GalantWeb

Problém s motorem 2.0 100kw

Offline Jimmy-11

Zdravim všechny a prosím o rady a případně i pomoc s vyladěním motoru 4G63 na Galantu 99 2.0 100kw s automatem a LPG.

Problém je takový, že už od koupě v únoru mi svítí kontrolka motoru a vyblikaná závada je č. 41. Sice to auto jede, ale myslim si, že by mohlo i jet líp. Navíc když je problém v tom, že při zařazenym D nebo R má motor nízký otáčky a ty kolísaj mezi 550-750 a když otočim volantem na místě třeba při parkování, tak mi auto skoro pokaždý chcípne. S Dagem jsme zkoušeli před týdnem resetovat řj a nepomohlo to.

Sám jsem už na autě měnil čerpadlo v nádrži, palivový filtr, regulátor tlaku na liště, obě cívky a oba kabely ke svíčkám, svíčky tam mám pro LPG, měnil jsem i vzduchový filtr.

Poradí někdo prosím?
1999 Galant 2.0 automat 100kw + LPG (první Mitsubishi v rodině)

1997 Galant 2.5 V6 manuál 120kw (současná hračka)


Offline Venda_K

Tohle jste zkoušely? Postupně krok za krokem. Lépe ti poradit neumím.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Jeníček

případně Dag prodává komplet nastrojený funkční motor 2.0.. nebo i celé auto
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Jimmy-11

Venda_K: ještě jsme nezkoušeli nic, řeším to zatím tady, k Dagovi to mám cca 100km, jsem z Děčína...

Jeníček: zatím nechci měnit motor, jedině kdyby to bylo nutný...


Ještě jeden poznatek: dneska jsem měnil těsnění na vstřikách, tak jsem rovnou vyčistil klapku, teda snad, prostříknul jsem sání tím sprejem na sání a klapky a otáčky se zvedly o cca 500. Nicméně při lehkym otevření klapky se motor začal dusit a občas vystřelil do výfuku a chcípl
1999 Galant 2.0 automat 100kw + LPG (první Mitsubishi v rodině)

1997 Galant 2.5 V6 manuál 120kw (současná hračka)


Offline Sir Dag

spatnej snimac polohy klapky?  :undecided: Jako teď nevim...plácam do vdzuchu, ale obač pak někoho něco trkne  -_-
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

 41 je problém se zanesenými nebo odpojenými vstřiky.  Vyčistit,
« Poslední změna: 19.09.2018 - 16:51:18 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jimmy-11

41 je problém se zanesenými nebo odpojenými vstřiky.  Vyčistit,

Vstřiky jsem všechny měnil, v pátek na nich budu ještě měnit těsnění, teda pokud už přijde to správné. Je nějaká šance se s tebou domluvit na tom, že bys mi na to auto kouknul a nějak se pokusil to dát dohromady? Byl bych ti vděčný 😉
1999 Galant 2.0 automat 100kw + LPG (první Mitsubishi v rodině)

1997 Galant 2.5 V6 manuál 120kw (současná hračka)


Offline Pepe

S tímto problémem do Prahy nedojsdeš, ale v Děčíně byl dobrý mechanik v origo servisu. Dělá to problém jen na benzinu nebo i na LPG?  Ještěne napadá palivový filtr.
« Poslední změna: 19.09.2018 - 18:28:41 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jimmy-11

S tímto problémem do Prahy nedojsdeš, ale v Děčíně byl dobrý mechanik v origo servisu. Dělá to problém jen na benzinu nebo i na LPG?  Ještěne napadá palivový filtr.
To by nějak dojelo, včera jsem měl vstřiky venku a po znovuzapojení to vydrželo cca 12km... V Děčíně to dělal Košnar, k němu mám taky v plánu zajet když se mi to nepovede opravit... Ale ty jsi prý nejlepší na motory, tak jsem se musel zeptat 😉
1999 Galant 2.0 automat 100kw + LPG (první Mitsubishi v rodině)

1997 Galant 2.5 V6 manuál 120kw (současná hračka)


Offline Jimmy-11

A co všechno jsem měnil jsem zmínil v prvním příspěvku. Jinak problémy jsou jak na benzín, tak na LPG, ale teď už mi jednotka LPG na ten plyn ani nepřepne, protože jednotka benzínová hlásí chybu...
1999 Galant 2.0 automat 100kw + LPG (první Mitsubishi v rodině)

1997 Galant 2.5 V6 manuál 120kw (současná hračka)


Offline Pepe

Nejdříve bych vyndal pojistku od LPG a  vyřešil problém s benzinem. Proč to jelo jen 12 km? Jestli je neprůchodný filtr paliva, nemusí se vstřikům dostávat benzin.  Jestli ale nadále ECU hlásí chybu vstřiků,  může být problém v kabeláži,  která propojuje jednotku LPG na odpojení vstřiků.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Pepe..takže rozmotat kabeláž a zkontrolovat zda jsou dobře propájeny atd..aby nebyl studeňas? Chápu dobře.....To by mohlo způsobit špatnou jízdu motoru na benzín a teoreticky na lpg by to jelo v pohodě..a jelokož se motor zahřívá odpor na studeňasu se mění...ty by logiku dávalo..

Jimmy má problém s tím, že mu to někdy jede na dva válce..

To Jimmy: a ty vstřiky co jsi vyměnil jsou stropro ok..Pepe písal, že 41 je chyba vstřiků...
Otázka..jak se dá zkontrolovat správná funkčnost vstřiků  :undecided:
« Poslední změna: 19.09.2018 - 21:26:05 od Sir Dag »
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

Teď mě tak ještě napadlo...je možné, aby se po přerušení kabeláže napojili jednotlivé benzínové vstřiky špatně...respektivě dávají palivo v moment kdy nemají...
Protože ani na lpg nemá motor klidný chod a musel mu tam technik narvat nesmysl..takže to jede za 12 a tak co Jimmy říkal..prej mu prostě úmysl navýšl spotřebu jinak by to lehlo...je možné že prostě ten kdo zástavbu dělal narval vstřika na kabeláž tak, že dávkuje palivo hezky válec za válcem místo toho jak to má u nás správně být?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Jimmy-11

Hele já to asi vezmu úplně od začátku co jsem to auto koupil...

Na hadici vedoucí benzín z lišty zpátky do nádrže byly kombinační, prý aby se na liště držel tlak, že je prý v háji regulátor tlaku. Jako další bylo samotný LPG, který bylo řešený směšovačem přímo v sání před klapkou. To jsem bral jako dvě hlavní věci co vyměnit. Tak jsem teda nechal vyměnit LPG za systém se vstřiky, ale už od začátku s tím nastavením jsou problémy. Nicméně vyměnil jsem regulátor tlaku, sundaly se kombinačky a motor začal chcípat. Tak se místo kombinaček dala svorka, ale ta už je pryč. Vyměnil jsem pak ještě čerpadlo v nádrži, palivový filtr, vstřiky, svíčky, kabely a cívky. Ale furt to nejede jak má. Poslední dobou (cca měsíc) mi motor na benzín jede na dva válce, což jsem přisuzoval špatnému těsnění na prvních dvou vstřikách. Ale jak jsme byli na Mitsubishi srazu, tak najednou jednotka LPG začla blbnout a prostě na to LPG nepřepla (na LPG do tý doby jel motor na všechny válce). Tak jsem ráno zahrál motor, vyndal jsem na 10min pojistku od LPG, Dag resetoval jednotku motoru a v pohodě jsem dojel až do Děčína na LPG. Druhý den už se mi tohle řešení ale nepovedlo. Tak jsem v úterý vyndal vstřiky, rozpojil se mi víceméně sám konektor pro 3. a 4. válec (ten společný) a vyměnil jsem na vstřikách těsnění za to, který jsem měl doma že starých vstřiků. Vstřiky už netečou, po lehkym boji jsem napojil konektor pro 3. a 4. válec a nastartoval jsem motor, nechal ho ohřát (kupodivu běžel na 4 válce a přepla i jednotka LPG) a sprejem na čištění sání a klapek jsem prostříknul sání (otáčky jsem měl nastavený na 1750, po prostříknutí se zvedly na 2250). Ve středu jsem tedy jel jen do sběrného dvora odvést prkna ze skříní co manželka chtěla vyhodit. Cesta tam (9km v pohodě), po cca 3 km cesty zpátky začal motor vynechávat jako by došlo LPG, tak jsem zajel na benzínku dotankovat a po nastartování už jednotka na LPG nepřepla.

