GalantWeb

Klepání auta a cukání na volnoběh

Offline Santrucek

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 35
Zdravím,

minulý týden jsem koupil Galanta 2.5 V6 118 KW, r.v.: 2001, s automatickou převodovkou. Bohužel Mám problém s rozklepáním celého vozu při cca 90 Km/hod. Nejvýrazněji se toto klepání projevuje při přidávání plynu. Občas se u toho dokonce nakrátko rozbliká kontrolka baterky společně s hladinou oleje (zejména při jízdě do kopce). Také Po zahřátí motoru, když zařadím N či P na aut. převodovce, cítím nepravidelné chvění motoru (otáčky však nekolísají). Byl jsem s tím v servisu, kde mi však jenom měnili olej, filtry a vyvážili kola. Nevím zdali to má souvislost ale po nastartování svítí i kontrolka motoru (prý čidlo podle technika). Nemáte prosím někdo podobné zkušenosti :-) ?


Offline Pepe

Kde sídlíš ? Na popis dělat diagnostiku se nevyplácí . Jaké čidlo zmiňoval , neviš ? 
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

 Podle popisu to může být některá svíčka - chce to zjistit , jaké svíčky jsou nainstalované.   Ještě mne napadá utržená řemenice na klikovce.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Santrucek

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 35
Jsem z České Lípy. Bohužel, říkal jenom nejspíš nějaké vadné čidlo. Myslím že to nezkoumal konkrétně :-(. Na diagnostice to prý bylo ale ukázala jenom vadné hodnoty lambda sondy. Prý je pomocí té diagnostiky odstranili. Svíčky myslím nekontrolovali, to bych mohl nechat udělat. Možná se jedná o dva problémy dohromady. To klepání při jízdě může způsobovat špatný axiální kloub řízení. Mě dnes při jízdě také napadlo jestli se takto nemohou projevovat špatné silentbloky motoru. Nevím co zkusit dřív :-/
« Poslední změna: 20.04.2017 - 23:06:43 od Santrucek »


Offline Sir Dag

to mi připomíná toho "mého" dvoulitra jak mu nemazaly ventily a horní část motoru byla bez oleje...celá vyvažovací hřídel se rozsypala v uložení a klepal se jak ratlík...svítila kontrolka motoru společně s mazáním a občas se rozsvítila, občas zhasla atd atd...na volnoběh to chtělo chcípnout mno..jen mi to připomíná :D
Každopádně do Lípy občas jezdím tak můžeme dát někdy spicha...
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Fllinta

To rozklepani muze bejt vnitrni kloub na poloose, nedavno jsem to resil na svym galantovi.


Offline Santrucek

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 35
Klidně můžeme...  budu rad za kazdou radu, moje číslo je kdyžtak 774410649 :) . Ohledně toho klepání, ono to je spíš lehké nepravidelné chvění při volnoběhu, nicméně otáčky jsou v klidu a motor nemá ani tendence chcípat. Když ho točím na Nko, zní jak má. Když jedu třeba po městě, tak do 80 km/hod je projev auta uplně super. Poté se začne chvět volant a pak už celé auto vibruje jak kdybych jel na kostkách. Když v této rychlosti ješte přidávám plyn, je to znatelnější a při jízdě do kopce to klepe výrazněji. Když už je klepání hodně silné, jakoby se díky tomu rozsvítí i zmíněné kontrolky. To blikání mi spíš trochu přijde jako když je  někde špatný kontakt, protože to jenom párkrát rychle problikne a pak už ne. S tím olejem jak psal Sir dag byl docela problém. Chlap co měl galanta přede mnou na to nejspíš totálně  sr*l a téměř s nim nejezdil. Nedolil olej a po koupi, při cestě z Brna do ČL jsem málem zadřel motor. Olej byl taky černej, takže se díky tomu rozcvakal hydroštel. Po výplachu a výměně už cvaká jenom občas. Omlouvám se chlapi, že píšu takový slohy 😀, na mišáka jsem šetřil rok z kapeska od manželky 😀 a asi jsem je dal za vrak. Nevíte případně kolik je za práci na výměně motoru ?


Offline Drak

To rozklepání při zátěži pod plynem dělají vnitřní kloby poloos a nebo chybějící tlumič vybrací na dlouhé poloose. Chce to zkontrolovat roztočené na heveru jestli se poloosy nechvějí.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

 Ta připomínka homokloubu je fantastická- KaGn s tím přijel za mnou z Brna - když jsem do toho sedl a rozjel po dálnici na Teplice , jsem si myslel , že mne chce to auto zabít . Vysypaný homokloub u převodovky - dokonce jsou tu někde fotky. Chtělo by to najet na nájezdy nebo jámu a zahýbat poloosama u převodovky - zespoda . Až se domluvíte s Dagem , tak dejte vědět výsledek .  Poloosy na výměnu mám .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Santrucek

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 35
Děkuji vám za rady :D , ten mechanik říkal že bude potřeba do budoucna výměna vámi zmíněných komponent. Zejména prý nějaký axiální kloub vlevo pod převodovkou vypadá špatně. Co mě teď znepokojilo při cestě do práce (cca 5 km), jsou zase ty dvě kontrolky hladiny oleje a baterky. Jel jsem ani ne 10 km/hod (nic neklepalo) a zase se rozsvítily. Navíc mám pocit že motor už nezní úplně hladce (může to být tím chladným ránem, třeba se jen nestačil dostatečně promazat, ale nevím...). Přemýšlím, při nejhorším, jestli nebude lepší ušetřit na výměnu celého motoru. Dočetl jsem se že prohození motoru stojí cca 4-5 tisíc. Motor jsem našel  tady za 7čku http://bazar.automedik.cz/AMD4331650776/mitsubishi/galant .
Pokud by jste byl někdo ochotný na to mrknout, přijedu klíďo i do prahy (jestli to tam dojede teda :-D ). Budu rád, když se aspoň dozvím co to je abych se třeba aspoň připravil na nejhorší.


Offline Pepe

Motor bych nehledal v Polsku , kolem Prahy je jich hafo - něco na prodej tady na klubu je . Oni se kluci ozvou .
Co se toho kloubu týká - řekl bych homokinetický kloub u převodovky , jediné dva axiální klouby s táhlem jsou na řízení - vedou od pístnice do kloubu řízení u kola .   U alternátoru to může být špatným ukostřením motoru a olej - zkontroluj hladinu podle měrky . Taktéž může být zaprasen tlakoměr oleje , jak jsi psal o moooooc černém oleji . 
« Poslední změna: 21.04.2017 - 11:05:27 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Santrucek

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 35
Motor bych nehledal v Polsku , kolem Prahy je jich hafo - něco na prodej tady na klubu je . Oni se kluci ozvou .
Co se toho kloubu týká - řekl bych homokinetický kloub u převodovky , jediné dva axiální klouby s táhlem jsou na řízení - vedou od pístnice do kloubu řízení u kola .   U alternátoru to může být špatným ukostřením motoru a olej - zkontroluj hladinu podle měrky . Taktéž může být zaprasen tlakoměr oleje , jak jsi psal o moooooc černém oleji .

Ten olej jsem nechal včera komplet vyměnit. Měrku jsem šel zkontrolovat... je ho dostatek ale zdá se mi pořád tmavý. I když pořád lepší než na čem jsem přijel z Brna(viz obr.). Zkusím ho za měsíc nechat znovu vyměnit, všiml jsem si dnes taky že pod autem trochu teče (pár kapek za den). Kde se nachází u Galanta to ukostření? Zkusil bych to taky zkontrolovat. Díky za tip :-)


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Ahoj,já když koupil žraloka ,tak po výměně asi hodně starého oleje byl nový olej po pár km zase jak hnědé bláto,tak jsem ho po 20 ti km vyměnil znovu a už je světlý.


Offline Pepe

 A hladina oleje by měla být mezi značkama  min- max     , na té měrce moc oleje nevidím . Jak říká Rob - raději nějaký levnější 10W40 na proplach a filtr , třeba 2x , a pak mu dát slušný olej .  Zemnění -

 V části "Download" najdeš manuály pro údržbu Galanta . Stáhni si to do počítače a prostuduj .   Těch kostřících bodů je kolem motoru hodně , protože každý kabelový svazek sebou vede jeden kostřící kabel . Ale " electrical wiring manual " ti napoví .
« Poslední změna: 21.04.2017 - 12:23:07 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Santrucek

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 35
Ahoj,já když koupil žraloka ,tak po výměně asi hodně starého oleje byl nový olej po pár km zase jak hnědé bláto,tak jsem ho po 20 ti km vyměnil znovu a už je světlý.

Za měsíc to také vyměním znovu. Jenom nevím jestli to má ještě cenu, doufám že jsem při té jízdě na "sucho" něco někde nepřidřel. Máte zkušenosti někdo s nějakým aditivem do oleje? Třeba to ten nepravidelný volnoběh napraví.


Offline Santrucek

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 35
A hladina oleje by měla být mezi značkama  min- max     , na té měrce moc oleje nevidím . Jak říká Rob - raději nějaký levnější 10W40 na proplach a filtr , třeba 2x , a pak mu dát slušný olej .  Zemnění -

 V části "Download" najdeš manuály pro údržbu Galanta . Stáhni si to do počítače a prostuduj .   Těch kostřících bodů je kolem motoru hodně , protože každý kabelový svazek sebou vede jeden kostřící kabel . Ale " electrical wiring manual " ti napoví .

Ta fotka je před výměnou. na tomhle oleji jsem to dovezl. Až přijdu z práce můžu dát fotku aktuální měrky. Ten manuál prostuduji a pokusím se to zkontrolovat, děkuji za radu :-) . Třeba se to chvění po další výměně zlepší.


Offline Pepe

  Možná BG 109 , ale dlouho bych s tím nejezdil . BG 109 se naleje do oleje  a nechá NA VOLNOBĚH pročisťovat motor cca 30-40 minut a poté se vypustí celá náplń . Motor netúrovat .     Poté nalít novou náplň i s novým filtrem . 
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

mám tu motor..poloosy..a já nevím co všechno..udělat se dá ledacos...
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Santrucek

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 35
Aditivum určitě vyzkouším. Dnes jsem byl galanta pořádně protáhnout po okreskách a řekl bych že výměna oleje začala působit. Cukání je už mnohem menší a kontrolky se zatím nerozsvítily. Po další výměně by mohlo být motorově vše OK až na tu oranžovou kontrolku motoru. Uvidím jak pojede dál. Ty poloosy ale vyměnit musím. Mohu se dotázat ohledně financí, jak náročné to je i včetně práce?


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206