Takže po každoročním zavařování a látání prorezlého zadního výfuku jsem se rozhodl koupit nový.
Nejlevnější volba nového kusu se ukázala být od značky EBERSPÄCHER s číslem dílu 50.397.83 nebo MR kódem MR244529, který jsem koupil zde:
http://mlparts.cz/front.tec-doc.product/471517 nejlevněji za 2500 Kč. Výfuk dorazil za 3 dny.
Teď to důležité info: výfuk je zinkovaný, ale má neošetřené sváry, takže před instalací vzít žáruvzdornou barvou a všechny sváry přetřít včetně příruby, jinak je během pár let pryč.
Další důležité info: příruba je na originálním výfuku pouze se 3 dírama, tento nový díl ale má na přírubě přivařené 3 matky se závitem M12x1,25. Z naprosto nepochopitelných důvodů nemá závit běžné stoupání 1,5, takže buď závitníkem předělat (moje řešení), nebo matky provrtat vrtákem 10kou a přitáhnout původními šrouby s matkou.
K výfuku není dodáván spojovací materiál jako těsnění nebo šrouby s výše uvedeným stoupáním, je třeba to vše dokoupit zvlášť.
Poslední důležitý poznatek - výfuk má narozdíl od originálu vzhledově příjemnou a velmi decentní nerezovou koncovku, ale výrobce už jaksi neřeší rozdíl mezi výfukem na sedan/kombík. Výfuk na kombík musí být zahnutý na konci dolů, aby žár výfukových zplodin neutavil kus nárazníku, zatímco na sedan je rovný, neboť je níže. Tento výfuk připomíná spíš ten na sedan, takže pro kombík je třeba buď vyříznout kousek nárazníku od spoda, což při běžném pohledu zezadu není prakticky vidět a ničemu to víceméně nevadí, nebo si na koncovku přivařit kousek železa, aby zabránil utavení nárazníku a usměrnil tok výfukových zplodin.
Níže přidávám fotky pro srovnání starého originálu a nového.
« Poslední změna: 03.04.2016 - 00:37:44 od Jeníček »
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...
R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť