Takže mám 2 teorie.
I) Než jsem si zkratoval pojistku motoru, tak jsem měřil lambdu. Multimetr nastaven na x10ohmů a napětí na 2,5V. Na volnoběh 18ohmů, ale napětí nic a check engine nesvítil. Jediné co se u napětí dělo, tak se rafička analogového multimetru zvedla nepatrně. Sotva to bylo vidět. Asi z té ,,0" na půl toho dílku (V.mA) a až poté jsem zkratoval pojistku motoru. Samozřejmě. Vyměnil jsem pojistku nastartoval a byl si projet kolečko. Podle google maps asi 6,4km a 11 minut a check engine nevysvitl. Takže jsem si myslel že jsem nic neponičil. Jediné co se stalo tak si ABS mnou vyvolanou jiskru uložilo jako poruchy na třech kolech ze čtyř, ale kontrolka ABS na palubovce nesvítí, jen při vyblikávání chyb, jednotka ABS vyblikává chyby, protože tu jiskru (přepětí) co jsem udělal si jednotka ABS uložila jako chybu ve snímačích ABS (třech) a před chvilkou jsem brzdil na štěrku a klepe mi do pedálu. Přední kola určitě. Zadek asi taky něco dělá.
No a teď ta druhá teorie.
II) Nedalo mi, a po tom co jsem udělal jiskru jsem jel na rampu a chtěl jsem vyzkoušel lambdu venku a ještě jsem si chtěl na svodech odvrtat a nahradit jeden ze tří svorníků co drží koleno které stáčí výfuk pod motor a vede ho do zadní části vozu. Což se povedlo. Vyndal jsem si celý přední díl výfuku s regulační lambdou a katalyzátorem. Lambdu jsem vytočil a uviděl jsem něco bílého, jakoby starý drolící se cín. No očistil jsem ji a přinesl si svíčku kterou jsem zapálil a umístil pod lambdu. Poté jsem proměřil odpor a napětí. Odpor se zase pohyboval kolem 18ohmů a napětí se zase jen tak cuklo na multimetru. Tak jsem odstranil zbytek bůh ví čeho z té lambdy. Na závit dal trochu oleje a osadil do výfuku. Osadil výfuk na auto, přitáhl těsnění, vyrobil těsnění a jel se projet. Za 8,8km a 12min (podle google maps) mi vysvitla kontrolka check engine po ujetí pouhých 1,4km za 2 až 4 minuty jízdy. Takže hned po příjezdu domů jsem nechal motor běžet a proměřil jsem lambdu. Odpor byl zase kolem 18ohmů, ale napětí už se dalo změřit. Pohybovalo se kolem 0,5V a kleslo mi až na 0,1V. Nevěřím že by se lambda zničeho nic spravila, asi to bude po odstranění toho bůh ví čeho z lambdy, že mi najednou multimetr ukazuje hodnoty.
adI) Buď si za to můžu sám, po tom co jsem zkratoval ECU motoru a tím odpálil signální vedení k lambdě v ECU. Takže ECU lambdu prostě nevidí.
adII) Nebo jak byla lambda spájena / propojena mezi vnitřním a vnějším obalem / pláštěm, tak ji ECU nevidělo, ale zároveň ECU neházelo žádnou chybu. Jezdím s tím autem 5 let a za tu dobu mi nevysvitl check engine ani jednou, ale až po tom odstranění toho bílého bůh ví čeho a najednou check engine a chyba po vyblikání odkazuje na front oxygen sensor? To náhoda asi nebude.
P.S.: Ještě by to mohlo být kontakty v patici u lambdy do kterých jsem strkal naohybaný svářecí drát průměru 1mm, aby jsem ji proměřil. Takže jsem mohl kontakty pomocí svářecího drátu vyhnout a nemusí přenášet napětí s odporem do řídicí jednotky.
Tak a co bude pravděpodobnější kucí?
Viz. pár fotek.