GalantWeb

Servis a bolístky u Fattalowo Galanta 2.5 V6

Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 357
Ahoj osazenstvo   :D

Protože jsem se za tu chvilku do Galanta, co jsem ho koupil, beznadějně zamiloval a mám pro něj veliké plány, říkal jsem si že bych sem napsal svoje vlákno, kde bych tahal moudra atd.

Fotky budu dávat postupně...

Začal bych tím, že chci vyměnit olej a filtr a mám pár otázek... Nikdy jsem na žádném autě olej ani filtr neměnil, takže hledám a čtu. Zde jsem o filtru nic nenašel - kde ho najít. V manuálu zde v download sekci jsem našel akorát jeden filtr, kterej zepředu na motoru? (manuál k motoru 6A12 - 6A13 sekce/strana 11A - 13 - 12) (manuál v raru, co je pro r.v.97-03 nefunguje jak má, píše mi to poškozené soubory pdf a nejdou přečíst - stahováno 2x stále stejná chyba).

Tady na videu je sice Galant z roku 2004, ale snad to bude stejný...
https://www.youtube.com/watch?v=XN8qd3FKQ4s

Dle referencí bych chtěl použít olej VALVOLINE DURABLEND 10W-40 a protože mi cvakají hydroštely, tak doufám, že výměna je trochu utiší. Nějak mi vadí pomyšlení, že bych si pokazil uložení ventilů tím, že budu jezdit (ikdyž to už možná je, protože kdo ví jak dlouho a jak se jezdilo s takto cvakajícíma ventilama). Chi je někdy vyměnit, ale nevím jak moc to hoří (jedu vždy až když přestanou cvakat).

Jiný problém je olejový filtr, nevím který použít... http://www.autodily-cardo.cz/filtry-2/olejovy-filtr-mann-w610-3-mf-w610-3/ nebo http://www.autodily-pracharna.cz/nahradni-dily-mitsubishi_galant-vi-ea_955/9206/motor/filtry/olejove-filtry.html Mám galanta r.v.1997

Případně... načteno o oleji a ventilech... Vím že je to individuální, ale jak dlouho se s tímhle dá jezdit? Jaké mám koupit? Stačí tyhle? http://www.ebay.com/itm/Lifters-For-2-5-3-0-3-8-Mitsubishi-V6-Lash-Adjusters-HLA-6G72-6G74-6G75-24-/170976687330?hash=item27cf0134e2:m:m7KVC-sMk_gj-CRs6L8J85Q&vxp=mtr
Sice nejsou psané jako kompatibilní, ale ... každou radu uvítám.

Ještě budu muset vyměnit ložiska převodovky a udělat spojku. (při zahřátí převodovky je na neutrálu slyšet jemné chrastění a po sešlápnutí spojky zvuk přestane) To jsem našel zde http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-Galant-2-5-V6-24v-5sp-gearbox-bearing-oil-seal-rebuild-kit-1996-2004-/111397117272?hash=item19efc91d58:g:HIwAAOxyZwpSX66N, a potom spojková sada se dá v pohodě sehnat i u nás.

Pak je další věc... Kde mi to udělaj? Chtěl bych si to dělat sám, tedy s pomocí... Nenašel by se tu dobrý člověk, co by mi pomohl? Samozřejmě to beru jako melouch pro dotyčného a rád se domluvím na prodrobnostech o financích... Servisům moc nevěřím obecně a u Mitsubishi s jejich pověstí u nás v kotlině české to nechci moc riskovat. A na origo Mitsu servis nemám ...  :roll:

No každopádně první je filtr a olej.... Tak předem díky za rady  -_-

Zatím zdar!  ^_^



23.4.2016

Tak jsem vyměnil motorový olej za originální Mitsubishi 10W-40 (169,-/1l + 150,- pošta z autopalace) a olejový filtr. Nyní mám najeto cca 400km a hydra cvakají stále stejně. Možná se zkrátila doba cvakání o 30-60sec :D - takže rozdíl prakticky nula.

