GalantWeb

LED světla

Dom · 47 · 16501

Offline Dom

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Zdravím Žraloci,
chci si doma namontovat LED světla na denní svícení. Neměl by někdo schéma na jejich zapojení?
Jedná se o Galanta 97 2.0TD 4D68

Díky moc.
Mitsubishi Galant 97 GTS TD 2.0 66kW


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Ahoj,Pepe a ještě někdo to tam montoval,tak vydrž,určitě se ozvou.


Offline Pepe

Jde o to , jaký typ světel tam chceš dát . Klasika zapojení je + a - na baterku , signál na drátek obrysovky v hlavním reflektoru  a zapojení led světel .    Na každé krabici je i schema zapojení .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

přesně..
zákon hovoří o tom, že při otočením kolíčku do polohy kdy má jakoby běžet motor by měla svítit světla DRL (denní svícení). To znamená, že při nastartovaném motoru mají svítit, při rozsvícení obrysových světel mají též svítit. Až při rozsvícení potkávacích světel mají zhasnout. Vše automaticky.
Vzhledem k tomu, že si policie a lidé stěžují tak výrobci začali u některých vozidel LED svícení montovat stylem..při rozsvícení obrysových světel se zapnou a po rozsvícení potkávacích světel zhasnou. Nastartování motoru či poloha klíčku v zapalování nemá vliv na svit LED.
Proto tuhle variantu zapojení tolerují na STK. Hlavně, že je to automaticky a, že zhasnou kdy mají.

Jinak zapojení jak říká Pepe..ovšem je vícero druhů svícení a proto je nakreslené na krabičce (jak říká Rob). Pokud máš svícení a schéma ne. Doporučuji otevřít kapotu a zkoušel drátky přímo na baterku co ti to světlo udělá ať víš jakej kabílek dělá co a pak teprv montovat na auto.

A teď tipy zapojení
1) máš pouze + a -. V tom případě musíš dokoupit relátko a postupuješ tak, aby se to chovalo podle tipu 2
2) svícení má 3 vodiče s tím, že ten třetí zhasíná svícení. V takovém případě připojíš + drát buď ke spínanému plus nebo k přední obrysovce (parkovačce), zkrátka tam kdy chceš, aby se ti led rozsvítili. - drát pak na baterku a poslední třetí drát (signálový) na potkávací žárovku.
3) svícení má tři vodiče s tím, že třetí ztlumuje svícení. Postup zapojení je stejný jako u tipu 2 jen výsledek je takový, že při rozsvícení potkávacích světel se LED ztlumí (zmírní jas) a stanou se pozičními/obrysovými světly, aby neoslňovaly.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

nejjednodušeji takto
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

Nebo když mají led jen dva vodiče. + a - pol. Dokoupení a zapojení relé..

Relé stojí cca 20 Kč
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

 Zapojení potkávacího světla je k ničemu , protože první žárovka se rozsvěcí obrysovka . Nekomplikujte si život .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Možná to myslí tak,že při rozsvícení potkávačky teprve sepne relé a ledky odpojí?


Offline Pepe

Napětí je snad stejné na obrysovce  a H7 , ne ?
« Poslední změna: 05.04.2017 - 21:39:21 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Napětí je snad stejné na obrysovce  a H7 , ne ?
To jo,ale relé umí jak zapínat na +,tak i na + vypínat.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Ledky jde někdy oblafnout i tak,že je připojíš + na + a mínus si půjčíš třeba od + potkávaček,který ale v tu chvíli nejsou zapnutý.Proud si prostě cestu najde.A teprve,jak zapneš potkávačky,tak to falešný mínus (z plusu vypnutých potkávaček) se změní na opravdový +  a proud už obvodem neteče.


Offline Pepe

Připojil jsem obr. toho , jak to mám zapojeno . A takové elektrikářské - cesty páně a proudu jsou nevyzpytatelné- neberu , požárů bývá dost . :-D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Ok,beru,někdy se tam do obvodu může dát ještě klasická dioda,ale nechci ti blbnout hlavu. :mellow:
Ale Led dioda je taky dioda a ta proud zpátky  nepouští oproti žárovce. ???

