Ahoj osazenstvo
Protože jsem se za tu chvilku do Galanta, co jsem ho koupil, beznadějně zamiloval a mám pro něj veliké plány, říkal jsem si že bych sem napsal svoje vlákno, kde bych tahal moudra atd.
Fotky budu dávat postupně...
Začal bych tím, že chci vyměnit olej a filtr a mám pár otázek... Nikdy jsem na žádném autě olej ani filtr neměnil, takže hledám a čtu. Zde jsem o filtru nic nenašel - kde ho najít. V manuálu zde v download sekci jsem našel akorát jeden filtr, kterej zepředu na motoru? (manuál k motoru 6A12 - 6A13 sekce/strana 11A - 13 - 12) (manuál v raru, co je pro r.v.97-03 nefunguje jak má, píše mi to poškozené soubory pdf a nejdou přečíst - stahováno 2x stále stejná chyba).
Tady na videu je sice Galant z roku 2004, ale snad to bude stejný...
https://www.youtube.com/watch?v=XN8qd3FKQ4sDle referencí bych chtěl použít olej VALVOLINE DURABLEND 10W-40 a protože mi cvakají hydroštely, tak doufám, že výměna je trochu utiší. Nějak mi vadí pomyšlení, že bych si pokazil uložení ventilů tím, že budu jezdit (ikdyž to už možná je, protože kdo ví jak dlouho a jak se jezdilo s takto cvakajícíma ventilama). Chi je někdy vyměnit, ale nevím jak moc to hoří (jedu vždy až když přestanou cvakat).
Jiný problém je olejový filtr, nevím který použít...
http://www.autodily-cardo.cz/filtry-2/olejovy-filtr-mann-w610-3-mf-w610-3/ nebo
http://www.autodily-pracharna.cz/nahradni-dily-mitsubishi_galant-vi-ea_955/9206/motor/filtry/olejove-filtry.html Mám galanta r.v.1997
Případně... načteno o oleji a ventilech... Vím že je to individuální, ale jak dlouho se s tímhle dá jezdit? Jaké mám koupit? Stačí tyhle?
http://www.ebay.com/itm/Lifters-For-2-5-3-0-3-8-Mitsubishi-V6-Lash-Adjusters-HLA-6G72-6G74-6G75-24-/170976687330?hash=item27cf0134e2:m:m7KVC-sMk_gj-CRs6L8J85Q&vxp=mtrSice nejsou psané jako kompatibilní, ale ... každou radu uvítám.
Ještě budu muset vyměnit ložiska převodovky a udělat spojku. (při zahřátí převodovky je na neutrálu slyšet jemné chrastění a po sešlápnutí spojky zvuk přestane) To jsem našel zde
http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-Galant-2-5-V6-24v-5sp-gearbox-bearing-oil-seal-rebuild-kit-1996-2004-/111397117272?hash=item19efc91d58:g:HIwAAOxyZwpSX66N, a potom spojková sada se dá v pohodě sehnat i u nás.
Pak je další věc... Kde mi to udělaj? Chtěl bych si to dělat sám, tedy s pomocí... Nenašel by se tu dobrý člověk, co by mi pomohl? Samozřejmě to beru jako melouch pro dotyčného a rád se domluvím na prodrobnostech o financích... Servisům moc nevěřím obecně a u Mitsubishi s jejich pověstí u nás v kotlině české to nechci moc riskovat. A na origo Mitsu servis nemám ...
No každopádně první je filtr a olej.... Tak předem díky za rady
Zatím zdar!
23.4.2016
Tak jsem vyměnil motorový olej za originální Mitsubishi 10W-40 (169,-/1l + 150,- pošta z autopalace) a olejový filtr. Nyní mám najeto cca 400km a hydra cvakají stále stejně. Možná se zkrátila doba cvakání o 30-60sec
- takže rozdíl prakticky nula.
Stejně tak mi přišel převodový olej Sunoco GL-4 Superflow SAE 75W90 polosyntetika, co mi doporučoval Pepe. Objednával jsem ho trochu složitě, protože na stránkách
www.sunoco.cz je seznam dealerů neaktualizovaný a většina kontaktů nefunguje. V Ústeckém kraji mi odpovědělo HSQ centrum a dali mi kontakt na pana Beránka. Přes něj jsem si olej objednal (190,-/1l + 100,- pošta). Olej přišel v malé krabici a všechny lahve jsou dost mastné, olej prosakuje z flašek. Budu ale předpokládat, že je olej v pořádku, ikdyž normálně bych ho okamžitě vrátil. Jenže čekání u auta 10min, než se olej ohřeje, na možnost řazení mě už vážně nebaví. Tak ještě budu muset najít kudy a jak vyměnim olej v převodovce a těšim se, že to bude fungovat lépe.
Jinak jsem se rozhodl že si objednám olej do převodovky originál nejpíše z Ebay. Co jsem se koukal, tak mě vyjde litr s poštou, DPH a clem (průměrně nikoli konkrétně) asi na 1100,-/1l, když si objednám 5l kanystr. Ale pokud mi to vyřeší problém se řazením a obecně to bude Olej, tak do toho asi půjdu - časem.
Jsem domluvený s Vrakovlkem na servisu v Blatné. Snad to klapne. Je třeba udělat rozvody a s tím vyčistit ty hydroštely. Spojka se uvidí jak to bude fachat s novým olejem, ve skrytu duše doufám, že nebude třeba dělat celou spojku, ale to rachtání za tepla je divné.
30.4.2016
Dnes jsem vyměnil olej v převodovce za Sunoco GL-4 Superflow SAE 75W90. Trochu jsem to projel (cca10km) ale zatím se to trochu zlepšilo, ale jen místy. 4.stupeň byl doteď vždy v pohodě a po výměně dělá s 2. problém. Problém je jako u nedošlápnutýho spojkovýho pedálu, takový to dvojitý zacvaknutí radičky. Je zajímavý pozorovat jak se problém stěhuje z různých stupňů. Nevím. Spojka mi přijde občas trochu podivná oproti jiným autům. No až to projedu více, dám zase vědět. Každopádně jsem zatím na údržbě ušetřil za servisy docela i pár stovek
i přesto, že vše dělám poprvé to jde poměrně jednoduše
4.5.2016
Tak po výměně převodovýho oleje a nájezdu cca 600km mohu potvrdit, že za studena se zlepšilo řazení natolik, že je možné řadit prakticky ihned (potom co auto stálo více jak 24h, venkovní teplota byla okolo 10°C). To ale nedělám, nechávám motor alespoň trochu zahřát a dbám na to, aby hydroštely neřvaly jak rachtačka o velikonocích. Takže po cca 5 minutách vyjíždím a vše jde celkem dobře. 2. převodový stupeň dělá nicméně potíže stále, 3.stupeň občas taky "docvakne". Tak jsem fakt rád, že to není úplně totálně v pr***eli, ale jenom trochu. Doufám, že spojku budu moci vyměnit až třeba na konci léta.
Výlet : dálničku jsem koupil se skřípajícíma zubama a natankoval plnou OMV MaxxxMotion 95. Celkově žere okolo 11litrů, ale to bylo v poměru 100km město 500km dálnice a obchvaty. Předjel jsem Maserati... Jelo asi 180 v levým pruhu, takovej hnusnej modrej sporťák s SK značkou, kličkoval jako zajíc mezi autama. Nakonec ho trochu přibrzdilo předjíždějící auto (na těch 180) a já se přihnal s maximálkou 220-225 za něj a probliknul jsem ho
tak mi uhnul. Když ale viděl co za auto ho předjelo, tak mi natrhlo pr*el bez mrknutí oka. No ale super pocit. Už se těším až ho budu mít 100% ve stavu, jakým bych chtěl
2.5.2017
Je tomu skoro rok, co jsem psal poslední příspěvek
Tak připíšu co se vlastně děje. Přes zimu jsem naobjednal spoustu dílů a je naplánovaný velký servis.
Už je tomu nějaký týden co jsem s Dagem přitáhl jednoho nebohého galoše od skopců a protože to byl vrak na díly (táhl jsem ho převážně jen kvůli sportpaketu) jeho osud byl spečetěn o několik málo týdnů později. Byl rozebrán, rozřezán, naskládán na káru a odvezen do sběru. Jeho smrt ale přinese naději jiným bratrům na silnici a tak bude jeho odkaz žít dál, bude součástí mladších bojovníků, kteří stále mohou bojovat na bohapustých silnicích s rivaly, se škodnou ...
Před cca týdnem jsem nechal Samurajovi přidělat alternativní pohon LPG. Trvala dva dny, resp. ráno jsem auto přivezl a druhý den odpoledne odvezl. Koukal jsem na kvalitu práce a musím uznat, že velmi dobře. LPG vstřiky se vešly těsně k benzínovým a tak je zatím vše bezproblémů. Po cestě domů jsem vyzkoušel jak to jede a až na malé snížení výkonu hlavně ve vyšších otáčkách a nemilé otřepávání za polostudeného chodu na volnoběh (to doufám že se spraví a vyladí) je přestavba opravdu příjemná. Instalovaná nádrž je 53l což je při plnění na 80% nějakých 42litrů. Ujel jsem na to převážně městskou cestou a trochou pojíždění po krajině se sportovnějším vyžitím 430km. Je to paráda. Jsem zvědav jak to dopadne po zajetí, ale doposud hodnotím kladně. Servis komunikoval na výbornou, jednání na místě výborné.