Stejně tak mi přišel převodový olej Sunoco GL-4 Superflow SAE 75W90 polosyntetika, co mi doporučoval Pepe. Objednával jsem ho trochu složitě, protože na stránkách www.sunoco.cz je seznam dealerů neaktualizovaný a většina kontaktů nefunguje. V Ústeckém kraji mi odpovědělo HSQ centrum a dali mi kontakt na pana Beránka. Přes něj jsem si olej objednal (190,-/1l + 100,- pošta). Olej přišel v malé krabici a všechny lahve jsou dost mastné, olej prosakuje z flašek. Budu ale předpokládat, že je olej v pořádku, ikdyž normálně bych ho okamžitě vrátil. Jenže čekání u auta 10min, než se olej ohřeje, na možnost řazení mě už vážně nebaví. Tak ještě budu muset najít kudy a jak vyměnim olej v převodovce a těšim se, že to bude fungovat lépe.

Jinak jsem se rozhodl že si objednám olej do převodovky originál nejpíše z Ebay. Co jsem se koukal, tak mě vyjde litr s poštou, DPH a clem (průměrně nikoli konkrétně) asi na 1100,-/1l, když si objednám 5l kanystr. Ale pokud mi to vyřeší problém se řazením a obecně to bude Olej, tak do toho asi půjdu - časem.

Jsem domluvený s Vrakovlkem na servisu v Blatné. Snad to klapne. Je třeba udělat rozvody a s tím vyčistit ty hydroštely. Spojka se uvidí jak to bude fachat s novým olejem, ve skrytu duše doufám, že nebude třeba dělat celou spojku, ale to rachtání za tepla je divné.


30.4.2016

Dnes jsem vyměnil olej v převodovce za Sunoco GL-4 Superflow SAE 75W90. Trochu jsem to projel (cca10km) ale zatím se to trochu zlepšilo, ale jen místy. 4.stupeň byl doteď vždy v pohodě a po výměně dělá s 2. problém. Problém je jako u nedošlápnutýho spojkovýho pedálu, takový to dvojitý zacvaknutí radičky. Je zajímavý pozorovat jak se problém stěhuje z různých stupňů. Nevím. Spojka mi přijde občas trochu podivná oproti jiným autům. No až to projedu více, dám zase vědět. Každopádně jsem zatím na údržbě ušetřil za servisy docela i pár stovek :) i přesto, že vše dělám poprvé to jde poměrně jednoduše :)

4.5.2016

Tak po výměně převodovýho oleje a nájezdu cca 600km mohu potvrdit, že za studena se zlepšilo řazení natolik, že je možné řadit prakticky ihned (potom co auto stálo více jak 24h, venkovní teplota byla okolo 10°C). To ale nedělám, nechávám motor alespoň trochu zahřát a dbám na to, aby hydroštely neřvaly jak rachtačka o velikonocích. Takže po cca 5 minutách vyjíždím a vše jde celkem dobře. 2. převodový stupeň dělá nicméně potíže stále, 3.stupeň občas taky "docvakne". Tak jsem fakt rád, že to není úplně totálně v pr***eli, ale jenom trochu. Doufám, že spojku budu moci vyměnit až třeba na konci léta.

Výlet : dálničku jsem koupil se skřípajícíma zubama a natankoval plnou OMV MaxxxMotion 95. Celkově žere okolo 11litrů, ale to bylo v poměru 100km město 500km dálnice a obchvaty. Předjel jsem Maserati... Jelo asi 180 v levým pruhu, takovej hnusnej modrej sporťák s SK značkou, kličkoval jako zajíc mezi autama. Nakonec ho trochu přibrzdilo předjíždějící auto (na těch 180) a já se přihnal s maximálkou 220-225 za něj a probliknul jsem ho :) tak mi uhnul. Když ale viděl co za auto ho předjelo, tak mi natrhlo pr*el bez mrknutí oka. No ale super pocit. Už se těším až ho budu mít 100% ve stavu, jakým bych chtěl :)


2.5.2017

Je tomu skoro rok, co jsem psal poslední příspěvek :)

Tak připíšu co se vlastně děje. Přes zimu jsem naobjednal spoustu dílů a je naplánovaný velký servis.

Už je tomu nějaký týden co jsem s Dagem přitáhl jednoho nebohého galoše od skopců a protože to byl vrak na díly (táhl jsem ho převážně jen kvůli sportpaketu) jeho osud byl spečetěn o několik málo týdnů později. Byl rozebrán, rozřezán, naskládán na káru a odvezen do sběru. Jeho smrt ale přinese naději jiným bratrům na silnici a tak bude jeho odkaz žít dál, bude součástí mladších bojovníků, kteří stále mohou bojovat na bohapustých silnicích s rivaly, se škodnou ...

Před cca týdnem jsem nechal Samurajovi přidělat alternativní pohon LPG. Trvala dva dny, resp. ráno jsem auto přivezl a druhý den odpoledne odvezl. Koukal jsem na kvalitu práce a musím uznat, že velmi dobře. LPG vstřiky se vešly těsně k benzínovým a tak je zatím vše bezproblémů. Po cestě domů jsem vyzkoušel jak to jede a až na malé snížení výkonu hlavně ve vyšších otáčkách a nemilé otřepávání za polostudeného chodu na volnoběh (to doufám že se spraví a vyladí) je přestavba opravdu příjemná. Instalovaná nádrž je 53l což je při plnění na 80% nějakých 42litrů. Ujel jsem na to převážně městskou cestou a trochou pojíždění po krajině se sportovnějším vyžitím 430km. Je to paráda. Jsem zvědav jak to dopadne po zajetí, ale doposud hodnotím kladně. Servis komunikoval na výbornou, jednání na místě výborné.

Protože je v servisním plánu i výměna repasované převodky, tak jsem řešil jaký olej. Sunoco v předchozí převodovce se mi osvědčilo/neosvědčilo. Převodovka byla načatá už od koupě a během jednoho roku užívání jsem dospěl na hranici, kdy je převodovka jak dětské chrastítko a tedy nemůžu s určitostí říct, že olej Sunoco je dobrý do převodovky (někdu zastával i názor, že uspíšil odchod současné převodovky). Takže jsem koupil druhou převodovku a nechal vyměnit všechny ložiska, tedy všech 13ks. Jen je problém v servisu. Pán, co servisuje převodovku, ji má u sebe přes dva měsíce a dohnat ho byl jeden čas nadlidský úkol. Doteď jsem ji neviděl, takže skutečně nevím zda vyměnil opravdu vše, co jsem požadoval. I přes jasný a přesný mail, s popisem ložisek, jejich číslama, odkazama na jejich náhrady mi v podstatě celou dobu přišlo, že pán mail vůbec neviděl. Na začátku jsem mu říkal, že vše mám napsané a že mu to pošlu, aby neměl práci s hledáním, několikrát jsem mu telefonoval s otázkou, jak to vypadá a vždy na mě působil, že jen chlácholí a vůbec nemá tucha o čem mluví. Takže jsem stále trochu na trní, co z toho vlastně vyleze. Přeci jen servis převodovky za 15tis není úplně z těch levných, takže si hledím, aby to aspoň trochu odpovídalo... To se ale dozvím až to bude dokonáno.

Co se oleje týče

Originál olej Mitsubishi Diaqeen 75W85 po dvou týdnech, několika nezodpovězených emailech, tří telefonátů a se začínající značnou dávkou skepse, opustil skopové sousedy a je na cestě GLSem k mé osobě. Moje auto dnes spinká na parkovišti u servisu kde výmění převodovku a já se nemůžu dočkat až bude hotovo, budu mít udělanou kompletní převodovku s pořádným olejem a budu moct brázdit silnice jak se patří - na plnej plyn! :)

Dalším servisem v řadě budou rozvody, výměna předních ramen, tlumičů a pružin, zrepasované dvoupístkové brzdy, konečně letní gumy a přelakované disky, vyčištěná a naplněná klimatizace. Letní obutí nechci dávat na auto dokud nebudu mít v pohodě geometrii, abych si nový gumy nesjel blbě. No a nakonec zbyde kosmetika, resp. přelakovaná kapota, kterou mám poškozenou a sportovní paket. Ještě budu muset najít pořádnýho lakýra, co mi neudělá lak fixírkou, ale pořádně, jak se patří. Zbytek mého poškrábaného a zbědovaného laku budu muset ručně vyšperkovat plnidlem rýh, barvou, smyrkovým papírem a leštičkou. Nebude to žádná procházka, ale až to vyleze, tak to bude pecka .... :)

Musím ale říct, že tohle všechno se děsně táhne a už mi to začalo značně drásat nervy. Aspoň už se to začíná hýbat, tak doufám, že na sraz přijedu připraven :)


6.5.2017

Tak v převodovce je vyměněno pár ložisek. I přes polopatický návod mi servisák vyměnil "jen" oněch 6 ks ložisek, které se obyčejně mění. Je tam olej origo a dal jsem na doporučení fachmana nechal tam dát celých 2,5litru co jsem přinesl, že prý je to lepší. Nikudy to prý nemá odtéct, tak proč ne.

Skoro se mi nechce věřit, jak moc ta převodovka musela být v háji. Zvuk v autě je úplně jiný, hladký a příjemný. Auto táhne daleko, daleko líp! V tý převodovce musely být teď, ke konci, ztráty tak 20% výkonu, nemluvě o tom celkovém zvukovém projevu. Jsem zvědav jak moc se sníží spotřeba, ale tipnu si že nějaký ten litr to bude. Jináč musím ještě vyměnit spojkový válce, na nich jsme se nedomluvili se servisem. A potom už to bude vše 100%.

Jinak ten olej je, v porovnání se Sunoco, asi tak 2x řidší. Prozatím se řadí dobře, ale uvidíme jak to bude za měsíc / dva a po spojkových válcích.


20.6.2017

Znovu - extra - jsem nechal vyměnit spojkový ložisko. Zvuk zůstal a dnes po příjezdu z práce (venku cca 37°C) to chrastí fakt fest a upřímně - pěkně mě to se*e.

Na volnoběh chrastí převodovka, při sešlápnutí spojky to přestane. Ložiska v převodovce měněný (oněch 6ks, před cca měsícem), spojkový ložisko měněný teď (týden zpět) a stejně to dělá ten zvuk.

Asi mi nezbyde nic jinýho, než si koupit další sadu a udělat si to sám... :(

Kdyby někdo věděl, co to je, proč to je, dejte mi vědět.
« Poslední změna: 20.06.2017 - 18:14:38 od FattalError »


Offline Majk MG

tak filtr motorového oleje je ze předu motoru například tento http://www.granex.cz/front.tec-doc.product/716235

Hydra cvakají i mě dokud se nezahřeje motor a něják to neřeším. ale ano dají se koupit na e-bay.com přímo na tvůj motor tuším za 9000 kč i s dopravou ( nejsem si 100 pro jistý).
Hučí ti ložisko spojky...tudíž nejdřív udělej komplet spojkovou sadu (záležitost 3000 kč plus mínus )
a poté budeš vědět jestli ti i s novým ložiskem spojky hučí převodovka.
Odkud jsi ? a kolik má auto nalítáno ?


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 357
Galant má něco přes 130tis a dle celkového stavu bych soudil, že skutečných.

Jsem z západních čech
« Poslední změna: 07.05.2016 - 22:43:43 od FattalError »


Offline Majk MG

Originální číslo olejového filtru je MD136466
no tak to máš pěkné km. já mám 328 tisíc.
Tak to jseš ode mě daleko - přes 300 km.
se servisem ti můžou pomoci Pepe, Sir dag a jiní co se zdržují kolem Prahy  -_-


Offline Pepe

Kdy byly na motoru měněny rozvody ? Hydroštely neřeš výměnou , na to je času dost .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 357
Originální číslo olejového filtru je MD136466
no tak to máš pěkné km. já mám 328 tisíc.
Tak to jseš ode mě daleko - přes 300 km.
se servisem ti můžou pomoci Pepe, Sir dag a jiní co se zdržují kolem Prahy  -_-

Ok, tak já objednám ten co jsi postoval http://www.granex.cz/front.tec-doc.product/716235 jak koukám na ty čísla, tak je pro Mitsubishi skoro 25 objednacích čísel pro jeden a ten samý kus?  :D


Kdy byly na motoru měněny rozvody ? Hydroštely neřeš výměnou , na to je času dost .

No rozvody prý v 90tis km, datum? Tak to netuším (ptal jsem se, ale prodávající nevěděl) Ale víc jak 5 let to bude na 100%. Hydroštely ... ok   -_- sice bych je rád vyměnil, ale jsou asi přednější věci v tuto chvíli...


Offline Severín

To znám, velký plány a pak nevíš, kde co udělat dřív a díra v peněžence roste. Každopádně rozvodama sem začal já, pak přední brzdy, spojka, ramena, ložiska, atd... Ale taky mám tu svojí káru rád, ale rozpočet má velmi přísnej, jinak bych se z toho posral. :big grin: ](-:


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 357
To znám, velký plány a pak nevíš, kde co udělat dřív a díra v peněžence roste. Každopádně rozvodama sem začal já, pak přední brzdy, spojka, ramena, ložiska, atd... Ale taky mám tu svojí káru rád, ale rozpočet má velmi přísnej, jinak bych se z toho posral. :big grin: ](-:

Tak neříkám, že to bude všechno hned, postupně... Rád bych udělal do konce roku většinu problémů(rozvody, spojkový problém, hydroštely). Ramena mám ok. Zadní lemy v pohodě, sice tam jsou malinké bublinky, ale to nějakou dobu vydrží a udělám to sám. To mě přivádí na otázku... Koukal jsem na to jako husa do flašky -> to originálně jsou zadní lemy udělaný tak, že jsou k sobě sbodovaný dva kusy plechu ohnutý do nadkolí????

