GalantWeb

EMISE A Diagnostika

Pepe · 135 · 50890

Offline Pepe

Prosím , neplést si pojem EMISE s diagnostikou na STK . Při měření emisí je čichací sonda zasunuta do výfuku a dle spalin , které opouští potrubí, je toto vyhodnoceno .
Při Diagnostice se počítač spojí pomocí kabelu, USB, WiFi s ECU a diagnostikuje senzory , zařazené do možnosti "Diagnostikovat " . Poté jsou zobrazeny veličiny , které byli naměřeny a též rozmezí, v kterém se veličiny daného senzoru můžou nacházet .

Tedy v případě , že je při emisní kontrole naměřena bohatá směs, následná diagnostika by měla odhalit závadu ne regulační lambda sondě nebo problém s váhou vzduchu . Protože bohatost směsi reguluje ECU pomocí těchto senzorů - ale nejenom podle těchto dvou .

Tady bych zhromažďoval vše o emisích a diagnostice na STK . Tady to neupadne v zapomění, a berem vše - laicky (já) a odborně ( Drak..............atd. )  Díky
« Poslední změna: 09.01.2016 - 10:12:57 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline pol252

Ohledně Diagnostiky a ME (na učňáku jsme měli ME a super mistra, pak jsem to měl na soutěži takže jsem se to musel našprtat):
Již několik let platí zákon o diagnostikování ŘJ emisního systému (motoru) při měření emisí ve zkušebně ME (myslím že je to od příchodu protokolu OBD-II). Při každé kontrole emisí "musí" být napojena ŘJ a přečtena paměť závad, která by měla být bez závad, jinak je vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
V praxi se toto nedělá, jelikož ne všechna vozidla, která jsou zde provozovaná mají protokol OBD/OBD-II, takže technik napíše do protokolu "Bez závad". od 1.1.2015 začal platit dodatek, který určil povinnost přečíst a zapsat tzv. READLINESS kód. Je to kód v dvojkové soustavě, který kontroluje chyby v ŘJ motoru (dodatek má plno děr, takže se opět v praxi nedělá).
Byl jsem v roce 2015 se třemi vozidly na STK a ani na jednom nečetli paměť závad nebo READLINESS kód (na galantovi mi pro změnu technik nemohl změřit otáčky, protože se prý "nikdy" nesetkal s V6 s rozdělovačem, což mu nepobralo čidlo klepání které mu na ME snímá otáčky motoru).
Jinak změny pro rok 2016 se týkají spíše vznětových motorů, metodiak pro ME u zážehových motorů je schodná s rokem 2015.


Offline Pepe

Ano, v tomto případě souhlas , ale čtení ECU při ME nemá vliv na hmotnost měřených veličin .
Nedovedu si představit cenu ME a TK s množstvím software pro všechny vozy v provozu .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


guest2672

  • Host
na STK je zatím zajímá jestli nesvítí nějaká kontrolka závad


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
I určitý pin v obd2 konektoru(rok 2001+) se dá odpojit,aby se jednotka při kontrole nespárovala a “nežvanila“,ten zákon mi přijde podobně blbý, jako,že se už nemusí s VW-dieselgate na kontrolu. :-D
« Poslední změna: 11.01.2016 - 21:31:55 od Rob »


Offline pol252

Více či méně nových zákonů jsou blbosti :D a pro řidiče to platí dvojnásob...


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Naše nový zákony mi přijdou podobné,jako když v hospodě u druhé promile sníme o lepším světě a pak se z toho vyspíš a skutek utek! :-D


Offline Sir Dag

Pro sychr vyndej motor a dej tam kozu. Na emisích ti řeknou, že máš ekologický vůz a pustí tě :D :D
Teď vážně. Bohužel tak to opravdu je. Stačí vyndat žárovku a stk neví....Nu a co nevidí, tak neřeší. .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Naštěstí u našich aut se případné závady,zapsané v paměti ECU dají smáznout anebo oprava hardware není tak náročná , jako u novotin. Co mne sejří , je hledání závad u ABS, že Dagu.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

 ^_^
Jinak zatím jsem nic nedohledal :(
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Majk MG

čidla jsi proměřil ? já mám špatné čidlo a to stojí asi 5500 kč takže jsem radši vylákal žárovku z budíků ven   :laugh: :laugh: :laugh:


Offline Werewolf66

simte od ceho je vrakac ci nekdo z klubu
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline Majk MG

simte od ceho je vrakac ci nekdo z klubu

prej to čidlo bude 100% zarezlé v těhlici .... a když se ti ho podaří vyndat tak ho stejně zničíš .... nabízí se možnost výměny celé těhlice i s čidlem z jiného vozu ale to je práce navíc ..... stejně to ABS je na prd  :laugh: kdo brzdí ten nevyhrává  :laugh:


Offline Sir Dag

mě se nehlásí vůbec jednotka abs..ale to je do jiného tématu..jinak výměna celé těhlice řeší problém co se týče čidla. Jo a rozhodně je to užitečná věc na mokru či sněhu, ledu. bohužel na nepřítomnost abs jsem tak trochu dojel :(
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


guest2672

  • Host
Pro sychr vyndej motor a dej tam kozu. Na emisích ti řeknou, že máš ekologický vůz a pustí tě :D :D
Teď vážně. Bohužel tak to opravdu je. Stačí vyndat žárovku a stk neví....Nu a co nevidí, tak neřeší. .-)
to můžeš vyndat žárovku u starších jo ale u těch novějších tam žárovky asi nebudou a pokud na stk není blb tak pozná že ti třeba nesvítí  kontrolka ABS a na autě ABS je.


Offline Pepe

Kontrolka ABS po nastartování zhasne .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


guest2672

  • Host
Kontrolka ABS po nastartování zhasne .
ale až po nastartování právě


Offline Pepe

^_^
Jinak zatím jsem nic nedohledal :(
Nehledal nebo nenašel ? Asi výměna celé jednotky.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

čidla jsi proměřil ? já mám špatné čidlo a to stojí asi 5500 kč takže jsem radši vylákal žárovku z budíků ven   :laugh: :laugh: :laugh:
  Chtělo by to vědět které čidlo to je a vyměnit celou těhlici . Aut na rozdělání je tady dost .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001