Ohledně Diagnostiky a ME (na učňáku jsme měli ME a super mistra, pak jsem to měl na soutěži takže jsem se to musel našprtat):
Již několik let platí zákon o diagnostikování ŘJ emisního systému (motoru) při měření emisí ve zkušebně ME (myslím že je to od příchodu protokolu OBD-II). Při každé kontrole emisí "musí" být napojena ŘJ a přečtena paměť závad, která by měla být bez závad, jinak je vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
V praxi se toto nedělá, jelikož ne všechna vozidla, která jsou zde provozovaná mají protokol OBD/OBD-II, takže technik napíše do protokolu "Bez závad". od 1.1.2015 začal platit dodatek, který určil povinnost přečíst a zapsat tzv. READLINESS kód. Je to kód v dvojkové soustavě, který kontroluje chyby v ŘJ motoru (dodatek má plno děr, takže se opět v praxi nedělá).
Byl jsem v roce 2015 se třemi vozidly na STK a ani na jednom nečetli paměť závad nebo READLINESS kód (na galantovi mi pro změnu technik nemohl změřit otáčky, protože se prý "nikdy" nesetkal s V6 s rozdělovačem, což mu nepobralo čidlo klepání které mu na ME snímá otáčky motoru).
Jinak změny pro rok 2016 se týkají spíše vznětových motorů, metodiak pro ME u zážehových motorů je schodná s rokem 2015.