GalantWeb

spojka

Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Zdravim, mám problém s řazenim, při trojce mi to jde často přes zuby a zpátečka ta už tak jde pořád, aby to šlo normálně tak bych asi musel spojku protlačit skrz podlahu, je tam nějakej štelovací šroub? Třeba u Forda(transit) stačí sešlápnout do 3/4 a řadí to v poho, ale u Miciny jak to nemám nadoraz tak nezařadim.
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Drak

No zaleží kde spojka zabýrá. Pokud ne až u podlahy, tak bych ten problém odhadoval na špatnej olej v převodovce. Už se to tu diskutovalo a tak tam najdeš jakej olej do převodovky je odskoušenej.

Pak je za pedálem spojky štelovací šroub a tím se dá truchu pomoc.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Víš já sem vlastně nikdy přesně nepochopil pojem "zabírá", ale mě by vlastně stačilo (aspoň myslim) posunout tu funkční dráhu spojky trochu vejš, jenom trochu protože si myslim že nahoře taky nemá moc velkou vůli. A v tom by mi ten štelovák měl pomoct ne?
« Poslední změna: 16.10.2005 - 19:06:29 od Benytrans »
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
zabírá znamená kdy začíná přenášet sílu. nejlépe to poznáš tak, když necháš motor běžet na volnoběh, zařadíš jedničku a začneš pomalu pouštět spojku. V místě polohy pedálu, kdy se začne motor dusit je místo kde zabírá spojka.


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
No to mi zabírá trochu vejš, takže mi štelovák nepomůže?
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
no jestli nemáš spíš sjetou spojku....
normálně by spojka měla zabírat cca v 1/3. čím výš začíná zabírat, tím je spojka víc sjetá


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
To je taky docela možný, takže...? Co s tim? :(  Začíná se mi to sypat, sice s tim jde jezdit ale vadí to, zdá se mi že mi tam začíná všechno vrzat, mlátit, chrastit, a pořád do toho valim peníze :angry:  
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Rampa89

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 327
To je taky docela možný, takže...? Co s tim?  Začíná se mi to sypat, sice s tim jde jezdit ale vadí to, zdá se mi že mi tam začíná všechno vrzat, mlátit, chrastit, a pořád do toho valim peníze  



- Jó, tak to nejseš sám...  :)  
« Poslední změna: 16.10.2005 - 23:37:57 od Rampa89 »


Offline Alik

ja mam podobnej problem ale jen pri podrazovani nejvic  z5na3 a u 4 uz je to min!
a tu rychlost tam musim tlacit jako je to u starech nkladaku ze se tam pak zacvakne a je to v poho.. :mellow:  
Mitsubishi Galant V6 Wagon
Mitsubishi Lancer EVO VI


Cesky Krumlov


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Citovat
ja mam podobnej problem ale jen pri podrazovani nejvic  z5na3 a u 4 uz je to min!
a tu rychlost tam musim tlacit jako je to u starech nkladaku ze se tam pak zacvakne a je to v poho.. :mellow:
To já to nemusim zacvakávat, prostě to jde rovnou přes zuby, ale dneska sem si dával pozor, a když fakt člověk zašlápne tu hnusnou spojku až k zemi tak to nedělá :angry:  
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Alik

cim rychleji jedu tim vic to de na pi**
ze by olej??no doufam ale potrboval bych cislo toho oleje...
Mitsubishi Galant V6 Wagon
Mitsubishi Lancer EVO VI


Cesky Krumlov


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Citovat
cim rychleji jedu tim vic to de na pi**
ze by olej??no doufam ale potrboval bych cislo toho oleje...
Popis:
Valvoline HP Gear Oil P/C je univerzální převodový olej pro extrémní tlaky a tření, který byl speciálně vyvinut pro požadavky nových vozidel zn. PEUGEOT a CITROEN s manuální převodovkou. Olej je vhodný i pro manuální převodovky Renault. Vysoký viskozitní index a vynikající průtokové parametry oleje umožňují snadné řazení i při nízkých teplotách, optimální mazání i ochranu při vysoko-otáčkovém provozu. Olej obsahuje špičkové přísady proti pěnivosti, opotřebení a korozi. Nemísit s olejovou prvonáplní.


Měnil jsem olej asi 2 měsíce z5, subjektivně se mi to zdá být lepší. Zpátečka šla přes zuby vždy, teď  tak jednou z deseti pokusů.
Galant 1,8 GLS, 88ď


Offline Alik

a kolik stoji/L
ja sem chudej clovek... :confused:  
Mitsubishi Galant V6 Wagon
Mitsubishi Lancer EVO VI


Cesky Krumlov


Offline theneverhood

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 41
    • http://
Citovat
Citovat
ja mam podobnej problem ale jen pri podrazovani nejvic  z5na3 a u 4 uz je to min!
a tu rychlost tam musim tlacit jako je to u starech nkladaku ze se tam pak zacvakne a je to v poho.. :mellow:
To já to nemusim zacvakávat, prostě to jde rovnou přes zuby, ale dneska sem si dával pozor, a když fakt člověk zašlápne tu hnusnou spojku až k zemi tak to nedělá :angry:
Při řazení z 5 na 3 nebo obecně zhora dolů není od věci zkusit meziplyn. Převodovka i spojka to má rád. Pokud meziplynem zvýšíš otáčky při sešlápnuté spojce, jde zařadit líp. Jde o to co nejvíc přiblížit otáčky, při kterých se řadí otaáčkám, který motor má v okamžiku, kdy už je spojka sepnutá...  takže při zmáčknutí spojky rychle spadnou otáčky a nestihne se zařadit. Pak tam jde rychlost kopnout Úplně hladce a bez počítání zubů... teda pokud funguje spojka jak má...