GalantWeb

problemy s elektrikou ?

Offline shark

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 90
Zdar panove. jako vzdycky se ozyvam, kdyz se mi muj galant vzpouzi. Chtel bych vas pozadat o typ co by mohlo byt pricinou nize uvedenych problemu, pripadne jestli mate podobne zkusenosti a jak jste je vyresili.

temer z niceho nic (ze dne na den), jsem zacal mit problemy se startovanim.
kdyz jsme startoval, moc se galantovi nechtelo, vypadalo to jako vybita baterka. nicmene vzdycky nastartoval. No a pak s tim jela manzelka, a cca 3x se behem jizdy rozsvitila kontrolka baterky a vypnul se motor. vzdycky to nahodila tim, ze nastartovala. no ale po ctvrte uz to nechytlo a auto se zastavilo. hodila tam blikacky ale ty za chvili prestaly blikat. totalne ko. odtahovka ji odtahla kousek od baraku.
Tak jsem si rikal, ze vyndam baterku, dobiju a vsechno bude ok.
kdyz jsme vecer prisel k autu pro jistotu jsem pohnul kabelama u baterky a pipnul alarm. vlezl jsem  dovnitr a temer bez problemu nastartoval a udelal kolecko kolem baraku a zajel do garaze.
myslel jsem, ze problem je vyresen.

druhy den jsem vezl manzelku do prace a ejhle. start nic moc, ale naskocilo. po cca kilometru kontrolka baterky a jeste nejake dalsi a zatuhnul  volant . jel jsem jen setrvacnosti. nasledne nastartovani, auto naskocilo a jelo. behem 100 metru znova. blikacky, cca 2 minuty pauza, nastartovani a dojel jsem az domu.

takze rozhodnuti, auto pujde do servisu.
tam se v tom 2 dny vrtali, vymenili kabel k baterce a dali (prodali) mi fungl novou nabitou baterku.
opet doufani ze je vse ok.

dnes rano cesta do prace, start zase ztuha, behem cca 5 kilometru 3x exnuti, kontrolka baterky a nektere dalsi, start behem jizdy setrvacnosti (otoceni klickem) , ale do prace jsem dojel.
cesta z prace - tuhy start, nicmene cela cesta az domu bez problemu.

tak a ted co s tim tak muze byt ? zitra jeste zkusim cestu do prace, ale trochu se bojim abych nezustal definitivne viset.
zrovna ted, potrebuju auto jak sul, rekonstrukce bytu, vanoce,...
predstava, ze dam auto zase na 2 dny do servisu , zaplatim nekolik tisic za cosi , a... ;-(

mate nejaky tip ?
alternator, kabelaz, nejak diagnostika... ?

za pripadne helfnuti dik.

GALANT
vyroba 1997
obsah 1998
vykon 100 kW ( 136 k )
EA2
motor 4G63
« Poslední změna: 13.12.2015 - 06:28:13 od shark »
Galant 2.0, 136 k, 1997


Offline Jeníček

to mi připadá jako kdyby ti nedobíjel altík. diagnostika u draka či pepeho by určitě na škodu nebyla - mohlo by to napovědět více. ještě mě napadá nějakej studenej kontakt, umíš si proměřit multimetrem kabeláž?
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline shark

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 90
tak mam asi nove poznatky z dnesni cesty do prace.
jeste jsem predtim nenapsal, ze mi + - ve stejny cas zacala piskat spojka. s autem jezdi vic manzelka nez ja, takze ne vsechno hned zjistim.

takze dnesni ranni start ztuha, ale prece.
nicmene nevim jestli uz nejsem paranoidni, ale z pri jizde se mi zdalo, ze kdyz nadlouho vymacknu spojku ( ve spodni poloze piska) tak mi tam naskoci ta baterka a nektere dalsi kontrolky a pomuze vetsinou start klicke ( i behem jizdy)  a jedu dal. ve chvili, kdy kontrolky sviti  a ja pridam plyn se vubec nic nestane, zadnej tah, nic.
nemam to jeste presne nazkousene, protoze se trochu bojim abych dojel, takze moc neexperimentuju.

nicmene kdyz zmacknu spojku jenom trochu, abych rychle preradil, tak se (zatim) nic nestalo. kdyz drzim spojku dlouho v zadni poloze, 4x mi to rozsvitilo tu baterku a viz vyse uvedene problemy. ale, aby to nebylo tak jednoduchy, 2x to bylo v pohode, auto jelo jako by nic, a cekalo az preradim.
bohuzel netusim, jak by spojka mohla souviset s alternatorem, baterkou ... ?