Protože je v servisním plánu i výměna repasované převodky, tak jsem řešil jaký olej. Sunoco v předchozí převodovce se mi osvědčilo/neosvědčilo. Převodovka byla načatá už od koupě a během jednoho roku užívání jsem dospěl na hranici, kdy je převodovka jak dětské chrastítko a tedy nemůžu s určitostí říct, že olej Sunoco je dobrý do převodovky (někdu zastával i názor, že uspíšil odchod současné převodovky). Takže jsem koupil druhou převodovku a nechal vyměnit všechny ložiska, tedy všech 13ks. Jen je problém v servisu. Pán, co servisuje převodovku, ji má u sebe přes dva měsíce a dohnat ho byl jeden čas nadlidský úkol. Doteď jsem ji neviděl, takže skutečně nevím zda vyměnil opravdu vše, co jsem požadoval. I přes jasný a přesný mail, s popisem ložisek, jejich číslama, odkazama na jejich náhrady mi v podstatě celou dobu přišlo, že pán mail vůbec neviděl. Na začátku jsem mu říkal, že vše mám napsané a že mu to pošlu, aby neměl práci s hledáním, několikrát jsem mu telefonoval s otázkou, jak to vypadá a vždy na mě působil, že jen chlácholí a vůbec nemá tucha o čem mluví. Takže jsem stále trochu na trní, co z toho vlastně vyleze. Přeci jen servis převodovky za 15tis není úplně z těch levných, takže si hledím, aby to aspoň trochu odpovídalo... To se ale dozvím až to bude dokonáno.
Co se oleje týče
Originál olej Mitsubishi Diaqeen 75W85 po dvou týdnech, několika nezodpovězených emailech, tří telefonátů a se začínající značnou dávkou skepse, opustil skopové sousedy a je na cestě GLSem k mé osobě. Moje auto dnes spinká na parkovišti u servisu kde výmění převodovku a já se nemůžu dočkat až bude hotovo, budu mít udělanou kompletní převodovku s pořádným olejem a budu moct brázdit silnice jak se patří - na plnej plyn!
Dalším servisem v řadě budou rozvody, výměna předních ramen, tlumičů a pružin, zrepasované dvoupístkové brzdy, konečně letní gumy a přelakované disky, vyčištěná a naplněná klimatizace. Letní obutí nechci dávat na auto dokud nebudu mít v pohodě geometrii, abych si nový gumy nesjel blbě. No a nakonec zbyde kosmetika, resp. přelakovaná kapota, kterou mám poškozenou a sportovní paket. Ještě budu muset najít pořádnýho lakýra, co mi neudělá lak fixírkou, ale pořádně, jak se patří. Zbytek mého poškrábaného a zbědovaného laku budu muset ručně vyšperkovat plnidlem rýh, barvou, smyrkovým papírem a leštičkou. Nebude to žádná procházka, ale až to vyleze, tak to bude pecka ....
Musím ale říct, že tohle všechno se děsně táhne a už mi to začalo značně drásat nervy. Aspoň už se to začíná hýbat, tak doufám, že na sraz přijedu připraven
6.5.2017
Tak v převodovce je vyměněno pár ložisek. I přes polopatický návod mi servisák vyměnil "jen" oněch 6 ks ložisek, které se obyčejně mění. Je tam olej origo a dal jsem na doporučení fachmana nechal tam dát celých 2,5litru co jsem přinesl, že prý je to lepší. Nikudy to prý nemá odtéct, tak proč ne.
Skoro se mi nechce věřit, jak moc ta převodovka musela být v háji. Zvuk v autě je úplně jiný, hladký a příjemný. Auto táhne daleko, daleko líp! V tý převodovce musely být teď, ke konci, ztráty tak 20% výkonu, nemluvě o tom celkovém zvukovém projevu. Jsem zvědav jak moc se sníží spotřeba, ale tipnu si že nějaký ten litr to bude. Jináč musím ještě vyměnit spojkový válce, na nich jsme se nedomluvili se servisem. A potom už to bude vše 100%.
Jinak ten olej je, v porovnání se Sunoco, asi tak 2x řidší. Prozatím se řadí dobře, ale uvidíme jak to bude za měsíc / dva a po spojkových válcích.
20.6.2017
Znovu - extra - jsem nechal vyměnit spojkový ložisko. Zvuk zůstal a dnes po příjezdu z práce (venku cca 37°C) to chrastí fakt fest a upřímně - pěkně mě to se*e.
Na volnoběh chrastí převodovka, při sešlápnutí spojky to přestane. Ložiska v převodovce měněný (oněch 6ks, před cca měsícem), spojkový ložisko měněný teď (týden zpět) a stejně to dělá ten zvuk.
Asi mi nezbyde nic jinýho, než si koupit další sadu a udělat si to sám...
Kdyby někdo věděl, co to je, proč to je, dejte mi vědět.