Keramická vložka
Vložka katalyzátoru
Katalyzátor s keramickou vložkou bývá levnější, než s vložkou kovovou. Nevýhody keramické vložky však jsou vyšší náchylnost k poškození například při nárazu (kámen odražený kolem například), vzhledem k tomu, že keramická vložka je křehčí.
Tyto katalyzátory není vhodné používat s motory na alternativní pohon LPG/CNG. Výfukové plyny při tomto pohonu mívají vyšší teplotu a jsou suché. Zvláště při nesprávně seřízeném motoru tak hrozí poškození vložky roztavením
Tolik teorie na
http://www.aaavyfuky.cz/index.php?stranka=54-katalyzatory#.WQ96x-7yi70Katalyzátory keramické mají keramickou vložku. Jedinou výhodou těchto katalyzátorů je o něco nižší cena. Keramické katalyzátory jsou však mnohem citlivější na poškození jak mechanické (uder cizího předmětu na vozovce) tak chemické a to zejména při špatném seřízení motoru. Keramické katalyzátory se nehodí pro vozy upravené na alternativní pohon LPG/CNG ani do dieselových motorů.
Katalyzátory kovové mají vložku kovovou. Tyto katalyzátory nejsou tak citlivé na mechanické poškození, není tak velké riziko poškození vlivem horšího chodu motoru. Kovové katalyzátory jsou vhodné pro benzínové a dieselové motory i motory poháněné alternativním pohonem LPG/CNG.
« Poslední změna: 07.05.2017 - 21:56:36 od pepe »
三菱ギャラン 2,5l V6 24V Hamilton Silver reg.2001