GalantWeb

Kontrolka motoru

Offline danmickaa


Offline danmickaa

Tak rozpojení a zapojení + reset ECU nepomohlo... Ale chci se zeptat, jestli když koupím novej solenoid, jestli ho stačí jenom vyměnit. Nemusí se nic dalšího nastavovat?


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline danmickaa

Díky.
Jen pro kontrolu, je to tenhle?
https://m.automobilovedily24.cz/meat-doria/10529358

Podle čísla díl sedí, ale píše to tam, že není vhodný pro moje auto


Offline danmickaa

Měnil už ho někdo?
Fakt nevím, jestli koupím ten správnej...
Na Amazonu jsem našel tenhle: https://www.amazon.com/Dorman-911-850-Switching-Chrysler-Mitsubishi/dp/B003SOJVMS/
« Poslední změna: 30.07.2019 - 21:26:56 od danmickaa »


Offline Drak

selenoid si nejdřív otestuj at nekupuješ zbytečně novej. Nejdřív jestli propouští vzduch když je zavřenej a pak na kontakty připoj + a - aby se otevřel. Pokud necvakne a neotevře se, tak je špatná civka a musí se vyměnit. Pokud cvakne a pujde nasát zkrs vzduch, tak je funkční.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline danmickaa

Když odpojím tu hadičku co vede zezhora solenoidu a zacpu jí prstem, tak se EGR začne hejbat, ale jinak ne


Offline Pepe

 Když si prostuduješ napojení EGR na sání , uvidíš že obě hadičky jsou napojené na sací potrubí a ovládá tak podtlakem průchod EGR ventilem . Jedna větev je napojená na potrubí PŘED klapkou a druhá ZA klapkou a proto je to řízené PODTLAKEM v dané části sacího potrubí . Samotný mechanismus EGR je jen ventil , diagnostika si jej nevšímá . Zkus ucpat druhý vstup do selenoidu a pozoruj co to provádí s EGRkem po přidání plynu .
« Poslední změna: 31.07.2019 - 14:31:43 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

Tak obě dvě hadičky dělají to samý, jakmile je zacpu a přidám, EGR se hýbe... Jinak měl by ten solenoid dělat nějaký zvuky nebo tak něco? Páč to vedle, co je na obrázku pod číslem 2, tak furt pravidelně "cinká"


Offline danmickaa

Jinak nechybí mi tady něco? Jak je tam to písmeno P...


Offline danmickaa

Aha aha... A co, je teda špatnej ten solenoid, když EGR reaguje na zacpání těch hadiček?


Offline Pepe

 Na starších motorech je tam hadička z odvětrání filtru benzínových výparů .
 Za další - mechanická část selenoidu maká ale jestli je funkční , třeba zjistit změřením výstupu z něj . Myslím si , že tím spínáním dává signál pro ECU .    :undecided:   Co na to ostatní ????
« Poslední změna: 31.07.2019 - 21:33:33 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Drak

selenoid ovlada ecu motoru. Při změně stavu vždy cvakne. Prakticky bud uzavře a nebo otevře podtlak v hadičkách a tím se ovladá EGR. Stejně jako když ty ucpeš hadičku prstem. Takže pokud cvaká, tak je potřeba ještě zjistit jestli není ucpaný a nebo případně netěsný ventil v selenouidu
(Jde bud v obou stavech profouknout a nebo naopak pořád těsní)

Pokud funguje jak má, tak bud přísává nějaká podtlaková hadička, případně jsou špatně zapojené. Další častou závadou je prasklá spojka tří podlaků. Ta se snadno vymění za podobnou z akvaristiky :)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline danmickaa

Právě že ten solenoid necvaká, ten nedělá vůbec nic, ale ten ventil co je vedle něj, tak ten pořad cvaká...


Offline danmickaa

Tak na delší dobu byl klid, kontrolka zhasla a nějakých 2.000km se neobjevila, až teď...
Přes OBD mi to vyhodilo tyhle chyby (viz obrázek)
Možná by to mohla být porucha dodávky paliva, ale auto s sebou škube jak na LPG, tak na benzín, takže by to mohlo dělat i zapalování. Svíčky jsou nový, kabely taky. Napadne někoho něco, proč to dělá? Je možný, že by za to mohl EGR? Nebo třeba něco v rozdělovači?


Offline danmickaa

Tak rozdělovač je vyčištěnej, tam problém není... Problém je v tom, že na 6. válci byl naměřenej tlak pouhých 8 bar... Takže to můžou bejt buď pístní kroužky, nebo podpálenej ventil... Tomu ventilu bych se ani nedivil, páč když jsem auto koupil, tak padalo do nouzáku a bylo to kvůli špatně seřízenýmu LPG - špatně nastavená směs... Takže co teď? Vyplatí se víc nechat rozebrat hlavu a opravit to, nebo rovnou koupit novej motor s menším nájezdem?


Offline Pepe

 Motor koupíš levně , jen jde o to , kolik do něj nasypeš .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

No právě, na ebayi je jeden z Německa za 430€ s nájezdem 130.000... Ale nebudou tam rozvody atd. No je to těžký, když dovnitř motoru nevidím... Může na tom bejt ještě hůř, než ten můj :D


Offline BrutálníBobr

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 112
mam jeden vyndanej a vím jak je na tom ...