obavam se, ze ted bude pred vanocema se servisama problem, vsechny cojsem  volal maj plno do ledna, vyse uvedenou opravu (baterka ,kabel) mi ze znamosti udelal znamej manzelky.

takze to musim nejak doklepat do ledna, omezim pocet jizd, ale prece jen nekam jet musim.
napadlo me, ze kdyby byla chyba alternatoru, kterej jestli se nepletu mimo jine dobiji za jizdy i baterku, tak to trochu obejdu tim, ze budu baterku treba obden dobijet, protoze cca ty 2 dny je tak nejak doba po kterou je to asi schopny  + - jezdit jen na tu baterku.  sice s problemama, ale prece.
pokud si myslite, ze je to uplna kravina, napiste mi to, at nahodou nepodelam neco totalne.
dik
Galant 2.0, 136 k, 1997


Offline Pepe

Když se za jízdy kontrolky rozsvítí, motor stojí . V případě,že altík nedobíjí , rozsvítí se kontrolka baterky i při běžícím motoru . Chybu bych hledal v kabeláži , protože vypnutí spojky nemá na elektriku motoru vliv .  :mellow:

Někdo další s nápadem ???
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Fabregas

přesně jak píše Pepe spojka na to nemá žádný vliv tohle bude problém čistě s elektrikou... zkus se podivat na kable od baterky zda jsou dotáhlé  a očištěné a projít je aspoň takový základ.


Offline Jeníček

je taky možný že na nějakejch kabelovejch svorkách máš zelenej nános měděnky, kterej způsobuje tyhle problémy. primárně bych hledal v kabeláži od baterky k motoru, startéru, altíku atp.

je taky důležitý mít všechny kontakty na fest dotáhnutý, očištěný a kontaktol neni vůbec na škodu
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Pepe

 U ´97 bych měděnku nepodceňoval . :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


guest2672

  • Host
co popisuješ je nějaké zmatené jakej kabel měnili zkus na zkoušku natáhnout ještě jeden kabel motor kostra a baterka kastle ale v prví řadě motor rano a vždy musí točit a né nějak jako, jestli nemáš zátěžák na změření baterky(to je jedno že je nová) tak zkus dát opravdu dobrou vyzkoušenou baterku pokud nebude motor  točit jak má jít po kabelu k startéru potom de slabší kabel k startéru( cívka)která sepne startér při otočení klíčku kolik do něj de proudu,může být na odchodu startér,tet to nemá nic společného s dobíjením pokud dáš do kupy startování potom změřit dobíjení kolik dává altík měl by dávat kolem rozmezí 1320-1360v při nabité baterce!! zlobit ti můžou klidně dvě věci je potřeba jít postupně setkal sem se že přes noc vycucalo baterku i špatně zapojené radio pak špatnej altík i startér,ale to se dá lehce všechno zjistit.at se daří


Offline pol252

Zdar, jestli se ti za jízdy rozsvěcí kontrolka dobíjení, tak bych nejdříve proměřil jak to dobíjí multimetrem/voltmetrem (někdy dokáže odhalit závadu na altíku až osciloskop), když si budeš naprosto jistý, že to dobíjí dobře a po cestě není nikde větší přechodový odpor (koroze/oxidace spojů, jak již bylo řečeno výše) tak bych se začal zajímat o to, proč to hůře startuje (oxidace spojů, povolené spoje, jakou kapacitu a jaký startovací proud má baterie, jestli startér s motorem netočí pomalu, tudíž by mohl být před smrtí, jaké množství paliva jde do spal. prostoru a jak a kdy se to zapaluje :D). Doufám, že se ti podaří závadu odstranit.


guest2672

  • Host
Zdar, jestli se ti za jízdy rozsvěcí kontrolka dobíjení, tak bych nejdříve proměřil jak to dobíjí multimetrem/voltmetrem (někdy dokáže odhalit závadu na altíku až osciloskop), když si budeš naprosto jistý, že to dobíjí dobře a po cestě není nikde větší přechodový odpor (koroze/oxidace spojů, jak již bylo řečeno výše) tak bych se začal zajímat o to, proč to hůře startuje (oxidace spojů, povolené spoje, jakou kapacitu a jaký startovací proud má baterie, jestli startér s motorem netočí pomalu, tudíž by mohl být před smrtí, jaké množství paliva jde do spal. prostoru a jak a kdy se to zapaluje :D). Doufám, že se ti podaří závadu odstranit.
to už bylo psáno.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Podíval bych se ke startéru na kontakty těch tlustejch kabelů?