GalantWeb

Vibrace při akceleraci

Offline Kouba96

Poslední dobou si všímám vibrací, menší třepání celého auta a to jenom při akceleraci, zcela náhodně, bez nějakých pazvuků, nebo jiných projevů. Podvozek je momentálně v dobrém stavu, rally nejezdím.
Radši bych to řešil teď a ne až z toho bude závada, kterou opět nikdo jiný na klubu ještě neměl  :laugh:  ](-:  někdo nějaký nápad?


Offline Pepe

Vnitřní homoklouby - u převodovky . Pokud by to byl jen motor - vibrace řemenice kliky - zjistíš to při otevřené haubně a přidání plynu rukou .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001



Offline Pepe

 Ano , pokud tyto vibrace pociťuješ při jízdě . Jestli je to jen při běhu motoru - auto stojí na místě - , může to být řemenice kliky nebo rozvody .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kouba96

Jenom za jízdy, při akceleraci ( v tahu, chceš-li) a náhodně, bez pravidelnosti. Tímto můžu řemenici vyloučit.


Offline Pepe

 Takže - zalez pod auto a vyzkoušej vůle pohybu homokloubu nahoru-dolu .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

mas to same co ja....mas v pejru loziska co jsou na kloubu...proste poloosa.....
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Kouba96

Po dnešku nový poznatek. Pod autem jsem nebyl, protože pořád prší .. vibrace jsou jenom na pátý kvalt, pořád náhodně.

Mám se Dagu obávat něčeho, nebo to bude jenom vibrovat?


Offline Pepe

 V případě defektního homokinetického kloubu se vibrace a rázy přenášejí do diferenciálu a na ložiska převodovky .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001



Offline elkappi

Potakl jsem to u Jirky Šantrůčka dělal to vnitřní kloub a bylo to pouze v rychlosti přes 130 ale těžko říct co za kvalt byl to automat. Byla to pravá poloosa. Pak jsem to potkal na 2.5 118KW r.v. 2004 při vyšších otáčkách to byl zvuk jak vlak ale jen z důvodů poškození uložení ložisek v převodovce ale začalo to vibrací. Po swapu motoru jsme přišly na to že byl prasklý setrváka. Prasklina  přenášela vibrace přes spojku do skříně a do ložisek. Převodovka byla KO . Každopádně bych začal poloosou snazší řešení bývá obvykle to správné.
Galant navždy a FTO


Offline Kouba96

Potakl jsem to u Jirky Šantrůčka dělal to vnitřní kloub a bylo to pouze v rychlosti přes 130 ale těžko říct co za kvalt byl to automat. Byla to pravá poloosa...
Konečně se udělalo venku dobře, tak jsem pod to lehnul. Práva, dlouhá poloosa má trošku vůli nahoru, dolů a ještě k tomu se pohybuje jakoby převodovka - kolo. Levá, krátká ani jeden pohyb.


Offline Pepe

 :angry:   "a ještě k tomu se pohybuje jakoby převodovka - kolo."   Co to je ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bayern

poloosama jde výbat dovnitř a ven (na doraz) potom mi nešlo zařadit, ale s trochou citu a menší silou už to pěkně šlo jako dřív

ale tohle asi nemyslel  :angry: 


Offline Kouba96

Foto ilustrační, jednoduchý nákres.

Červená značí vůli v kloubu, pohyb nahoru a dolů.
Zelená je pohyb celé hřídele.

Nevím jak jinak a líp to vysvětlit. Prostě chytíš tu poloosu a kvedláš s ní doleva a doprava.
« Poslední změna: 31.10.2018 - 18:52:21 od Kouba96 »


Offline Pepe

 Chápu vše , ale nejde mi do hlavy pohyb převodovky . Hřídel s tripodem musí chodit v kloubu bez vůle nahoru , dolu , do strany ..... a jako další pohyb je ten , který když zatočíš volantem , tuto zasune - vysune do a z kloubu . Až na to , že červená šipka měla být na kloubu vlevo , to je kloub do převodovky .
« Poslední změna: 31.10.2018 - 19:43:33 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kouba96

Pohyb převodovky jako takové jsem nemyslel  :undecided: rozumím tomu zasunování při zatáčení.
Ale v kloubu to prostě má vůli


Offline Pepe

Vyměnit kloub nebo poloosu .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001