LPG je teda od montáže nastaveny tak, aby ten motor při jízdě na LPG neškubal, takže předvstřik LPG je nastavený na 2.1ms (dle informací je maximum 1.1) a prý je nastavená nějaká nesmyslná hodnota dávky toho plynu, proto je ta spotřeba kolem 12l/100km
1999 Galant 2.0 automat 100kw + LPG (první Mitsubishi v rodině)

1997 Galant 2.5 V6 manuál 120kw (současná hračka)


Offline dejwidjak

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 41
Hele a tímhle sem se setkal u Peugeotu sice alw byla vadná rj plynu


Offline Jimmy-11

Hele a tímhle sem se setkal u Peugeotu sice alw byla vadná rj plynu
Že by vadná jednotka LPG (je 3 měsíce stará) zapříčinila špatnou funkci motoru na benzín?
1999 Galant 2.0 automat 100kw + LPG (první Mitsubishi v rodině)

1997 Galant 2.5 V6 manuál 120kw (současná hračka)


Offline Sir Dag

benzínové vstřiky už nejsou na kabeláži auta..ale jdou na kabeláži LPG..prostě to jde přes ní...proto když se motor ohřeje a chce si jednotka LPG přepnout na svoje palivo, tak prostě přestane dávat impuls sem a dá ho do svých vstřikú.

Proto Pepe zmínil ať zkontroluješ napojení benzínových vstřikú na kabeláž lpg. Zda je to dobře spojené, propájené. No a Dejvidjak zmiňuje vadnou řj, protože to přes ní jde..ta možnost tu je....Ja měl od zástavby špatně těsnící filtr LPG a teprv po dvou letech na to přišli....prostě občas je něco nové a nefunguje to...kdyby to tak nebylo, neznali bychom termín reklamace :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

 U benzínových vstřiků je přerušená kostra a ovládá je ECU LPG . Neznamená to ale , že když se odpojí ECU LPG , že benzinové vstřiky nebudou dávat nic . Myslím tím odpojení od napětí vozu .   Nejdřív se musí vyřešit běh motoru na benzin , bez toho nemá cenu mudrovat .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jimmy-11

U benzínových vstřiků je přerušená kostra a ovládá je ECU LPG . Neznamená to ale , že když se odpojí ECU LPG , že benzinové vstřiky nebudou dávat nic . Myslím tím odpojení od napětí vozu .   Nejdřív se musí vyřešit běh motoru na benzin , bez toho nemá cenu mudrovat .
Tak samozřejmě že chci vyladit hlavně chod na benzín, to LPG se už pak doladí podle toho, ale nejdřív musím přijít na to, proč se mi odpojují dva vstřiky... Zatím bych to viděl na špatný konektor, který nedrží jak by měl, při tý poslední demontáži se sám odpojil, ale uvidím až se k tomu dostanu. Po ty noční se mi hned nechce vrtat v autě 🤣
1999 Galant 2.0 automat 100kw + LPG (první Mitsubishi v rodině)

1997 Galant 2.5 V6 manuál 120kw (současná hračka)


Offline Jimmy-11

Tak jsem z toho jelen 😮 Dneska jsem nastartoval na benzín a normálně to chytlo a jede nejspíš na všechny válce 😮 Na ty fotce jsou 4 šedé kontakty, ty jsem před nastartováním odpojil a připojil a je klid nejspíš... A ještě odkaz na video jak se chová ten motor, už byl trochu ohřátý...

https://youtu.be/dbzKOECsarE
1999 Galant 2.0 automat 100kw + LPG (první Mitsubishi v rodině)

1997 Galant 2.5 V6 manuál 120kw (současná hračka)