Ahoj, mám sice Carismu, 4válec, 1,6 benzín r.v. 1998, ale potýkám se stejnými problémy:
Emise jsou v normě (měřeno sondou ve výfuku)
Ale ECU hlásí "Emisně relevantní chyby" konkrétně:
24 Snímač rychlosti jízdy - Nevěrohodný signál
53 Zapalovací cívka 3 - Vadný
53 Dvoujiskrova zapalovaci cívka 3/6 - Vadný
54 Imobilizér - Vadný
(pro autentičnost jsem to přesal i s chybami diakritiky:)
Použitá diagnostika je (výše zmíněná problémová) Bosch ESI[tronic] 2.0 Verze 11.0.2493
Hodně mě překvapilo, že jsem cívkám proměřil odpor a jedna byla skutečně částečně špatná - ale to byla cívka pro 1. a 4. válec, nikoli pro 2. a 3. - měla odpor 10kOhm místo 17 kOhm. Než jsem jel znovu na emise, pořídil jsem jednu novou cívku abych měl tři a vyměnil jsem je "do kruhu". Tzn. tu špatnou ven (válce 1 a 4), tu původní dobrou na místo špatné (z válců 1, 4 na válce 2 a 3) a novou na místo dobré (na válce 1 a 4). To proto, aby případně diagnostika rozsvítila chybu na jiných válcích, ale ono ne. Když jsem tam byl podruhé, tak mi to vypsalo identické chyby:-( Z toho dovozuji, že buď je chyba fakt v diagnostice, nebo v nějakých čidlech v autě.
Mám tu na vás pár otázek:
1) už jste to někdo vyřešil? (tím myslím prošel emisemi, abyste mohli konečně na stk)
2) znáte případně automechanika, který to umí vymazat? (nejlépe v Praze - auto už má prošlou stk a než získám novou nechci s ním moc jezdit a odpojení baterky na toto nefunguje)
3) případně znáte zkušebnu emisí, kde by používali jinou diagnostiku než BOSCH ESI tronic?
pozn.: jak tu již někdo uvedl, při vyblikávání chyb auto neukazuje žádný chybový kód.