Problém je v tom, že čteš text, kterej uvádí ale něco jínýho
*
uvádíš onen a jeden samí příklad...a to s naftovým motorem od VW..ale já se bavím globálně
Napsal jsem
... to co předvádějí automobilky teď v čele s VW....
Ať se na to dívám, jak chci, je tam množný číslo a celá věta vyznívá globálně. Nebavím se tedy v té věte jen o VW. Až dál uvádím dieselgate, ale v jiném směru.
*
...a tak ti dají kudlu ke krku a řeknou..dělej s tím něco nebo tvoje firma zkončí.
Tohle není pravda. Můžeš vyrábět co chceš, ale budeš za to pokutován, pokud to nesplním normu. Tzn. uděláš homologaci, může to být kdekoli v EU na silnici, může se to prodávat, ale zaplatíš peníze navíc.
*
...A nikdo neví jak a kudy ven..protože nařízení jsou taková...
Nikdo neví kudy ven. Evidentně se na celou věc pohlíží úplně jinak, než by se slušelo. Místo toho aby od roku 2003 (jak sám píšeš), započali
vývoj nového motoru, tak vymýšlí hovínka, co připlácnou na stávající nevyhovující motor. Od začátku se vědělo, že normy budou stále přísnější. Od roku 2003 všichni ví, že v roce 2018 bude taková a taková norma. Čas byl. Peníze byly. Ale rozhodnutí pro vývoj nového motoru by bylo nákladné, byly by menší odměny, ... řeklo se ne.
*
podporují nesmyslně elektromobilitu atd.
Ale notak....
...ten je méně ekologičtější než trpaslík spalující benzín...
To je dost přitažený za vlasy. Zřejmě nevíš moc o procesu spalování např. uhlí (spalování v elektrárně, ne doma v kolti). Vysvětlím.
Dokonalé spálení vyžaduje vysokou teplotu, tu lze docílit např. vyšším tlakem. V kotli tepelné elektrárny je mnohem vyšší teplota hoření, celkově jsou podmínky pro hoření lépe uzpůsobené, tedy méně emisí. Dále se daleko lépe odstíňují emise např. odsiřujícím filtrem. V moderních filtrech je filtrace na takové úrovni, že z komína jde téměř čistá pára (byl jsem na komíně, dělal jsem turbo elektrárny, vím o procesu dost na to, abych to bezpečně mohl tvrdit). Nehledě na to, že takový komín produkuje minimální emise (ve srovnání s tím, co leze z výfuku) a je to za městem, nikoli tedy přímo pod nosem chodců. (o to ale jde především, abys nedýchal svinstvo přímo. Spálení čehokoli je primitivní způsob získávání energie, ale nic lepšího zatím není).
Připočti k tomu ekologický katastrofy např. tanker Exxon Valdez (viz. zde
https://cs.wikipedia.org/wiki/Exxon_Valdez). Pak musíš ropu upravit - další emise. Dovézt - kolik se toho vylije na zem? Při jakékoli havárii automobilu, vytéká PHM, další eko problém.
Takže zavrhneš spálení uhlí (v porovnání se spalovacím motorem násobně čistěji) a výrobu elektřiny, přivedení el. kabelem k nabíjecí stanici. Později se potřebuješ zbavit JEN baterek. Během živnotnosti nespotřebuješ v elektromobilu tisíce litrů motorového oleje, brzdových destiček, kotoučů atd. jako v obyčejném automobilu.
*
vývoj je pomalejší než to co chce úředník...
Opravdu chceš tvrdit, že 15let (od roku 2003), resp.
...to se začlo lámat v roce 2005-2007...
tedy 11-13let, od doby kdy se to začalo lámat... se nedokáže vyvinout nový, lepší, jiný motor? To je špatnej vtip! (podívej na spaceX, vyvíjet jde cokoli. Byla to taková pecka, která sníží cenu cesty do vesmíru 20x (dle různých zdrojů) ).
*
...Turbo tam není kvůli zvýšení výkonu...
Turbo vzniklo na popud zvyšování výkonů. Ale! : protože vyšší tlakem máš vyšší teplotu....., viz jsem psal výše
*
studije na ekologický dopad elektromobilu od samotné výroby šroubku, po provoz a následnou ekologickou rozborku vozu (zlikvidování baterií atd). Už je dávno hotová...
Já jsem psal o přesně opačném problému.
Nikdo zatím nespočítal, jak moc se zatíží životní prostředí pravidelnou výměnou olejových náplní.
Je pravda, že jsem to napsal nešťastně, moje chyba. Ale upřímně, v čistě elektrickém autě není olejová náplň. Elektromotor není ve vaně s olejem. Tedy mi šlo o to, že nikdo nespočítal jak velká je ekologická zátěž při pravidelné výměně oleje v autě se spalovacím motorem za životnost např. 20let.
O to mi šlo.*
...U nás může někdo zase říci..máme soláry...
Soláry sem plést nebudeme.
*
Jde o to, že aby člověk pochopil daný problém musí skládat mnoho střípků z různých odvětví..ale opravdu z mnoha..nemůžem se dívat jen na to, že jedna automobilka podvádí při testech..to není ukázka celého problému....takže nevím kdo by si měl více nastudovat....
Tady taky nemáš úplně pravdu. Střípky z různých odvětví to nejsou.
Motor nesplňuje emise - proč je nesplňuje? Protože koncept je starý (teď se budeme bavit jen o nyný používaném konceptu 4-taktu)
"První čtyřdobý spalovací motor, který využíval benzín, sestrojil v roce 1876" (zdroj
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cty%C5%99dob%C3%BD_spalovac%C3%AD_motor )
Tady je snad jasné kam mířím... Bez větších úprav je tento koncept používán 142let.
Porovnání... Antibiotika (penicilin) tu je od r.1928.
Už končím.
Nevyjadřuj se. Neshodneme se.
Nechť si kdokoli udělá názor jaký chce.
PS: Pro úplnost, zapomněl jsem na údaj o vznětovým motoru. Mr. Diesel si nechal pantentoval tento motor roku 1892. (zdroj
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel)