GalantWeb

Nouzový režim - na diagnostice chybový kód 11, vyblikávací chybový kód 79

Offline Sitr

Zdravím všechny,

Galantíka mám už přes rok a zatím mě dovezl všude, je to věrné auto a mám ho rád.

Prosím o pomoc

Včera jsem byl na tunning srazu a dával jsem mu docela rošty, všechno bylo ok, ale pak jsem ho vytáčel na neutral (já blb se nechal vyhecovat) a vylítla teplota a rozsvítila se kontrolka check engine a od té doby svítí. Auto žere jak tank, nechce točit víc jak nad 3000 otáček a aby vůbec jelo musím sešlápnout plyn skoro až na podlahu.

Co to teď dělá:
Nastartuju (svítí kontrolka motoru která má normálně zhasnout) otáčky na volnoběh jsou vyšší než normálně kolem 1500, nejde to točit víc než do 3000 a pedál musím mačkat pořádně skoro až na podlahu aby se auto vůbec rozjelo. Měl jsem i odpojenou baterku přes noc aby se řj. vyresetovala, ale beze změny.

Asi týden dva před tím tunning srazem mi to padalo do "nouzáku" (začla blikat kontrolka motoru), stalo se to asi 4x, většinou na semaforech když to běželo na volnoběh, začli jít samy otáčky nahoru cca do 1500-2000 tis a v podstatě to dělalo to samé jako teď. Jen s tím rozdílem že předtím jsem to párkát nastartoval a chcíp a bylo to v pohodě (kontrolka už neblikala auto normálně jelo). Mám zaslepený EGR ventil, protože jsem čistil sací kanály a škrtící klapku ve kterých byl dost velký jetel tak jsem to nechtěl dělat znovu. Může to být tím EGR?

Na diagnostice to hlásí chybový kód č. 11  - tj. pokud se nemýlím chyba lambda sondy - chyba nešla smazat.
A když jsem zkoušel propojit pin 1 a 4 tak to vyblikalo kód chyby 79. tj. pokud jsem dobře počítal snímač polohy škrtící klapky.
Souvisí se sebou nějak tyto dvě chyby?

Chtěl bych to opravit co nejrychleji auto potřebuji k ježdění. Mám za to že to bude nějaká prkotina v elektrice a potřeboval bych vědět co mám koupit.

Díky za jakoukoli radu a cennou zkušenost.





« Poslední změna: 02.07.2017 - 20:22:25 od Sitr »


Offline Trewor

Asi budu znít jako starej prudič, přitom jsem mladej prudič, ale dávat napít motoru co padá nouzáku a neni moc rozumný. Ale tunning sraz...

Napadá mě rozsypanej katík. Nezměnil se trochu zvuk?
A na jaký diagnostice to bylo? Ono s OBD to chce diagnostiku co umí Mitsubishi.
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Sitr

Nejsi prudič, ale dával jsem to za vinu těm vedrům.
Zvuk bych řekl že je stejný. Nezaznamenal jsem změnu.
Bylo to na diagnostice Delphi

http://www.honda-club.cz/forum/files/cam00343_199.jpg

Nějak takhle vypadala, už přesně nevím. Na srazu jsem sehnal borce co jí měl ssebou.

Zítra jdu na zvedák, tak proměřím ty lambda sondy.

Ještě jednu věc jsem zkoušel. Sundal jsem tu trubku mezi vzduchovím filtrem a škrtící klapkou, dal jsem klíček do druhé polohy a šlápl jsem na plno na plyn. Klapka se otvírala na čtvrtku tak (při vypnutém motoru samozřejmě). Nevím jestli je to tou chybovou hláškou nebo to tak má dělat normálně...
« Poslední změna: 02.07.2017 - 22:19:10 od Sitr »


Offline Drak

u GDI je chyba 79 snímač polohy v klapce. Sežeň někoho ze stejnou klapkou a zkus ji prohodit. Samotný snímač nelze koupit samostatně, protože je to bráno jako jeden díl u GDI.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Sitr

Tak jsem to zkusil ještě jednou vyblikat a hlásí to

kód 14 - Throttle position sensor (2nd channel) system
kód 79 - Throttle position sensor (1st channel) system

chyba někdě mezi pedálem a škrtící klapkou?
Je možný aby odešli oba tyhle potenciometry (senzory) na ráz?

Jdu projít pořádně kabely jestli není někde kouslej třeba.
Bohužel znám jen jednoho člověka s GDI a ten je od Strakonic a ten za mnou nejspíš nepojede.


Offline Sitr

Zdar, tak jsem byl dnes na vrakáči.. koupil jsem kompletni klapku a dela mi to furt to same. Beze zmeny. Takze klapkou, krok. motorkem, ani potenciometrem na klapce to není...Uz jsem fakt bezradny. Zitra jdu na poradnou diagnostiku. Dam vedet vic info. Jak jsem pokrocil.
« Poslední změna: 10.12.2018 - 17:19:10 od Sitr »


Offline Sir Dag

kdyby něco...o jedné 2.4 vím...takže nějaké komponenty by tyžtak byly..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sitr

 :'( Je tam asi neco v elektrice... Mozna bych potreboval par dilu, jako napriklad potenciometr plynoveho pedalu. Nebo novou ŘJ. Mohu poprosit o kontakt? Dekuji


Offline Sir Dag

vrakoviste slustice...je to pod prahou.. :)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

kombi 2.4
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue



Offline Sitr

Tak dnes jsem byl u kamaráda co má celkem dobré diagnostiky. Asi z pěti diagnostik se tam dostal jen jednou do toho auta.. A furt se to točí kolem toho jednoho. Špátná poloha škrtící klapky, snímač polohy škrtící klapky. Chyba nešla vymazat. Usoudili jsme, že je nějak roznastavená a že vyžaduje kalibraci. Dal mi kontakt na borce kterej má diagnostiku na Mitsubishi. Má něco jako autorizák a je prý dobrej co se týče eletriky. Ale bohužel je teď na dovolený tak bude moct až v pondělí   :o .. Nemá někdo nějakého známého kdo by tuhle věc  zvládl udělat ještě tento týden? Do autorizovaného servisu nechci mám s nimi špatné zkušenosti.


Offline Sir Dag

v tom případě počkej do pondělka..já o nikom nevím....
Vím o pár lidech, ale ti jsou teď taky v tramtárii..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sitr

Tak už jsem to vyřešil.. Byla to prkotina jak jsem si myslel!  :roll:

Skryta zavada. kabel drzel na buzirce ale vodic byl pretrhlej v ohybu.

]http://www.imagehosting.cz/images/2017071012.jpg]
]http://www.imagehosting.cz/images/201707cuc.jpg]

Kontakt tam byl ale jakmile se motor rozklepal tak se ztratil. Uz jsem byl zoufaly a propipaval jsem vsechny kabely a pak mi jeden nepipal ciste, tak jsem vzal za ten zlutej a zustal mi v ruce. Takze šťourani se vyplatilo a problem sem vyresil.
Hledani problemu - tyden.
Oprava problemu 5 minut s páječkou a trocha elektrikářské izolepy.

Zdar a diky všem.  -_-
« Poslední změna: 10.07.2017 - 15:50:14 od Sitr »


Offline Trewor


Hledani problemu - tyden.
Oprava problemu 5 minut s páječkou a trocha elektrikářské izolepy.
Na autě to je k vzteku ale když to tak máš v práci a ten tejden je spíš měsíc a už držkuje uživatel, jeho vedoucí, jeho manage, manager managera, manager managera managera, tvůj vedoucí, jeho manager....
Ale sláva, dobrá věc se podařila.
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Pepe

 Oxidace a vibrace je svinstvo .  :mellow:  Dobrá práce . -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

já bych to asi nedal...bych se na to vys :D :D
Mám bohužel na toto krátké nervy..asi bych si jel pro jiného galiho :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Sitr

Když už je řeč o světýlkách  :-D Koukněte na video mojeho Galantíka.

https://www.facebook.com/sitrovic/videos/1630453730299076/

Takhle to vypadalo na tom tunning srazu.. Můj galant zářil. RGB ledky blikající do rytmu hudby + Blue interiér a Kitt dopředu. :-)
btw ten renault je taky moje práce a týpkovi se Seatem jsem hodně pomáhal (protože neumí moc dobře pájet)... 

Dobrý ne?

Já trpělivost mám ale u tý klapky jsem měl občas taky nervy v kýblu. Hlavně že už zas jede jak má.
« Poslední změna: 10.07.2017 - 23:52:33 od Sitr »


Offline Sir Dag

co na to na stk?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue