GalantWeb

Nevie sa zohriať? 2.5v6 automat

Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Ahojte, rozmyslam, ci nahodou nemam zly termostat, lebo sa mi zdá, že sa nevie zohriať a aj spotreba je vyssia. Ked dam kurenie na 32 stupnov, tak nejde uplne že horuci vzduch... Je možné, že tomu tak je? Prikladam foto po skončení jazdy, vonku -4°C .. zda sa mi, že teplotu ukazuje velmi nizko. Co vy na to?


Offline Sir Dag

Teplota vody venku na motoru je v poradku. S tim topenim bych se podival na vypadly husy krk za panelem ovladani klimatizace
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

 Dagu , pro automat je teplota nízká , na mém voze je ručička teploměru vodorovně  ,  vyměnil bych termostat .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

otázka je po jak dlouhé jízdě a kdy to bylo foceno..zda hned po zkočení jízdy či 10 min poté..to pak klidně může takto klesnout..

Ale nejsem si vědom toho, že by mezi manuálem a automatem byl rozdíl..motor je pořád stejný..Potvrzuje mi to jak černej, tak i sedan..ručičky teploty jsou vesměs stejně jako u manuálu...neboli mírně pod polovinu..

Neříkám, že tady na doloženém foto není ručička ještě více dole..to neříkám...Jen vím, že když dojedu do práce a něco si zapomenu v autě a vrátím se o 10 min později..tak mám ručičku už skoro dole..prostě systém se během 15min jízdy neohřeje natolik, aby teplota v -8 byla stejná..všechno je studené a to teplo to zkrátka nasaje vše okolo...

Proto jsem se zeptal kdy a po jak dlouhé jízdě bylo foto provedeno...jinak krom husího krku a termostatu mě ani nic jiného nenapadá co by mohlo být špatně..

jo vlastně napadá..
Tohle se mi ještě stávalo když jsem měl málo vody v systému..tak na motoru se to třeba div nevařilo, ale jinde to bylo úplně studené a proto mi zlobilo LPG..Po dolití vždy na nějakou dobu ok než jsem zas vodu poztrácel dírou v chladiči..Po výměně chladiče a dolití vody mi také ručička ukazuje jak má, protože i systém je bez vzduchových bublin..za nakouknutí kolik vody tam máš taky nic nedáš..je to otázka půl minuty.. :)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Drak

asi nejjednoduší je zjistit, jestli se po nastartování pomalu neohřívá i hadice k chladiči. To by znamenalo otevřenej termostat atím i do topení pujde vlažná voda :)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

 Termostat začíná otvírat cestu do chladiče až při 82°C  , mezitím ale teplá voda ohřívá radiátor topení v kabině . Při 90°C  je plně otevřený a plně protéká chladičem .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Uz bol zohriaty. Dneska z prace 40km som siel a bolo takto. Zohreje sa velmi rychlo, uz po par km. Skusim teda pozriet tu vodu v chladici. Tie husie krky na kurenie najdem kde? Ako sa k nim dostanem? Diky
« Poslední změna: 22.01.2019 - 20:21:31 od Kubo34 »


Offline Pepe

 Na této fotografii je teplota motoru O.K.  -_-   Po celkovém sklopení skřínky spolujezdce se rukou dostaneš na zadní stranu panelu klimatizace - na něm je výstupek pro napojení husího krku pro přívod vzduchu k teplotnímu čidlu , které je uloženo pod knoflíkem nastavování teploty .
« Poslední změna: 22.01.2019 - 22:40:55 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline elkappi

Ta první fotka je jak moje budíky jen chybí rozsvícená kontrolka motoru. Taky mi z ničeho nic takto klesla ručička zatím sem to neřešil, auto mi normálně topí a ano je to po zahřátí až to vyřešíš tak to sem hoď. Pokus omyl nechám taky jednou na nikoho jinýho  :-D 
Galant navždy a FTO


Offline GalantPD89

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 81
Aby som nespamoval chat, ktorý má aj tak asi obmedzený počet znakov rozhodol som sa písať sem.. tak ešte raz opíšem problém:

Ide o motor 4G63 rok 88-92

Motoru dlho trvá kým sa ako tak zohreje - cca 20 km, ukazovatel na palubke má tri polia:
1. cold 2. prevádzková teplota 3. hot

za tých cca 20 km sa ručička vyšplhá na hranu medzi cold a prevádzkovou teplotou - pričom motor točím max do 3 000ot. od toho bodu nie a nie sa pohnúť.. stúpa iba ak začnem motor točiť viac... keď už sa zohreje na prevádzkovú teplotu - do stredu ukazovatela hadica od chladiča k motoru ostáva natlakovaná, na Pepeho odporučenie som vymenil zátku chladiča čo vyriešilo problém natlakovanej hadice, ale problém so zahriatim motora naďalej pretrváva... mám pocit že Pajero 2.5 td sa zohreje rýchlejšie aj v zime v mínusových teplotách.. nejaké nápady kde by mohol byť problém ?


Offline Pepe

Jednoduchá rada - termostat vyměnit . podle toho , kolik mu je let , bych řekl , že je po smrti a chce to nový díl . Chlazení motoru je napřímo napojené na topení ve voze a normální funkční termostat otevře cestu do chladiče při teplotě nad 80°C - ale ten tvůj starý je pořád otevřený , takže voda běhá jak do topení , tak i do chladiče a neohřeje se .   
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline GalantPD89

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 81
Vymenené - auto sa zohrieva ako má a drží si teplotu, diky moc za radu..

Ešte ma ale zaujima jedna vec, v mototechne mali iba termostat, bez tesnenia tak som kupil tesniaci papier, z ktorého som si to vyrezal, je to ok ? zatial to drží ale nerozmočí sa to časom ? Prípadne aký materiál použiť na v´ýrobu tesnenia ak nezoženiem origo čo tam má ísť


Offline Pepe

Kolem chlazení na motoru použiji červený silikon na motory , ikdyž  se papír na těsnění vyrábí - třeba .....https://www.tesneninyvlt.cz/eshop/produkty/tesnici-materialy-a-prvky/vlaknitopryzove-tesnici-desky/tesnici-papir-rotes-z-55
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001