A tohle mě docedlo zase na další otázku. Koupil jsem k tomu pěkný ráfky 17''. Když jsem s tím jel na evidenčku, tak mě samozřžejmě poslali dom, protože nejsou psaný v TP. A teď potřebuju sehnat typový list od těch kol. Jinak to nejde zapsat do TP a můžu si ty kola strčit do ***.



Offline Severín

Já kola řešil v Praze v Mitsubishi zastoupení. Je tam taková ženská, co to má na starosti, chvilku se cukala, ale nakonec mi na to lejstro dali. Za dvojku... To je taková oblíbená částka v jejich ceníku. A přesně jak píšeš. Jak boreček na 17" jsem přijel na evidenčku a s brekem jsem zase jel domů (jel na Mitsu) :laugh:


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 357
Já tam přijel normálně  :laugh: ^_^

Hlavně mi všichni říkali, že na kola nikdo nekouká, ať jsem v klidu.... Ono tohle nejsou origo Mitsubishi, vyrobeno jsou firmou Team Dynamics Motorsport a středy mají jen plastový kryt s Mitsu logem.

Tady http://www.teamdynamicsracing.com/pro-race/Pro-race1silver.htm by měla být jejich mutace, ale ... no napíšu jim, jen kdyby tady někdo měl zkušenosti jak na to s typovým listem... V podstatě jde jen o to, abych přijel na STK s jakýmakoli kolama rozměrech 7J 17'' gumy 215/45 a do TP se zapíše rozměr a tím to hasne.... Ale sehnat někoho, kdo má takový kola...


Offline Severín

Jenže do techničáku ti to bez toho papíru z Mitsu jen tak nenapíšou a jestli stačí jen typovej list ke kolům a ne vyjádření zastoupení, když se v ČR na 17" vůbec neprodávaly, to nevím.. Jestli to chceš řešit nějak neofiko, tak obuj 15" a doma zase 17".Ale je to trochu o hubu :big grin:


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 357
Aha, takže nejenže musim mít typovej list, ale i vyjádření Mitsubishi??? Twe to je pecka no :( Jakže mam teda postupovat?


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Majk MG

mám za to že musí být typový list kol, schválení od mitsubishi že lze tyto kola použít na daném voze, poté na STK že jsou kola namontovány na voze a hurá na dopravní inspektorát . ale nevím to jistě


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Drak

Musíš mít
1) Papír ze schválením od dovozce, kde bude rozměr rafku a pneu. S tím zajdeš na úřad a zapíší alternativní rozměr do VTP.
NEBO
2) Typoý list ke kolům, kde bude na kole a na listu schodné číslo KBAxxxxx. Stím zajedeš na TK. Kde technik "K" zkontroluje zda na autě jsou kola schodná s typovým listem včetně pneu. S tímto potvrzením jdeš opět na úřad, jde do alternatvního rozměru a do poznámek zapíšou rozměr a číslo KBA povolení. Podle všeho bys něměl mít na autě jiný typ kol, než jsou povolená s číslem KBAxxxxxx.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Trewor

V konfigurátoru tyhle kola maj spárovaný s Galantem (96-03) tak bych jim napsal, jestli k tomu maj typovej list pro Galanta a pokud jo, tak je vyhráno. Dopíše se výjimka přesně na ty kola(KBA).
Od zastoupení dopisujou rozměr ráfku + gumy.
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 357
V konfigurátoru tyhle kola maj spárovaný s Galantem (96-03) tak bych jim napsal, jestli k tomu maj typovej list pro Galanta a pokud jo, tak je vyhráno. Dopíše se výjimka přesně na ty kola(KBA).
Od zastoupení dopisujou rozměr ráfku + gumy.

V konfigurátoru? Myslíš konfigurátor výrobce kol nebo Mistubishi (máš link?) ? Už jsem psal na zahraniční zastoupení výrobce kol i na Mitsubishi CZ...