Jo, pohledem na ložisko se jednoznačně dá zjistit, jestli je ok
Měl jsem naprosto stejný problém.. I přesto, že to opravoval vyhlášený servis převodovek.
Jestli se teda bavíme stále o problému chrastění při volnoběhu a pokud máš v pohodě spojkový ložisko (sice jsem to nikdy neslyšel, ale prý je zvuk dost podobný) tak to zkončilo na výměně "základní sady" ložisek. Asice se jedná o 6ks - omluvte neúplnost a moji neznalost názvů jednotlivých dílů.
Když jsem ale zjišťoval, jak je to možné, vypadlo ze servisáka, že jedna hřídel převodovky je hnaná (točí se) i na volnoběh. Na mou otázku zda ložiska měnil i tam odpověděl, že ne.
Zkrátka lidi nepřemýšlí. Když odvezeš převodovku s problémem, ten i předvedeš, odevzdáš veškerý informace k převodovce, objednací čísla ložisek a servisní manuál. Zadáš požadavek pro výměnu
všech 12ti ložisek v převodovce a po poměrně dlouhý době je ti schopnej dát jako opravený něco, u čeho je ta závada stále stejná...
Tahle "odfláknutá" (čti levná varianta) oprava převodovky vyšla na 10tis, kdyby se vyměnily i zbylé ložiska oprava by vyšla na cca 16tis s tím, že problém opravdu nebude přetrvávat a převodovka je připavená na dalších 150-200tis km.
Je to fakt boj. Prostě to chce pokaždý, u dražší opravy, chtít zakázkovej list, všechno pořádně vypsat a pak se případně přít, což bude vyžadovat dost nervů.
Strávil jsem nad manuálem pro převodovku, nad videama a na fórech s touhle problematikou snad 5měsíců po odpolednech. Je to děsně jednoduchý, ale klasickej servisák se na tohle všechno prostě a jednoduše vysere. Japonci nejsou škodofka v dehtu foe a na hlínách. To bohužel mnoho českých mozečků není schopno pobrat. Kdybych měl prostory , začal bych se v tom vrtat sám, protože to opravdu není žádná magie...