe

 V modrásku byl :  Redline MT-85 75W85 GL-4 Gear Oil   a dobrý . Teď brázdí cesty někde na východě republiky.
« Poslední změna: 18.09.2015 - 18:47:55 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


guest2672

  • Host

Offline Jeníček

takže 80w90 je tedy řidší a bude líp za studena řadit? to je totiž i můj problém, po nějaké chvíli jízdy se převodovka zahřeje a jde řadit trošku lépe, ale furt nic extra.
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Pepe

Jeníčku , kurňa , co to máš v převodovce za olej ? Výrobce a typ . Nestuduji viskozitu olejů a jiných kapalin při nízkých nebo vysokých teplotách- a dokonce u převodovek MITSUBISHI ani o to nejde . Problém olejů je ten , že kapalina v klsiikaci Gl4 musí přenést tření synchronních kroužků na hřídel bez lepení se - což způsobuje přepočítání zubů na daném rych. stupni hřídelí . Víc ti asi nikdo nenapíše .Ale třeba se mýlím .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jeníček

Předchozí majitel říkal, že to prej ještě v německu měnili, ale za co, to bohužel nevím :(
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Pepe


guest2672

  • Host
http://maziva.heureka.cz/sunoco-gear-gl4-superflow-ld-75w-140_1-l/
nezkoušel někdo tenhle olej ?
[/q
uote]
zajímavé ta 140 se mě stejně moc nezdá je to hodně spíš bych volil na zimu nějakou kvalitní 75w80,nebo 85,já jsem zkoušel dost převodáků a nejlíp mě to řadí s  Elf 75w80 NFJ gl4+ a přídavek + Lubrifilm Metal , a třeba jsem zkoušel i Total 75w80 gl4+ a s Totalem to řadilo hůř není olej jako olej ,měl jsem i 75w90gl4 a v zimě řadilo hrozně z tuha,i s doporučovanou Tutelou 75w85 špatně.


Offline Pepe

 V podstatě se jedná o tuto specifikaci oleje :  Sunoco GEAR GL-4 Superflow 75W90 - hypoidní převodový olej   Použití: Semi-syntetický hypoidní převodový olej k použití ve zvláště zatížených převodech a ve velmi proměnlivých
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Třeba by pomohl ten Lubrifilm nebo Winns nebo tak něco.Já to kdysi nalil(Winns) do Vectry,když šla 2. a 3jka přes  zuby a 6 let bez problémů.


Offline Pepe

Všechny lubrikační gely, kecám - přípravky jsou použitelné pouze v suché pochvě ale do auta bych to nedal . Popsáno bylo o tom do roku 98 dost článků v tomto foru . :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Pepe

No ja, das ist gut, Vectra - naturlich deutsche auto-- Opel  :'( :roll:
Podle toho , co jsem četl v historických článcích fora , to u Galantů neplatilo .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

guest2672

  • Host
LubrifilmMetal je tvořen atomizovanými částicemi upravené kovové slitiny rozptýlené v malém množství neutrální olejové směsi. Tento přípravek se jednoduše nalije do převodovky otvorem na dolévání oleje. LubrifilmMetal se v použitém oleji nerozpouští ani neovlivňuje jeho vlastnosti. Olej je použit pouze jako nosné médium, které mikroskopické částečky Lubrifilmu unáší k třecím plochám. Zde je LubrifilmMetal za působení vysoké teploty a tlaku zamačkáván do mikroskopických vrypů a trhlinek a vytváří tak na těchto plochách vysoce kluznou vrstvu bez nežádoucí vůle mezi pohybujícími se součástmi

Důsledek je zřejmý, vytěsněním vůlí dosáhnete snazšího řazení a nižší hlučnosti převodovky.

LubrifilmMetal je první přípravek na světovém trhu, který opotřebení kovových součástí včetně vrypů a trhlinek, nahradí opět vysoce kluzným kovem.
jestli to funguje nevím mě převodovka nehučí možná tím že to tam je dával jsem i do Hondy ta si taky nestěžuje ,JINAK ALE ZÁKLADNÍ PŘEDPOKLAD SPRÁVNĚ FUNGUJÍCÍ PŘEVODOVKY JE SPRÁVNÝ A SPRAVNĚ MĚNĚNÝ OLEJ.


guest2672

  • Host
jinak si myslím že na rozdíl od motoru může převodovce nějaké to aditivum pomoct vím že některým jedincům převodovka hučela ty zas aplikovali od Liqui Moly MOS2 a převodovka ztichla,jináč sem zastáncem do motoru nic než správný olej nedávat.


Offline Pepe

Ač je to o převodovém oleji, napíši Vám o šoku při výměně těsnění víka ventilů u vozu Ironjacka. Dvoulitr 4G63 , najeto něco kolem 180t km . Po demontáži mě čekal pohled pro profíky od olejů.  :angry: :angry: :angry: Žádné usazeniny karbonu - nikde nic , jako kdyby sjel z montážního pásu . Prošlo mi rukama dost motorů , ale tohle jsem neviděl ani na motoru při práci na rozvodech v 90t km a přetěsnění víka .Původní majitel byl podle všeho servisák MMC.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001