GalantWeb

Hrebeň riadenia vôľa

Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Zdravím, mám Mitsu Galant ročník 2000, 2,5 V6 118kw, a chcem sa spýtať, akým spôsobom by sa dala vôla v hrebeni riadenia odstrániť. Vôľu cítim na volante a pri malom pohybe sem a tam, je počuť práve v hrebeni také cvakanie alebo jemné "pukanie". Čítal som dačo o vymedzovacom šróbe, že dotiahnutím úplne na koniec a potom následným povolením o cca pol otáčky alebo o celú otáčku, by sa to malo vyriešiť. Pozeral som na to a nie som si istý, či je to tak a netuším, či sa to tu vôbec aj dá nastaviť.
Prosím poraďte.  ](-:


Offline Pepe

Nejdříve se podívej na klouby a tyčky řízení . Stáhni si do počítače servisní manuál a prostuduj výkresy k řízení . Ale nejenom řízení .
« Poslední změna: 27.09.2016 - 21:43:50 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Tyčky riadenia aj capy vyzerajú v pohode, gumičky nepoškodené, prachovky tiež, necitim ani nepovujem volu tam. Ked som počúval, tak vôľa je v hrebeni, tam to aj búcha. Len potrebujem vedieť, ako sa to nastavuje. Či ten šrób je ozaj tam, kde sa dá dostať veľmi ťažko, resp. či treba dať dole cele to riadenie, lebo sa mi zdá, že kontramatka a ten imbusovy šrób, s ktorym by sa to malo nastavovat, je tak nešťastne na strane, kde je kasňa, ze tam nedam kľúč...


Offline Pepe

Zeptám se jinak - kolik km a po jakých cestách má najeto tvůj Galant ?   Aby jsi mohl posoudit vůli v tyčkách řízení , musíš auto zvednout na zvedáku celé a pohybem kol hledat vůli , nebo 2 hevery a předek musí jít nahoru . Pak totéž , pohybem kol hledej vůli .   Je tam 5 kulových čepů - na jedné straně , to je deset kuláků a silentbloků ------ a ty hledáš problém v hřebenu ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Najazdených má cez 300 tisíc. Vymenil som už všetky zlé čepy s ramenami. Stále to búcha a má vôlu riadenie, necítim ani po zdvihnutí, že by to boli axiálne čapy ani hlava čapu. Preto chcem skúsiť dotiahnuť ten šrób. Nebudem meniť milión vecí, pokiaľ si nebudem istý, že to je na 100% to, nejsom blbý. A za dotiahnutie alebo za pokus o dotiahnutie nič nedám a nič nepokazím, len som sa chcel opýtať, či to už niekto robil, aby mi dal prípadné rady, ako sa to dá dotiahnuť čo najjednoduchšie. Nechcel som riešiť existenciu môjho auta. A totižto, je vidno, že aj bolo búrané, preto keď nepomôže dotiahnutie, tak môže byť celý hrebeň zlý, zlámané nejaké zuby, ešte aj kvôli tomu to chcem skúsiť. Jediné, čo som chcel je rada ako na to čo najjednoduchšie. Díkes  :mellow:


Offline Pepe

Nepsal jsem že jsi blbec, jen jsem se dotazem chtěl dozvědět příčinu "poruchy".   Nevím o nikom z majitelů Galanta , že by se pokoušeli takto vyřešit "vůli" v řízení . Takže rada asi taková - vyměnit tunel řízení. Jedno řízení i s hliníkovou nápravnicí bych tady měl.
« Poslední změna: 05.10.2016 - 09:41:45 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

nejsem technik..takže možná blbá otázka...
Geometrie by nepomohla?  :undecided:
tam se totiž v těch šroubech štourají
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Teď jsem se vrátil z geometrie náprav . První na co jsem byl upozorněn , byla vůle v tyčkách řízení a jeden volnější kulový čep přímého ramene .
Ale protože budu měnit celou nápravnici i s přilehlýma ramenama , neřeším to do STK . Pak to jde dolu.
 Čemu říkám tyčka řízení   :  https://autodily.automedik.cz/code/DELPHI%7CTA2581%7C0%7C1897%7C1-77-1897-7846-100012%7C100198-45643584
« Poslední změna: 05.10.2016 - 21:39:43 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001