GalantWeb

EMISE A Diagnostika

Pepe · 135 · 50914

Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Jo,zajímavý počtení.
O mé diagnostice DRB III,ale ani slovo.


Offline Pepe

 Něco jiné sis nemohl pořídit  ?   ](-: ](-:  A prý evoscan s kabelem je drahý  .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Pepe

To já vím , že je na čerokíze. :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Berzelius

Tak kluci zatím jsem jen zkusil vyblikat a ukazuje to že paměť je prázná :big grin:(po propojení pinu1 a 4 stále problikává kontrolka motoru).Tak jak je to sakra možný..pochopil bych kdybych tam měl aspoň něco a jen mu to na emisích (Bosh ESI) ukázalo něco jiného ale takhle?A nebo to vyblikávání ukazuje jen chyby když svítí check engine ale paměť závat nikoli?Zatím mám jen objednaný káble,takže počkám až příjdou vyměním je a pro sychr odpojím baterii a asi tam mechoše pošlu znova a když nic tak zkusím jiný emise no..ale mechoš má obavu že Bosch používá skoro každej.
Jinak dotaz,objednal jsem i tohle,ale mám dojem že to na 2,5V6 120KW asi nepatří nebo jsem nenašel přesně kam,měl jsem za to že je to někde v rozdělovači ale podle worshopu to tam asi nikde není.
https://www.autodily-pema.cz/autodily/mitsubishi/galant-vi/2.5-v6-24v-ea5a-120kw/zapalovani-zhavici-zarizeni?productId=215446


Offline Sir Dag

na co jsi to kupoval :D
no blíkání kontrolek je rychlé a pomalé..ukazuje pozici číslovky v desítkové řadě (prostě první šíslo z leva když napíšeš deset nebo třicetdva) a druhé blikání ukazuje zase tu z prava..takže když to blikne dvakrát dlouze a čtyřikrát krátce je to 24. Pokud bliká stále rychle bez přerušení intervalu je to prostě blikání jak bílého světla na železničním přejezdu, není to chyba, ale jen to, že to komunikuje.

Je to tak Pepe..nepletu se?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

 Nepleteš se - paměť závad tvého vozu neobsahuje žádné DTC .   A ten tranzistor je zapalovací  "cívka" na svíce - ale ke 2lítru.

Napiš meila do pemy a stornuj zakázku na ten tranzistor .
« Poslední změna: 21.04.2017 - 20:42:04 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jirka1234

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 2
Ahoj, mám sice Carismu, 4válec, 1,6 benzín r.v. 1998, ale potýkám se stejnými problémy:
Emise jsou v normě (měřeno sondou ve výfuku)

Ale ECU hlásí "Emisně relevantní chyby" konkrétně:
24 Snímač rychlosti jízdy - Nevěrohodný signál
53 Zapalovací cívka 3 - Vadný
53 Dvoujiskrova zapalovaci cívka 3/6 - Vadný
54 Imobilizér - Vadný
(pro autentičnost jsem to přesal i s chybami diakritiky:)

Použitá diagnostika je (výše zmíněná problémová) Bosch ESI[tronic] 2.0 Verze 11.0.2493

Hodně mě překvapilo, že jsem cívkám proměřil odpor a jedna byla skutečně částečně špatná - ale to byla cívka pro 1. a 4. válec, nikoli pro 2. a 3. - měla odpor 10kOhm místo 17 kOhm. Než jsem jel znovu na emise, pořídil jsem jednu novou cívku abych měl tři a vyměnil jsem je "do kruhu". Tzn. tu špatnou ven (válce 1 a 4), tu původní dobrou na místo špatné (z válců 1, 4  na válce 2 a 3)  a novou na místo dobré (na válce 1 a 4). To proto, aby případně diagnostika rozsvítila chybu na jiných válcích, ale ono ne. Když jsem tam byl podruhé, tak mi to vypsalo identické chyby:-( Z toho dovozuji, že buď je chyba fakt v diagnostice, nebo v nějakých čidlech v autě.

Mám tu na vás pár otázek:
1) už jste to někdo vyřešil? (tím myslím prošel emisemi, abyste mohli konečně na stk)
2) znáte případně automechanika, který to umí vymazat? (nejlépe v Praze - auto už má prošlou stk a než získám novou nechci s ním moc jezdit a odpojení baterky na toto nefunguje)
3) případně znáte zkušebnu emisí, kde by používali jinou diagnostiku než BOSCH ESI tronic?

pozn.: jak tu již někdo uvedl, při vyblikávání chyb auto neukazuje žádný chybový kód.
Mitsubishi Carisma 1.6 66kW, r.v. 1998


Offline Berzelius

No abych pravdu řekl v mojem případě nemohl technik ty chyby ani smazat, to se povedlo na jiné diagnostice v servisu kámoše mýho mechanika, nicméně na opětovné STK (Opět Bosh ESI) byly prý zas nějaké chyby...ale tentokrát měl technik lepší náladu a "nějak to udělal" ](-: :big grin: :laugh: :laugh: Takže asi tak..ale prý od ledna budou pod kamerou aj emise nebo co..no pořád se to mění

PS: Mezi prohlídkami jsem prakticky na auto ani nesáhl
« Poslední změna: 17.10.2017 - 19:44:42 od Berzelius »


Offline Pepe

 http://www.galantweb.com/index.php?action=articles;sa=view;article=11            tady si prostuduj DTC   OBDI     
  Problém třetí cívky je problém diagnostiky - nastavení na 6ti válec , ten má 3 párové cívky.  Jinak je to uvedeno v protokolu - relevantní závady  , tudiž - není problém pro nedělání emisí .   Anebo doporučuji servis Mitsubishi . Nevím jak by se s Carismou popral evoscan . Ale zkusit by se to dalo .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Fabregas

Jak psal Pepe nejdi stk kde se nebudou pripojovat na jednotku,rok 1998 tudiz neni obd 2 tudiz nelze pripojit, ja rekl ze mam 99 a taky nic nepripojovaly pouze snimac otacek baterie a sondu do vyfuku a jedem


Offline Jirka1234

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 2
Díky za rychlé reakce.
Nakonec jsem zajel přímo do Mistubishi, kde i měří emise (za 700 Kč). Auto napíchli na originální diagnostiku a ta žádný chyby neviděla, takže jsem prošel bez problému.

Jen by mě zajímalo, jakými argumenty by šla přesvědčit obsluha na těch původních emisích, že jim to vypisuje neexistující chyby...
Mitsubishi Carisma 1.6 66kW, r.v. 1998


Offline Pepe

 Auta vyrobené před rokem 2000 nepodléhají protokolu OBDII .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kačenka


Jen by mě zajímalo, jakými argumenty by šla přesvědčit obsluha na těch původních emisích, že jim to vypisuje neexistující chyby...

Měli jsme v péči Citroena. Na emisích s nimi nekomunikovala lambda sonda, ale palivo upravovala dobře. Byli jsme s tím v servise, kde jim ukazovala všechny hodnoty i s nimi komunikovala. Nechali jsme si vystavit tedy papír, kde servis potvrzoval, že vše funguje jak má. Zajeli jsme na emise. Tak se znova snažili připojit a nic.  ](-: Palivo upravovala dobře, ale bez odezvy. Když jsme jim ukázali papír, tak řekli, že je nějakej papír nezajímá...  :angry: No, tak jsme zajeli tam, kde nám dělá Galanty a za 5 minut jsme byli hotový.  :mellow:


Offline Sir Dag

musím být slušný.. :) ... prďte na ty "odborníky" a jezděte ke znalcům galantíků jak píšeš..
Někdy je stará technika dobrá a lepší než moderní hi-tech ultra makču-pikču cosi pro naše stará vozítka  :P

Mě se snaží vždy napojit 97 rok galanta :D Líbí se mi jak tam cca 20 min nadává, že to nejde :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Kačenka

No jo, jen je problém nějakého znalce najít. :(

Hele, jaký je rozdíl mezi MUT-2 a MUT-3? V dílenskej se píše o MUT-2, jenže tu jsem nikde nenašla. Vždycky mi google vyhodil odkazy jen na MUT-3.


Offline Pepe

 V dílenském manuálu se píše o MUT II - Multi User Tester II generace ,podle kterého systemu se Galanty vyráběli . MUT III je složitá a drahá nadstavba , která diagnostikuje celý systém řízení auta . Asi jsem to popletl , ale jak se vyvíjel OBD system , tak MMC jej nahrazovalo a doplňovalo svým systémem kontroly. Zkátka - každá automobilka má svůj kontrolní soft ...... a  MMC má  MUTII   a  MUT III 
« Poslední změna: 25.10.2017 - 23:06:52 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001