GalantWeb

Problikávající kontrolka oleje ve spodním spektru otáček

Offline Concorde

  • Galant 2.5 V6 1998 | Legnum 1997 COTY edition
  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15
Zdravím,

vlastním galanta 2.5 V6 1998 (najeto 350tis) a začíná mi problikávat kontrolka tlaku oleje (červená olejnička). Olej měněn pravidelně po 10tis 10W40 Comma Eurolite. Kontrolka začne problikávat až po zahřátí motoru (cca 10km) a začne prosvítat ve 2tis ot. Na volnoběh pak svítí celkem stabilně. Nemá někdo nějaký nápad? Napadlo mě, že odchází olejové čerpadlo, ale nenašel jsem jej jako náhradní díl, z rozkresu to skoro vypadá, jako by bylo integrované v bloku motoru, mění se tedy skřín čerpadla? Ještě je ve hře samotné čidlo (už mám objednané nové) a sítko oleje, ale radši se nejdřív zeptám...


Offline Pepe

 Zkontroluj množství oleje - ale to jsi asi udělal, jinak bys to nepsal . Druhá věc bude tlakové čidlo .  Aby odešlo čerpadlo , musel bys jezdit na brusnou pastu místo oleje , ale stát se to může , tam je pak vydřené to hliníkové lože . Doporučuji koupit BG 109  a při výměně oleje to použít dle návodu .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Concorde

  • Galant 2.5 V6 1998 | Legnum 1997 COTY edition
  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15
Děkuji za odpověď, dneska jsem zběžně procházel motor a čidlo se mi najít nepodařilo. Teď se dívám na rozstřel a jsem trochu znepokojený - to kvůli výměně čidla musím otevřít rozvody? Chápu správně, že olejová pumpa je přímo na klikovce?


Offline elkappi

Již sem to řešil na fb byl jsem označován za debila a podobně. se stejnou závadou jsem se setkal na vínovém galantu. Začalo to problikáváním v nízkých otáčkách a končilo vybitou baterkou a byl to málo natažená napínací kladka alternátoru. na levé straně vede řemen přes kladku na které je napínací šroub. Povolí se řemenice a natáhne se kladka. Zkus a uvidíš tato závada se projevuje i na jiných autech neřeknu proč se to děje   
Galant navždy a FTO


Offline elkappi

tady je fotka je označená ta kladka
Galant navždy a FTO


Offline Concorde

  • Galant 2.5 V6 1998 | Legnum 1997 COTY edition
  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15
Tak to by bylo uplne nejlepsi, vyzkousim hned zitra. :) diky za radu! Mimochodem - Legnum z UK uz je doma, pripravuju na prihlaseni B)


Offline elkappi

:D jsem si tě s tím nespojil je docela oser povolit tu kladku nejlepší je 3/4 gola a nízký ořech. Já zbrousil ořech abych se tam dostal ale pokud bude původní plastová tak ta je líp přístupná než ta kovová.
Galant navždy a FTO


Offline elkappi

A jen mimo téma pokud by tvůj legnum měl volant v levo tak by ho dokázali přihlásit ale samozřejmě půjde i tak jak je  :evil:
Galant navždy a FTO


Offline Concorde

  • Galant 2.5 V6 1998 | Legnum 1997 COTY edition
  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15
Tu kontrolku řeším na daily galantovi, jen pro ujasnění :) Jinak legnuma nechám asi s volantem napravo, mám tam teď k řešení úplně jiné věci - hlavně ty cívky...


Offline Concorde

  • Galant 2.5 V6 1998 | Legnum 1997 COTY edition
  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15
Dotažení kladky nakonec nepomohlo, kontrolka pořád problikává. (Je mi ale trochu zvláštní, že problikne výrazněji, když najedu na nějakou nerovnost)
U některých motorů s čerpadlem na klice jsou prý "externí" porty pro měření tlaku oleje. Je to i zde nebo musím sundat řemeny, řemenici, vyměnit čidlo, všechno složit a vyzkoušet jestli výměna pomohla?


Offline Sir Dag

heleď..problikává ti na volnoběh (nečetl jsem celé vlákno..až teď jen ten titulní příspěvěk. To se přiznám...)

Oč mi jde.
Jde mi o to, že již u dvou dvoulitrů jsem viděl problikávat kontrolku (červená) olejničky. Tedy chyba mazání motoru olejem. Bylo to z důvodu špatného tlaku čerpadla...prostě už bylo špatné olejové čerpadlo..řešilo se to přidáním na volnoběhu o 50 otáček...jenže časem se ten problém prohluboval víš a víš...(do většího spektra otáček) Co si pomatuji tak k 900 stům. pak to zhaslo..prostě navýšit volnoběh byl provizorák u kterého jak víme, dosti často někteří zůstanou :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

....když najedu na nerovnost .....   kontakt na čidle tlaku je v pořádku ?    Pro demontáž čidla tlaku oleje nemusíš demontovat řemenice , až při demontáži celého čerpadla musí dolů .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

 Doporučuji stáhnout soubor Engine 6A1 - https://www.galantweb.com/index.php?action=downloads;sa=view;down=10   a prohlédnout strany 11A-13-3 - vše o olejové pumpě .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline anthAn

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
No mě to začalo na 2.0 poblikavat tak před půl rokem. Přešel jsem tedy z 5W40 na 10W40, blikalo to ještě tak měsíc a pak to samo přestalo. Teď asi po 3 měsících (2000km) to zase párkrát pobliklo, minulý týden to začalo trochu cvakat (doufal jsem že hydrostav) a včera cvakání přešlo v plechový rachocení. Takže auto ihned odstavený, než vyběhne ven ojnice a zejtra ho vezu na platě domů. Takže budu asi shánět motor 😕... tvl 2 měsíec po stk. Najeto: asi bez 300 rovnejch 400.000


Offline Sir Dag

o jednom motoru vím .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline anthAn

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Shozen ventildekl a asi objevena závada. Když jsem před cca 50tis dělal hlavu, tak jsem pravděpodobně (nebo ten co mi dělal hlavu) málo utahnul ty srouby co drží
 osy vahadel v hlavě. Šroub se povolil (tím jsem slyšel začít klepat ventily), následně se povolil víc, osa vahadel se zlomila, jeden šroub se strihnul a vahadlo mlátilo o ventildekl - to byl ten plechovej zvuk.
Ještě mě napadlo že se to potkalo, ale ventily jsou všechny stejně zavřený - v jedné rovině, takže varianta že je ohlej ventil je vyloučena. Jdu vypustit olej a asi sundat vanu jestli neuvidím v oleji pyliny a nebo nenajdu na ojnici vůli.

https://youtu.be/y4PITyrXKqw

Všechny ostatní srouby na obou osách byly taky hodně málo utažený - šli povolit skoro rukou.
« Poslední změna: 17.04.2019 - 15:52:05 od anthAn »


Offline Pepe

Dobrý mechanik  ](-: ](-: ](-:  a levný .  Tady byl únik tlaku oleje  :-D.
« Poslední změna: 17.04.2019 - 17:34:24 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001