GalantWeb

To naše vtípkování aneb volný pokec

Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 357
Jo, pohledem na ložisko se jednoznačně dá zjistit, jestli je ok  :laugh:  ](-:

Měl jsem naprosto stejný problém.. I přesto, že to opravoval vyhlášený servis převodovek.

Jestli se teda bavíme stále o problému chrastění při volnoběhu a pokud máš v pohodě spojkový ložisko (sice jsem to nikdy neslyšel, ale prý je zvuk dost podobný) tak to zkončilo na výměně "základní sady" ložisek. Asice se jedná o 6ks  - omluvte neúplnost a moji neznalost názvů jednotlivých dílů.

Když jsem ale zjišťoval, jak je to možné, vypadlo ze servisáka, že jedna hřídel převodovky je hnaná (točí se) i na volnoběh. Na mou otázku zda ložiska měnil i tam odpověděl, že ne.  ](-:

Zkrátka lidi nepřemýšlí. Když odvezeš převodovku s problémem, ten i předvedeš, odevzdáš veškerý informace k převodovce, objednací čísla ložisek a servisní manuál. Zadáš požadavek pro výměnu všech 12ti ložisek v převodovce a po poměrně dlouhý době je ti schopnej dát jako opravený něco, u čeho je ta závada stále stejná...

Tahle "odfláknutá" (čti levná varianta) oprava převodovky vyšla na 10tis, kdyby se vyměnily i zbylé ložiska oprava by vyšla na cca 16tis s tím, že problém opravdu nebude přetrvávat a převodovka je připavená na dalších 150-200tis km.

Je to fakt boj. Prostě to chce pokaždý, u dražší opravy, chtít zakázkovej list, všechno pořádně vypsat a pak se případně přít, což bude vyžadovat dost nervů.

Strávil jsem nad manuálem pro převodovku, nad videama a na fórech s touhle problematikou snad 5měsíců po odpolednech. Je to děsně jednoduchý, ale klasickej servisák se na tohle všechno prostě a jednoduše vysere. Japonci nejsou škodofka v dehtu foe a na hlínách. To bohužel mnoho českých mozečků není schopno pobrat. Kdybych měl prostory , začal bych se v tom vrtat sám, protože to opravdu není žádná magie...
« Poslední změna: 02.07.2018 - 09:47:36 od FattalError »


Offline Radec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 48
Ad. Spojka. Dělalo to se starou i s novou. Když už byla venku převodovka, tak se vyměnila i spojka.

ad. Chrastění - nevím, jak líp to popsat. Prostě předlohová hřídel na převodovce. hned z první to tak tipovali tři mechanici a s tímto to dostal i ten člověk na převodovky... a také to na chvilku ta výměna ložisek na té hřídeli utišila.

Tak ať se snaží mechanik, co to pokazil. Necham to tam ještě chvilku a pak asi uvidíte inzerát = koupím převodovku...

Nevím jsem docela zoufalý a nasraný, takže to nemám teď chuť řešit...


Offline Pepe

 Je tu ještě jedna možnost "chrastění převodovky - a to v případě , že je ložisko volné v karteru - tělesu převodovky . Domeček ložiska je volný , vyběhaný . Toto je neopravitelné , protože se to nedá obrobit a přizpůsobit pro jiný rozměr ložiska .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Radec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 48
Předpokládám, nebo možná doufám, že by si toho mechanik všiml.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
"Okruhový speciál" stačí zajet k Pepemu. :-D



Offline Kouba96

Měnil jsem teď zadní przdy, uložení a kostí předního stabilizátoru. Opravdu se zase ohromě dařilo. Pístky ve třmenech chodí krásné volné, vodící šrouby jsem namazal, kotouč se točil bez drhnutí. A přece po dvaceti kilometrech to smrdí a jsou zahřáté ..  ](-: se stabilizátorem jsem pochodil tak, že jsem zničil zavit v napravnici, kam jde šroub s plechem co drží tu gumu. Udělal jsem jenom jednu stranu a už to prdím. Kdybych ho nechal mlátit, tak udělám líp .. ](-:  ](-:  ](-:  ](-: 

A takhle vypadali staré kotouče. Teď tam jsou Febi na Meyle deskách. Auto už se aspoň netřepe stylem zvlněných kotoučů ..


Offline Sir Dag

něco málo z crash testů starého a nového auta stejného výrobce a modelu...docela jsem se leknul...

https://www.autoweb.cz/stare-vs-nove-jak-se-zvysila-bezpecnost-aut-za-17-let/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Měli by vybrat karoserie podobného užití . Je jasné , že A stloupek na staré Corole nevydrží totéž jak na nové . Je to jiná konstrukce  celé karoserie .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

vysvětlení co to je vlastně JDM auto...

https://driveit.sk/jdm-auta-japanese-domestic-market/
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


guest2672

  • Host

Offline grafik


Offline Pepe

Pokud nebyl prodán v Japonsku a sem dovezen tebou , tak není JDM . Je to jen japonský výrobek .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Může mít JDM žralok 2,5 atmosféra,větší výkon,než my?


Offline Sir Dag

Rob to nevim..Grafik: nicméně JDM jsou vozy které mají jen a jen čistě v japonsku. takže se jedná i o VR-4 type galant a legnum. Ty se do británie a na nový zéland dostaly jako export na vlastní pěst dealera. Proto třeba rychlostní omezení na 180km/h. Autáky mají i jinou výbavu. Vždyť tam i dvoulitr kombík má zadní dvěře a světla z vrka. Čumák z avance atd. Mají pětistupňové automaty...Prostě mají to nej pro sebe a 2,5 má podle mě stejný výkon jako zde u nás v evropě...ale co tu nemáme je právě VR-4 type..to měli jen u sebe..a proto je to JDM .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Jeníček

Jo a pro úplnost: JDM auta nepoužívají VIN ale čislo rámu...
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Sir Dag

Jeníku..teď jsem si všiml tvého podpisu...dobrej :D :D Dvoulitr ende a stávající, prej ta hezčí stříbrná :D :D Ale máš pravu..je hezčí .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Drak

Může mít JDM žralok 2,5 atmosféra,větší výkon,než my?

JDM atmosféra má větší výkon 129 kW / 173 hp / 230 Nm a nemá třeba EGR
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Drak

oboje.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)