GalantWeb

Alternátor - baterka ?

Offline Bayern

Zdravím pánové, mám takový zvláštní problém, že při volnoběhu chce auto zdechnout, dělá to vždy když vyjmu baterku z auta a opětovně ji vrátím.Jinak když je baterka v autě delší dobu (standartně) volnoběh normálně drží bez problému.Mám v autě voltmetr který při zařazené rychlosti a při 2500ot/min ukazuje 13.1 až 13.7 jakmile vyřadím a začnu brzdit ukazuje 12 až 12.8 - tím pádem si myslím že bude baterka OK protože startuje pěkně.Ještě jsem si všiml takové zvláštnosti,že někdy auto nezdechne ale otáčky se sotva drží na 600 a pozvolna se vrátí na 900, ale při dalším vyřazení zdechne úplně.Mám zato, že se někde musí dobít nějaký "volnoběh-proud" aby to drželo na 900. A jak znám svoje auto, musím ujet cca asi 100km než se "to něco dobije" a volnoběh drží bez problému.Ještě poslední věc bych chtěl zmínit, když motor nastartuju a auto stojí nehybně na místě, volnoběh drží... ale jakmile se auto pohne a já vyřadím, zdechne!  :'(


Offline Czenda

Mám podobný problém po vyndání baterie. Zapojim kladný pól otočím klíč do druhé polohy a pak zapojim mínus. A je po problému. Když to nepomůže tak asi vyčistit klapku.
« Poslední změna: 17.11.2017 - 23:11:38 od Czenda »
Galant 2,5 V6 24 1997 sedan


Offline Pepe

Na různých forech Mitsubishi majitelé motorů GDI uvádějí doporučení  (výrobce) , že v případě nutnosti výměny baterie je nutné elektrosystém napojit na náhradní zdroj .  U čistění klapky sání je třeba dávat pozor , aby se nestalo , že utrhnete magnet z hřídelky , na kterou je jen nalepen . Dost se o tomto problému psalo na mišiklubu - CARISMA a PININ .
« Poslední změna: 18.11.2017 - 09:01:04 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bayern

to je velice zajímavé ten záložní zdroj, musím to někdy vyzkoušet.A jak jsem psal tak se i teď stalo.To "něco" se dobilo (cca 100km) a volnoběh standartně bez problému drží  :angel:


Offline Bayern

no ale stejně, nevíte někdo proč to dělá ? Několikrát se tady zmínila klapka, ale co má společného klapka s držením napětí na volnoběh? Nebo to vůbec elektrikou nebude ?  -_-


Offline Drak

tím, že odpojuješ baterku (nevím proč), tak zresetuješ jednotku a ta si pak těch cca 100 až 500 km načítá hodnoty ze snímaču na motoru (i klapce). Druhá věc je, máš načatej regulátor v alternátoru. Proto ti na volnoběh ukazuje napětí baterky. Baterku z auta nevyndávat a poohlidnul bych se po jinem alternátoru a nebo sehnal nový regulator
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Bayern

Baterku jsem odpojil abych si vyměnil žárovku  :-D když mi tam vadí a nedostanu se tam, proč ji nevydělat ? Teď už jsem zase o něco chytřejší a budu myslet na záložní zdroj jak řekl pepe . Mám načatý altík ? Možná jsem nebyl dost přesný, ale ten voltmetr mám v zapalování na cigaretu a zkrátka když vyřadím, tak tento přístroj ukazuje něco okolo 12.5V za jízdy to je něco 13.4 až 13.8  :-D . Jenom ze zvědavosti jsem s chlapama z práce dával tento kouzelný měřák do aut a ukazuje vice-méně stejné hodnoty- no to víte, začíná zima a všichni jsou zvědavý jak je na tom jejich baterka  :-D . Takže bych neřekl že altík je špatný (regulátor) 


Offline Pepe

Nejlepší bude , když vezmeš AVomet a při běžícím motoru na volnoběh změříš napětí na polech baterie . I při volnoběhu by se mělo napětí pohybovat mezi 13,4 -14,2 V .  No a při výměně žárovky si buďto zlámu prsty a použiji i různé kleště , nebo vymontuji světlo komplet .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Severín

Tady bych se Bayerna trochu zastal s tou baterkou. Taky jsem si jí už z auta párkrát vyndal při výměně žárovky, nevím, proč si za každou cenu lámat prsty a ruce, ale já teda žádnej problém nezaznamenal...


Offline Drak

tak ono je rozdíl když ztratí napájení GDI a zresetuje se mu jednotka a 2,0 nebo 2,5, kde se ztratou napětí a resetem nic moc nestane. Klapka je mechanická. Je na to postup, jak se nastavovaly nové kusy v továrně aby nemusely kroužit po oválu :)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Severín

Aha... vím, že GDI jsou trochu míň oblíbený, tak tohle asi bude jeden z důvodů ](-: