Zdravím všechny,
Galantíka mám už přes rok a zatím mě dovezl všude, je to věrné auto a mám ho rád.
Prosím o pomoc
Včera jsem byl na tunning srazu a dával jsem mu docela rošty, všechno bylo ok, ale pak jsem ho vytáčel na neutral (já blb se nechal vyhecovat) a vylítla teplota a rozsvítila se kontrolka check engine a od té doby svítí. Auto žere jak tank, nechce točit víc jak nad 3000 otáček a aby vůbec jelo musím sešlápnout plyn skoro až na podlahu.
Co to teď dělá:
Nastartuju (svítí kontrolka motoru která má normálně zhasnout) otáčky na volnoběh jsou vyšší než normálně kolem 1500, nejde to točit víc než do 3000 a pedál musím mačkat pořádně skoro až na podlahu aby se auto vůbec rozjelo. Měl jsem i odpojenou baterku přes noc aby se řj. vyresetovala, ale beze změny.
Asi týden dva před tím tunning srazem mi to padalo do "nouzáku" (začla blikat kontrolka motoru), stalo se to asi 4x, většinou na semaforech když to běželo na volnoběh, začli jít samy otáčky nahoru cca do 1500-2000 tis a v podstatě to dělalo to samé jako teď. Jen s tím rozdílem že předtím jsem to párkát nastartoval a chcíp a bylo to v pohodě (kontrolka už neblikala auto normálně jelo). Mám zaslepený EGR ventil, protože jsem čistil sací kanály a škrtící klapku ve kterých byl dost velký jetel tak jsem to nechtěl dělat znovu. Může to být tím EGR?
Na diagnostice to hlásí chybový kód č. 11 - tj. pokud se nemýlím chyba lambda sondy - chyba nešla smazat.
A když jsem zkoušel propojit pin 1 a 4 tak to vyblikalo kód chyby 79. tj. pokud jsem dobře počítal snímač polohy škrtící klapky.
Souvisí se sebou nějak tyto dvě chyby?
Chtěl bych to opravit co nejrychleji auto potřebuji k ježdění. Mám za to že to bude nějaká prkotina v elektrice a potřeboval bych vědět co mám koupit.
Díky za jakoukoli radu a cennou zkušenost.