 Ale může nastat průraz,....................ale už toho nechám.
Jiná situace by mohla nastat,kdyby jsi měl místo halogenů H7 třeba Led H7.
« Poslední změna: 05.04.2017 - 22:04:42 od Rob »


Offline Janek7

Nejjednodušší zapojení je asi takhle.
+V ACC vemeš od snímače zařazené zpátečky (napětí po otočení kličku do polohy ACC, nejblíž v motorovém prostoru) 
+V pozitie vemeš od parkovaček.

Při otočením kličku se zapnou DRL a při zapnutí  parkovaček se DRL vypnou, přesně jak nařizuje vyhláška.

Ještě nezapomeň na správné umístění DRL.


Offline Sir Dag

rob to řekl správně. Když se Pepe podíváš do schéma lépe, všimneš si, že led jsou napájeny z parkovaček stejně jako ve tvém schématu. Ovšem při rozsvícení potkávacích světel (žárovka H7) proud proteče relé nebo zajde do led světla kde je ono RELÉ a to vypne přívod proudu z parkovaček. To je právě to, že relé umí spínat i vypínat :)

Jinak tvůj nákres má jednu velmi silnou slabinu..a to, že ti LED svítí pořád..a pořád..a pořád i při zapnutých potkávacích světlech., protože prostě od tamtud jde signal spínací..ale vypínací nikde... Takže první noc a policajti = pokuta na světě. A jako, že tohle se hlídá jak něco..protože to děsně v noci oslňuje.

Teď jenom čekám určitě odpověď typu, že ty to takhle máš zapojené...No jo..ale my máme kvalitní sije a mezi námi kdo je má? Jsou proudově jištěné a stabilizované. Proto nám neodcházejí diody jako ostatním na DRL. Navíc mají napěťový regulátor. Taky stojí ranec a upřímě..kdo dá tolik peněz za svícení...znám jen dva blázny..tebe a sebe :D
« Poslední změna: 05.04.2017 - 22:08:56 od Sir Dag »
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

Janku..to tvé schéma je to samé co mé :) Místo baterky jsi dal spínané plus..ale to je to co jsem psal v komentu o řádek výše.

Nicméně to doporučuji si brát + z parkovačky....Proč?
Zaprvé, mám nastartovaný vůz v ulici, řadové domky a nemusím svítit v noci jak idiot někomu do oken když tam prostě jen stojím u vrat. Zadruhé, les, protisvit sluníčka, podjezdy atd. Vždy je dobré mít zapnutá koncová (zadní obrysová) světla. Takže defakto v překladu...jedu li, jsem pořád stále vidět s tím, že přes den mám ve předu DRL a v noci potkávací světla, mn oa prdel svítí pořád. Takže jsem vidět a to je to co dnes říkáme pořád a BESIP též
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

 Dagu kecáš , protože ten vodič od obrysovky je rozpínaci napnélizmus a při rozsvíceném obrysu moje diody zhasnou - tak je to zapojeno   .  Dokonce by to mělo správně fungovat až po roztočení altíku . Kapito ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Souhlas,o tom jsem před chvílí "hovořil". :mellow:


Offline Pepe

 To spínací a rozpínací relé mně stojí 560 kč , teď to budu dělat do Octavky.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Chápu... jedná se o plusový vodič který jde do relátka (to je ta černá krabka co tam máme) a ten odpojí přívod proudu. Světla zhasnou. Proto bych tento signálový vodič nedával na parkovačky, ale na H7.
KAždopádně zpět tedy k tvému nákresu. Pokud je tedy od parkovačky signál vypínačí...tak v tom případě jde nonstop plus do svícení..takže světla svítí ikdyž je auto vypnuto, zamknuto a nikdo tam není......
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue