Já bych se toho 2,5 V6 vůbec nebál ... mám ji dokonce v automatu se sekvenčkou a průměr držím dlouhodobě lehce pod 9L/100km - když jedu dálku s rodinou, tak i lehce pod 8L. Nejsem žádný ECONO-driver, ale závodník taky ne ... normální silnice 80-120, dálnice 120-170. Tenhle motor je na svůj rozměr na jednu stranu dost ekonomický, na druhou stranu 160 kobyl se může zdát někomu nevyužitý objem motoru. Nechci křivdit kolegům se slabším motorem - bohužel jsem jinou verzi Galanta než 2,5 nikdy nezkusil - ale to auto mi na slabší motor připadá moc težký. Při předjíždění si nemůžu vynachválit "forsage" - ti kdo to mají znají - pouhým došlápnutím plynu opravdu až na podlahu se okamžitě přepne do sportovního režimu, podřadí a začne točit přesně až do červenýho na nejvyšší výkon motoru. Naprosto kontrolovaně se pouhým plynem přepínáš mezi režimem "beránka" a "šelmy". Ten pocit je fakt super, když víš, že tam tu výkonovou rezervu máš. Srovnáváme tady V4 a V6.
Ještě ke spotřebě. Nedávno jsem zvažoval o přechodu na LPG - tu nejnovější technologii se sekvenčním přímým vstříkem za zhruba 37 tis včetně toroidu do kufru místo rezervy. Kdyby ta spotřeba nebyla tak rozumná, tak bych do toho už dávno šel, takhle stále váhám a nemůžu se rozhoupat - ale teď nechci motat dvě témata do jednoho - LPG se řeší v rámci jiného tématu a myslím, že tenhle portál je až moc provoněný benzínem (včetně mě)