GalantWeb

Alternátor

Offline vecik

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 96
Měnil jsem ložiska na altíku a od tý doby mi blikají světla a všechny žárovky. Trochu jsem oštípal uhlíky je možný že se zabrousí a bude to dobrý? nebo je to proražená dioda?


Offline Werewolf66

Pokud by to byla dioda, tak by ti měla svit kontrolka dobíjení, kazdpodadne zmer kolik t ten altika dává a uhlíky se zabrousej o komutator
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline vecik

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 96
Altík dáva 14.6V a rychle to klesa a zase stoupá. od 13,2 az 14,6V


Offline Pepe

14,6 je moc , to jsem nenaměřil na žádném voze .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

proč? já naměřil 14,5. Prostě dobrý altík .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Drak

norma je 13,7 a +- nějaka desetina. Jinak bych to viděl na regulator napětí jestli to takto pulzuje i při vyšších otáčkách
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Sir Dag

já to mám vesměs 14-15V Záleží jak moc vytěžuji elektriku. Když ne tak tam těch půl voltu nabyde a když tomu dám (rozsvítím kde co) tak to trochu popadne :D Hold tam pani u pásu dala o pár o táček ve vinutí navíc no :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Žán

Trošku oživim téma.
Zničeho nic mi začalo blbnout autí, u LPG se neroztočilo čerpadlo, hodiny nehodinovaly, občas se vypla celá palubka.
Včera jsem měřil baterku a nestačil se divit. Při vypnutém motoru 12.x V, při zapnutém 10.x V ať už se zátěží nebo bez. Nějaké pazvuky od klíňáku jsem nepostřehl. Je to špatnej altík? Dá se to nějak rozumně cenově opravit, ideálně homo-domo? Někde jsem četl, že některé servisy provádí diagnostiku právě alternátoru zadara.

Děkuju,
Žán.


Offline Drak

většinou to je regulator napětí. Doma to zručný člověk udělá sám. Záleží jaký máš přesně číslo alternátoru a podle toho najdeš nahradní díl, třeba :
https://www.elancar.cz/regulator-napeti-mitsubishi-a866x34172-rc-138340-tr-954908.html

podle toho jezdiš na napětí z baterky, tak bych se nikam daleko nevydával.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Žán

Tak jsem rozebral altík od Daga a vykouklo na mě viz. příloha. Hádám že je to celé k hovnu, že? Řemenice byla celá zohybaná a regulátor má prasklý pouzdro...


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 357
Pěkné, to skoro vypadá jako by to byl ten můj alternátor...  :angry:


Offline Sir Dag

Tohle je altik na dvoulitra..ne na dva petku...

Co je ale zajimavy, je to lozisko nebo co to je. Ma to pravidelnou elipsu. Pepe/ Drak..ma to tak byt? Altik vyndan z fukncniho auta.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

 Ne , ložisko to není , je to držák uhlíků s regulátorem napětí . Po stránce nosiče uhlíků to má za sebou , ikdyž uhlíky jsou na dalších 150 000km .  Jestli bych koupil starý altík kvůli regulátoru - NE . Regulátor se dá sehnat nový .
  ww.autoelektrika-janota.cz
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Žán

Původně jsem chtěl jen regulátor, ale přišel celej altík. Za předpokladu že byl funkční jsem ho chtěl menit kus za kus. Řemenice byla na jednom místě zohybaná, zřejmě dostala tvrdej náraz na zem. Altík jsem každej den stříkal odrezovačem než jsem se snažil to povolit. Nakonec klíč+kladivo  a nakonec 1m páky a rozhýbal jsem aspoň rotor, kterej ,,drhl" na jednom místě při otáčce. Ale matku na řemenici jsem nerozhýbal. Takže jsem rozřezal matku s řemenicí - žádnej efekt. Přišli na řadu šrouby po obvodu a už to bylo venku. Nicméně pak, když jsem viděl ten regulátor, tak jsem si zahrál na leteckého dispečera a odkázal zbytek skeletu k letu.


Offline Pepe

 Není nad to , naučit některé díly létat . :D :D
Jistí to www.elancar.cz   nevo Janota 
« Poslední změna: 27.05.2018 - 10:07:53 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Pekne...Respektive zajimave co udela odlozeni altiku na tri roky do regalu. Totalni zatuhnuti. Byl to altik z meho modraka co mam na profilu. Nicmene pokud byl takhle v prdeli (at uz stanim ci naslednou dopravou), jak tomu pripadne predejit pri skladovani jinych dilu?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Venda_K

No hele. Brácha když někde našel úplně rzí zatuhlý řetěz. Tak ho prostě hodil do vyjetého oleje. Zde ho nechal asi půl roku až rok. Pak ho vyndal a už při vyndavání se začal sám rozkládat do roviny z toho chuchvalce ve kterém ho před tím hodil do oleje. V tomto případě je blbost použít vyjetý olej, ale vzít si třeba konkor a daný dílec jím potřísnit a tím zamezit přístupu vzduchu a tím pádem i zamezit; zpomalit ne-li zastavit probíhající korozi.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Žán

Tak jsem dnes vyndaval alternátor a málem jsem se pos... Tak málo prostoru kudy ven a byl snad lisovanej ve svým držáku no děs. Jsem zvědavej jak ho budu dávat zpátky. Jen jedna otázka, zapomněl jsem si vyfotit pozici před demontáži jednoho kable a teď jsem zoufalej, pod jakej šroub patří. Nevíte někdo?


Offline Pepe

Černný kablík- kostra , někam na držák altíku, :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

kostra je většinou u altíku přidělaná tak, že šroub který altík drží, tak pod ním je právě toto očko s drátem..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue