GalantWeb

2.4 GDI nechce za plynem

Offline Daneczek

zdravím prátele, po dlohe dobe jsem zavital opet mezi vas s prosbou o radu... auto mi  zaclo zlobit a chovalo se jako kdyby jelo na 3 valce aspon podle me... tak jsem vymenil svicky a na volnobeh se to zlepsilo a auto jede i normalne az do ty doby kdy se mu vic slapne a motor se vic zatizi tak pocukava a nema vubec silu a zni jak boxer od subaru..kdyz se ubere plyn tak zase jede normalne a zni normalne, nemel by nekdo napad po cem jit a na co kouknout? zkousel jsem vyblikat nejaky chybovy kod ale nic.. pouze blika rychle za sebou..podle me to bude nejaka pitomost jen, nevim, za jakekoliv rady budu rad :)


Offline Pepe

Vypadá to na nedostatek benzinu -  čerpadlo ?  filtr ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Daneczek

filtr mam meneny nedavno,,ale napadlo me, ze kdysi jsem cetl neco ze na vysokotlakym cerpadle na motoru by melo bejt nejaky sitko ktery se muze ucpat,, nevim no, az bude pocasi tak na to kouknu
« Poslední změna: 01.09.2017 - 19:10:50 od Daneczek »


Offline maxx2

Skus vytiahnut cidlo tlaku paliva. Je hned na prednej strane vysokotlakovej pumpy. Potom by som pozrel hadice na privode a prepade paliva. Tie su zo zadnej strany a trosku horsi pristup. Idealne vsetko prefuknut stlacenym vzduchom
Mitsubishi Galant 2,4 GDI


Offline elkappi

http://www.galantweb.com/index.php/topic,3915.msg51327.html#msg51327  koukni na konec to je fotka nalejvcího hrdla a najdeš ho nad pravým zadním kolem. Já toho na tom autě vyměnil a nakonec todle
Galant navždy a FTO


Offline vion

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Zdravím  přátele galantwebu. Mám sice eclipse 2.4 l, ale ten motor je ze stejné stáje. Taky mi nechce za "za plynem", ale jen někdy. O to je to horší jak na diagnostiku, ale hlavně to smrdí průšvihem pokud mě motor zradí v situaci, kdy hrozí střet. Problém se táhne 3 roky. TPS kontinuita napětí proměřena x krát, vždy jak napěťově na V-metru, tak graficky přes OBD OK. Až poslední měření kdy jsem dlouho bez nastartovaného motoru sešlapoval pedál plynu rychle min-max, viděl jsem chvílemi na napěťové křivce křivce TPS občasné výpadky, že nešla do max-min hodnot. Problém při jízdě nastane při rychlém sešlápnutí plyn. pedálu a to až tak, že motor přestane pracovat a v tom okamžiku se rzsvítí kontrolka MIL s tím, že je chyba zapalování válců. Pak auto cukne a jede dál klidně i na 6000 ot. min. Při pomalé akceleraci tento problém není. Nejsem výměnkář pokus-omyl, ale mám už tendenci vyměnit TPS. Je stejný jak na Galantech. Cenové rozpětí od pár stovek do několika tisíců. Může mi někdo poradit zda china, nebo se vyplatí drahý značkový, ale neoriginální z USA, ČR?


Offline Pepe

Vione , kamaráde , nad tvým příspěvkem je popsán motor 4G64 GDI a to není tvůj případ . U tvého vozu je spíš problém se senzorem polohy klapky , stejný systém - jak píšeš - jako Galant .  pošli VIN nebo typové nmr abychom se v katalogu dílů lépe orientovali .   http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi 

 MD628077   SENSOR,THROTTLE BODY

 A co tahle cena ?    https://www.amazon.com/HQRP-Throttle-Position-Mitsubishi-MD6280777/dp/B00YNF5EWC
« Poslední změna: 27.12.2017 - 23:22:04 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

 Případnou poruchu , kterou jsem popsal , lze nalézt u manuálních převodovek . Jak jsem se ale dočetl na mišiklubu, jsi majitelem vozu s automatem a to americkým . Diagnostika vozu , kterou provádíš na zaparkovaném autě je nanic . Jiné eličiny budeš měřit za jízdy ,kdy převodovka řídí motor a motor zase převodovku . Sedni o víkendu do vozu a zajeď do Martina -180 km   ke Slavovi a dejte auto do pořádku  .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline vion

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Ahoj pepe, dík za zájem. Vím, že nemám GDI, ale princip TPS je shodný a nechtěl jsem zakládat nové vlákno. Ten TPS na který jsi mi poslal odkaz je určitě taky levná čína, ale snad si USA firma pod hlavičkou HQRP kvalitu trochu hlídá. Není to tak velká investice aby se nedalo vyzkoušet co to udělá. Dávám tomu malou naději, že je problém v TPS a ty 3 stovky co za to i s poštovným chtějí mě nezruinujou.


Offline vion

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Dík pepe, se Slavem jsem v jakémsi kontaktu. S tou převodovkou mě to taky napadlo že by v nějaké anomálii proti sebezničení motor utla, ale závada se projeví i ve stojícím autě jen s prudkým sešlápnutím plynu na volnoběh.


Offline Pepe

 Jestli se jedná o závadu TPS , lze zjistit měřením TPS samotného . Ve schématech nebo tady v popisu nastavení volnoběhu najdeš zapojení pinů a celou dráhu lze změřit - elektronika je tvůj obor . Ještě by to chtělo změřit - při neutrálu - přívodní kabeláž k cívkám , je li tam závada , ukázalo by to na ECU , která dává signál pro svíce .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Drak

TPS je sprostý potenciometr a v podmínkách motoru se časem dráha ošoupe a nebo v určitých místech ztratí jezdec kontakt. Levnou čínu nebrat, v recenzích většinou do dvou dnů přestane fungovat.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline vion

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
taky to tak s tou čínou vidím i když mám čínskou motorku a nestěžuju si.
pepe hlavně bych potřeboval, aby se závada projevovala stabilně. Co mám zjistit na autě když mi jezdí půl roku naprosto bez závad a pak to začne blbnout jen chvílemi a potažmo ne v garáži, ale na cestě. To bohužel na poťák TPS nevypadá Jak zdiagnostikovat co se událo v okamžiku krátkodobé závady. Výpis hodnot při chybě viz mé předešlé foto nic špatného neukazuje.  ](-:


Offline Pepe

 Když se zamyslíme nad tvým problémem ,  která součástka to může způsobovat , není ECU kontrolována a nezanechává diag chybu ?   U mého vozu před časem odešla VN cívka v rozdělovači , diagnostika nic , motor se dusil a benzín tekl do katu - pak to chytlo plamenem , málem vyhořelo auto komplet . Došlo k výměně rozdělovače a je klid .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline vion

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
neznám možnosti diagnostiky pro MITSUBISHI (MUT?). Ale s mým autem jen pro USA z roku raz dva mě v autorizovaném servisu tak leda vypoklonkují, nebo za 1000,- Kč zjistí, že nic nezjistili. Freeze Frame při poruše jsem dal ve fotu v předešlém příspěvku a hodnoty přizpůsobení dávek paliva jsou výborné, takže to vypadá, že jednotka nemusí korigovat tovární mapy. Bohužel s mým Scannerem OBD toho víc nezjistím. Já rozdělovač nemám, všechno řídí ECU.


Offline vion

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
tak po cca stonásobném prošlapání plyn. pedálu tzn. řádném protočení TPS kvůli sledování grafu napětí z TPS bez nastartovaného motoru problém výpadku motoru při plné akceleraci opět odezněl a auto jezdí OK. Takže poťák TPS půjde na dílnu a pod napětím 5V bude testován osciloskopem. Již dříve jsem zpozoroval , že po prošlapání plynu auto jezdilo většinou OK. Trochu mi nezapadá, že auto jezdilo celého posledního půl roku OK. Další souvislost, která mě napadá je že, závada se projevovala po jízdách stylem důchodce v klobouku tzn, že využívání dráhy pedálu plynu do polovic tzn., že dráha poťáku TPS byla využívána jen z části. Možná efekt jako když se ještě ne úplně prodřený poťák trochu projede a on přestane "chrastit ". Případný nový TPS budu řešit z USA zn. BECK/ARNLEY (cca2000,- Kč - kompromis), neboť mé Mitsubishi není Made In Japan, ale je Made In USA.



Offline Pepe

 Hlavní věc bude opětné nastavení TPS po demontáži z klapky - do původního nastavení .   Jinak pro diagnostiku MITSUBISHI je třeba Ecuedit  od epifan software  nebo  Evoscan . K těmto programům je nutné mít hadware  Openport 1.3D  - koupíš na evoscan.com  nebo vyrobíš dle plánků z webu  .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001