LPG spaliny a proměna olejů : Trewor asi četl tohle :Minimální tvorba karbonu v motoru při použití LPG se uvádí jako velká přednost skoro všude, ale to je jen jedna strana mince. Velmi málo se ví, že ve skutečnosti je to trochu jinak. Aby se karbon neusazoval v motoru, kde by to vadilo (např. na pístních kroužcích), motorový olej obsahuje tzv. DD-aditiva, která jej rozpouštějí a smývají. Pokud se však pro LPG použije běžný motorový olej, stejný jako pro benzín, jeho životnost vlivem spalování LPG je snížena zhruba na pouhou jednu třetinu (!). Motor proto vyžaduje speciální motorový olej s výslovnou specifikací "pro LPG", resp. "pro plyn" Tyto oleje musí obsahovat hlavně jiné typy DD-aditiv. Důvod k tomu a druhá strana téže mince je v tom, že namísto karbonu při spalování LPG nebo CNG vznikají v motoru vlivem odlišnosti paliva a spalování tzv. nitrózooxidační úsady, které jsou velmi tvrdé a houževnaté a pro motor ještě škodlivější než karbon, protože přispívají k oděru součástí. Použitá aditiva oleje by měla tyto úsady odstraňovat a navíc by měla být tzv. bezpopelná, aby sama nezvyšovala abrazivní opotřebení motoru. To bohužel nesplňuje některý tuzemský olej. Rovněž antioxidační a antikorozívní aditiva v oleji mají být přizpůsobena provozu na plyn. Výsledkem může být, že za dobrý motorový olej pro provoz na plyn automobilista zaplatí více.